Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 15273 ggr
amela87
0

Bästa fantasy filmen?

Hej!

Ja e ett fan av fantasy filmer! Undrade om nån kunde tipsa mig om nån bra fantasy film? Gärna nån som inte e alltför gammal.

Har sett ett par fantasy filmer häromdan. Va såå längesen ja såg på fantasy.

Inga: Harry Potter, Sagan om ringen, Narnia filmer (har sett dom)

WiktZac
0

Den bästa fantasy-filmen genom tiderna, enligt mig, är Conan - barbaren. Lider faktiskt inte nämvärt av att den snart är 30år gammal. Musiken av Basil Poledouris är bland de bästa filmmusik som gjorts. Schwarzenegger är grym i huvudrollen, Gerry Lopez i rollen som sidekicken Subotai är snabb, flink och minnesvärd. Skurkarna ser dock ut som om alla spelar i Iron Maiden… ;o)

//Zac

amela87
0

#1 hehe tack,den har ja faktiskt inte sett ;)

Yaeko
0

Stardust tyckte jag var jättebra :)

amela87
0

#3 Har sett den,den e bra =) hehe problemet e väl att ja har sett dom flesta fantasy filmer XD

Sehvrin
0

Jag tycker att Mirrormask är riktigt bra, om än lite underlig (även om det är en av de sakerna jag gillar med den)

Inte än film (ännu) men likväl en miniserie som också är riktigt bra är Neverwhere. (Stardust, Mirrormask och Neverwhere har faktiskt en gemensam nämnare: Neil Gaiman Flört)

Ladyhawke är en rätt mysig film, fast med lite tvivelaktiga skådespelarinsatser ^^', värd att se om man får tillfälle, tycker jag ändå. Edit: Såg att du inte ville ha så gamla filmer, denna är från 1985, men jag står fast vid att den är sevärd =)

Hogfather är en film/miniserie som baseras på en bok om Terry Pratchetts Skivvärlden. En riktigt lyckad filmatisering, enligt mitt tycke, lite julig, men det går ju att se ändå Flört

Ytterligare en miniserie som bör ses om man älskar fantasy/sagor är The 10th Kingdom, helt underbart rolig!

Pan's labyrint utspelar sig runt 2:a världskriget i Spanien och det är en vacker, men hemsk historia (riktigt otäck, på sina ställen) Den blandar verklighet och saga och de värsta monstrerna finns inte i sagorna…

Så, det var nog allt jag kunde komma på i spelfilmsväg, kan nog nämna några tecknade också, om det vore av intresse =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

amela87
0

#5 ooh har velat se Pan´s labyrint  länge :) tack för alla tips !

Krikke
0

Mysteriet på Greveholm!Skrattande haha ne men jag vet inte, HP dög ju inte ;)

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokus & Fotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

amela87
0

#7 Hehe,nepp ;) Har läst böckerna + sett alla filmer x antal gånger =P blir liiite trött på HP

Zenrin
0

Merlin med Sam Niel är ju en klassiker, jäkligt bra tycker jag. Som tidigare inlägg - Pan´s labyrint (eller "El Laberinto Del Fauno" som den heter på riktigt) är helt underbar.

Annars längtar jag tills Bilbo kommer utCool

Sticksmash
0

Håller med om att Pan`s Labyrinth,Merlin,Stardust,The 10th Kingdom mm är trevliga fantasyrullar. Vill gärna komplettera med dessa.

1. Willow

2. Labyrinth

3. Hellboy 2

4. Dragonheart

5. Wolfhound

6. The Princess Bride

7. Gullivers Resor

8. Edward Scissorshands

9. Dinotopia

10. Jack och Bönstjälken

11. The Odyssey

12. Elle Enchanted

13. The Never Ending Story

14. The Dark Crystal

(lite äldre film från 1982)

15. The Storyteller

amela87
0

#9 Merlin har sett ^^ jätte bra! tack för tipset;)

#10 ooh TACK ;) vissa har ja inte sett där!