Ondskan - ikväll på TV4!
Ikväll klockan 20:00 på TV4 går filmen Ondskan, baserad på Guillous bok med samma namn. Jag har många gånger varit på väg att se den - först på bio och därefter när jag stått nere på videobutiken Casablanca och valt bland filmerna…
Någon som sett Ondskan? Är den bra?
Mvh // Staffan
Jag har sett den och tyckte att den var fruktansvärd. Väldigt brutal. Jag ska se den i dag igen för att vara säker på att jag verkligen tycker det.
Vänliga hälsningar
Niklas

Ska titta på the machinist.
---

#2 (charlie)
The Machinist skulle jag aldrig våga se -
den verkar så läskig…
// staffan

Har sett den för nåt år sedan. Den är riktigt, riktigt bra
Man vill verkligen stiga in i handlingen och "kick some ass" på vissa av karaktärerna. Varför är folk så elaka det kan jag iband undra

Det var nått år sen jag såg den också men jag minnas att jag tyckte det var en bra film.
Jag såg den i kväll och tyckte den var bättre än jag förväntat mig.
Det sägs ju att Erik Ponti i princip är Jan Guillou och då kan jag tycka att han framställer sig själv lite väl tuff, rak, ädel och orättvist behandlad. Helt i linje med den bild han alltid förmedlar. Riktigt macho besserwisser.
Mvh // Johan

Jag såg den för andra gången och jag tycker den är väldigt bra.
För ganska länge sedan läste jag boken som är precis lika bra, det är inte ofta som filmerna blir bra när dom görs efter en bok.
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
jag såg den för första gången och den är riktig brutal. Kan inte tänka mig att skolan kan gå på detta vis!! Jag hoppas att det är inte så på verkligheten, men har för mig att huvudinnehavare ska förställa Jan Guillou.

hehe alla JG's verk är ju nån form av alter ego grejjer. ta coq rogue som ett annat exempel! vin- och matkännare utan dess like, stor stark o tuff … samma sak med arn. på senare tid har han gått så långt att han skrivit in sig själv helt och hållet (som sig själv alltså) i sina produktioner.
om JG kan man säga mkt … men jag gillar många av hans böcker.

#3 nej den var bara idiotisk..Faktist inget se värd alls..
Onskan är jätte bra faktist!