Remember the titans
Remember the titans gick nyss på 4:an presis innan Tic Tac och efter ondskan. De som missade den och inte sett den innan borde fundera en gång till och hyra eller försöka se den nästa gång på tv.
Filmen handlar om ett amrekanskt fotbolls lag på en "high school" i virginia där för fösta gången en komunal skola öppnas för både "svarta" och "vita" (för första gången i delstaten virginia). Och självklart ska även fotbolls laget bestå utan alla som vill vara med.
Den baseras på en verklig situation som hände 1990 men som fortfarande väger mycket tungt i denna värld.
Såg den. Tyckte den var bra. Denzel Washington var ovanligt bra. Tycker han brukar vara rätt trist annars.
Mvh // Johan
Jag såg den första gången på bion och fick tårar vad som hände. Det handlar att vara vänner utan gränser och övervinna fördomar.
Rekommendera verkligen filmen. Har sett den varenda gång den visar på Tv och tycker varenda gång att den är fortfarande om den.
Jo, den var bra. Halkade också in på den ikväll.

Bortsett från att det var alldeles för mkt sport då…:) så gillar jag den oxå. Men så tycker jag ju att Denzel, till skillnad från Johan, oftast är väldigt bra:)
Sportfilmer är ganska intressanta, tycker jag. Jag tittar aldrig på sport "på riktigt", men på film blir det mer intressant. Antar att det är för att man fokuserar mer på människorna, och dessutom rensar bort det som inte är allra mest dramatiskt.

Erik, jo det stod visst ngt sådant om just "titanerna" att regissören sållat med sportscener och lagt på extra positiv musik när det var sådana för att även icke-sportintresserade skulle tycka det var ok:) Klart sympatiskt drag att du inte kollar på sport *s*