Tic Tac
Om en stund (TV4 kl: 0045) börjar en annan svensk film som jag inte sett Tic Tac. Bland skådespelarna finns Thomas Hanzon, Tintin Anderzon, Tuva Novotny. Någon vaken här som vet ifall det är en sevärd film?
Mvh // Staffan

Daniel Alfredsson har jag för mig, japp nu har jag kollat.
Lite Short Cuts över den vil jag minnas. Det jag bäst kommer ihåg är de två skinnskallarna som eggar upp varandra att spöa en invandrare, läskigt.
Jag tycker den är sevärd. Inte så lättsam dock.
Tror jag skall kolla igen. Har lite svårt att somna.
Jag har sett den för länge sedan. Tror jag såg den på Kvartersbion i Hornstull om jag inte minns helt fel. Det var jag och en gammal tant i salongen. Tror inte hon gillade filmen.
Tror det var en enda person som skötte allt. Tog betalt, sålde godis, drog igång filmen. Biostolarna var inte mycket för värden. Kändes nästan som ett Folkets hus någonstans.
Filmen då. Minns inte så jättemycket av den faktiskt. Det var något av det första jag såg med Tuva Novotny och jag minns att hon imponerade redan då.
Tänkte också börja se den för att bli lite påmind om hur den var.
Mvh // Johan

Kul att få svar så snabbt så här sent på kvällen. Jag ger filmen en chans och börjar titta så får vi se om den lyckas hålla mig vaken.
Tack för era kommentarer!
// staffan
ps. Johan, kvartersbion var häftig, synd att dom stängt den… :(
Ja. Jag håller med.
Fast jag tycker delvis att Victoria kan fylla upp hålet. Dom är också bra att visa annat än bara mainstreamfilerna.
Tänker t ex på både "It's all gone, Pete Tong" och "Järntrean".
Mvh // Johan

Jag ger nog upp, den var inte speciellt bra tycker jag…
// staffan