Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1064 ggr
Pia
0

Rosa Pantern

Steve Martins humor brukar jag verkligen gilla, men det här var nog en av de segaste komedier jag sett. Det mest intressanta i hela filmen var väl att Jean Reno var slätrakad… Jo det fanns en helt suveränt rolig scen med dräkter av gobelängtyg och dans (mot slutet av filmen). Annars bara en massa trötta, tama skämt, som på sin höjd föranledde lite stilla fnissande. För övrigt var det mest gäspande… Jag vilja säga att det var en 1:a, ev 1 +, på en skala 1-5…

Någon annan som sett den, vad tyckte ni?

Cartman
0

Tack för det omdömet Pia, nu slipper jag kolla på den! Är ett stort fan av Peter Sellers och Rosa Panthern-serien och denna (osett) filmprodukt känns som ett onödigt tillskott. Luktar lätta dollars lång väg. Som komiker tycker jag Steve Martin är slätstruken (för mycket Cosby) även om han gjort några roliga grejer. Nej, ska ni bara se en enda film i Rosa Panthern-serien välj det komiska mästerverket A Shot In The Dark (1964) istället.

johan
0

Jag har känt att man sett hela filmen efter att ha sett trailern, så jag kommer nog inte se den. Speciellt inte efter ditt omdöme. Inte ens för att se en slätrakad Jean Reno.

Mvh // Johan

Cartman
0

Kollade in det omöjliga projektet iaf och…Sellers liksom Tati går bara inte att kopiera. Martin försöker härma Sellers manér där den flackande blicken var det enda som lyckades vid något tillfälle i början av filmen. Sen tyckte jag jordglobs (finns i 2 rullar)-varianten var hyfsat lyckad men borde ha avslutats direkt utanför dörren. Annars pure crap där speciellt Kevin Kline gjorde ett uselt jobb som (förmodade) Dreyfus, slapstick är inte för alla. Remakes i all oära, "Godnatt, jord" hade med 100 % sannolikhet lyckats men hur kom denna ens igenom idéstadiet? Sen bör nog vissa rullar lämnas kvar i sin tidsperiod vilket iofs talar emot the resurrection of Gj. Betyg 0.5 av 5.

MeMyselfandI
0

Jag har känt lite som Johan… det har liksom räckt med trailern (och ändå är jag "a big fan of" Jean Reno). Trailern har inte tilltalat mig ett dugg.