Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 680 ggr
Pia
0

Lady in the water

Jo då, den var precis, minst lika bra som jag hoppats… Trollbunden från förtexterna. En alldeles underbar saga i modern tid, att söka tröst i när man vill hoppas på en bättre värld - med hjälp från världar mänskligheten förlorat kontakten med.

Bryce Dallas Howard alldeles bedårande, naiv och troskyldig som narfen Story (en vattennymf), som visar på att de bästa ledarna är de som inte vill leda men som ändå söker styrka i sin egen rädsla och uppvisar ett mod få av oss har.

Paul Giamatti alldeles pefekt i rollen som den stammande fastighetsskötaren Mr Heep, som inte är vad han synes vara utan mycket mer.

Och alla udda personligheter i fastighetskomplexet The Cave, inkl manusförfattaren och regissören M. Night Shyamalan själv.

Minus för halvtaskiga specialeffekter i slutscenen. Men annars, för mig en 4+ på en skala från 1-5. Kan förmodligen uppfattas som seg, trist och möjligen rörig av somliga…

Någon mer som sett den??

Susanne
0

Jupp, jag har sett den och måste tyvärr erkänna att det var den segaste och fånigaste film jag sett på länge.
På en skala 1 - 10 måste jag ge den  - 13.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Pia
0

Är det sant?!? Jag tyckte den var alldeles underbar, där ser man…

MeMyselfandI
0

Nepp, jag väntar på dvd-släppet. Men jag ser framemot att se den.

Smex
0

tyckte den var bra. helt okej.