Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 908 ggr
Staffan
0

På bio...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På senare tid har jag börjat störa mig mer och mer på alla ljud när jag går på bio. Möjligtvis beror det på filmerna varit av det lite mer seriösa slaget men det är nog också till stor del en psykologisk hang-up.

Häromdagen när jag såg det levande slottet kändes som det var något slags test för hur mycket jag klarade. Alla i hela salongen hade köpt varsin tunna med popcorn som dom var tvungna att knapra i sig innan filmen var slut…

Har ni också det här problemet eller är jag ensam?

// staffan

Erik
0

Det kan jag inte påstå. Det enda som irriterat mig mer än bara lite det senaste året var den gången vi hamnade i samma (långt ifrån fullsatta) salong som ett par killar som satt och skrattade åt ALLT (i Cinderella Man…)

Jessie
0

Tunna med pocorn är inte lika störande än när de ska öppna godispåse och den prasslar.

Stefan
0

Kan väl till viss del vara störande, men samtidigt hör det lite till att det ska vara lite ljud i form av folk som äter popcorn och annat. Jag stör mig då betydligt mer på folk som sitter och pratar. I likhet med Erik så blev jag störd under Cinderella Man då det satt två äldre kvinnor och pratade med varandra under hela filmen. De kommenterade dessutom i stort sett varenda scen och uttryckte vad de tyckte om den och den personen etc..

Saber
0

#3 Låter lite störande, men de två som #2 nämde satt mest där och tiggde om bråk! Deras enda anledning att se filmen var att få se boxningen och tyckte allt annat i filmen var slöseri med tid. Själv satt jag där för helt motsatt anledning.

Men popcorn stör mig inte så mycket. Brukar vara så upptagen att se filmen. Men det som stör mig är när folk pratar, i mobil eller bara frågar något. 

Specielt irreterande är när mobilen hos polaren ringer!!! ;)

Erik
0

Det vet jag ingenting om. Har aldrig hänt mig.

Saber
0

Än värre är det när han inte själv märker att det är hans mobil som ringer!

CBA
0

Stänger man inte av mobilen på bion *hytter med fingret* Glad

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Staffan
0

Niklas skrev förut ett inlägg om en pryl som hette Mind Molester som skulle kunna användas för att ge igen på alla marodörer i biosalongen… :)

>> Länk till inlägget

Mvh // Staffan

Saber
0

Hehe, undra om man själv inte skulle bli lite stöd på den! ;)

Pernilla
0

Jo jag stör mig på popcornätare på bio. Nästan lika mycket som på överanvändning av underscore. Flört

…retstickan Pernilla

Staffan
0

#10 (Pernilla)

Det slog dig inte att jag kanske försökte reta dig med dem?

// retsticke-retstickan

Erik
0

Coolt i så fall. Det slog inte mig heller.

rumpino
0

test