Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 727 ggr
Kaj
0

King Kong

Håller just nu på att försöka ta mig igenom nya King Kong. Den är ju nästan tre timmar så det blir nog i helgen.

Men det är en sak jag undrar över. (Jag har nu inte sett nya filmen ännu men antar att det är lika dant som i de tidigare).
Invånarna på ön bygger en stor mur där de har King Kong inlåst i. Muren är till för att King Kong inte ska kunna ta sig ut. Däremot har de en dörr där de själva kan ta sig in och ut för att offra till King Kong. Men varför bygger de en dörr som är så himla stor att King Kong faktiskt kan (och gör) ta sig ut genom den? Vore det inte smartare att göra en liten dörr som bara människorna kan ta sig in och ut men inte jätteapan!

Cartman
0

Invånarna måste ha känt till i förväg att det skulle komma ett filmteam som ville transportera Kong till Empire State Building.

johan
0

Och om dom nu bygger en gigantisk mur runt king kong, varför inte bygga en helgjuten mur utan dörr så att king kong inte kommer ut, men att dom slipper offra saker till honom.

Det kanske är ett trängselskattsförsök?

Mvh // Johan

Cartman
0

Jag är helt säker på att det inte är ett trängselskattförsök.

Oskar
0

Hmm…så den där stora dörren är det enda du tycker är lite konstigt i filmen? :)

Oskar

Kaj
0

nu har jag tagit mig igenom hela filmen (nästan tre timmar).

Mitt omdömme är att filmen kunde ha varit normal lång dvs ca 1,5 tim. Många scener är irriterande långa helt i onödan. T ex när de blir jagade av dinosarierna så är den scenen ca 10 minuter men borde ha kunna vara 3 minuter. Det blev bara en massa upprepningar av samma sak hela tiden. Samma händer med en massa andra sccener där man dragit ut på dem upp till 10 minuter fast de kunde vara kortare utan att filmen skulle ha förlorat i kvalitet. På tal om kvalitet är jag lite besviken. Den är ganska taffligt gjord. Kong t ex är riktigt dålig och ger inte någon verkligheteskänsla. Nästan så jag tycker att filmen från 30-talet hade en nästan lika bra Kong. Alla rörelser är ryckiga och inte ger han någon verklighetskänsla.

Kontentan är att jag tycker att filmen inte är speciellt bra.

Pia
0

:))

johan
0

Cartmans kommentar i den här trådan sammanfattar det mesta rätt bra tycker jag…

>> http://film.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=9fe512a7-d3ef-408f-9811-25cf8e275bc8

Mvh // Johan

[tiiia]
0

personligen så tyckte jag att filmen var bra tills de kom in i stan. först när man såg att de höll på att försöka döda honom så tyckte man ju att det var synd om honom, men efter ett tag så satt man där och suckade "kan ni inte döda apj*veln nån j*vla gång" *suck* som ni tidigare sa, den är alldelles för långdragen..