Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 724 ggr
johan
0

Henchmen

Idag gick ju Bond på TV och varje gång jag ser på den typen av filmer där det är någon ond person med genomonda superhemliga planer funderar jag på några saker….

Hur lyckas de anställa så många "henchmen", alltså, alla dom här vakterna i likadana kläder som faller ihop och dör om man slår dom i nacken. Det finns ju alltid oändligt många av dom och dom är aldrig speciellt smarta eller begåvade.

Man undrar lite hur rekryteringsannonsen såg ut. "Superhemliga extremt toppstyrda organisationen söker nu beväpnade vakter för att vakta vårt hemliga högkvarter som ingen vet var det finns där vi håller på med superhemliga onda saker. Vi tror att du om fem år ser framför dig att ha dött från ett slag i nacken eller kanske i en exploderande bil i en biljakt."

En annan sak man undrar är vad dom gör när dom går hem. På dagarna så står dom och vaktar fabriken där knäppa forskare tar fram supervapen som ska förinta jorden, och på kvällarna hänger dom k-pisten på kroken i skåpet i ombytesrummet och åker hem och äter fläskpannkaka med frun.

Undrar vad dom pratar om på efterjobbet-ölen. Ofta brukar ju sådana gå till att gnälla på sitt jobb och klaga på att chefen är för snål eller är dum, men om man vet att man jobbar åt Hotet-mot-allt-gott-på-jorden, så kan man väl inte gärna räkna med att han är något annat än dum…

Är det A-kassegrundande och pensionsgrundande att jobba som henchman och har man några schyssta förmåner? Undrar om det finns skyddsombud och fackrepresentanter?

Man undrar liksom vad som driver en henchman att söka sig till yrket. Det måste ju ändå veta att snart kommer en toppagent och slår dom i nacken så dom dör…

Mvh // Johan

Faxlin
0

*Asg* Vilka djupa funderingar. Jag tror att det är så här.
De är så dumma så de inser inte att de kommer att dö, och flickvän har de enbart för att de kör omkring i en skaplig bil som de köpt på grund av att de har så otroligt hög lön. Lite som en livvakt, fast de inte fattar det.

Efter jobbet ölen går nog mest till så att de skryter om hur enkelt och välbetalt jobb de har och så fixar de ett nytt fruntimmer för kvällen med x antal dollar, och dagen efter glassar de på jobbet igen. Tills en vacker dag det dyker upp en toppspion från de godas sida och slår dem i nacken och då hamnar alla deras sparade pengar till förmån för gamla katter som behöver ett nytt hem, och till förmån för sjuka barn. Så har den onda avslutat sina dagar med att göra gott och fick komma till himlen ändå. Flört

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Staffan
0

>johan 

Den dag du ger ut en bok Johan så lovar jag att köpa den… :)

"Superhemliga extremt toppstyrda organisationen söker nu beväpnade vakter för att vakta vårt hemliga högkvarter som ingen vet var det finns där vi håller på med superhemliga onda saker."

LOL!

// staffan

Staffan
0

Aporopå vad dom gör utanför jobbet så kommer jag direkt att tänka på den här filmen: Länk till annat inlägg här på sidan…

// staffan

Cartman
0

#0 Henchmen är egentligen bomblösa Afghanska självmordsbombarwannabees. På fritiden går dom kurser i Vett och Etikett och läser Stora boken om Boeing 747.

Pia
0

*LOL* hela raden ut -

och så måste det naturligtvis vara så (som Åsa säger) att de blivit lite katt-indoktrinerade av storskurken, som oftast har en tjusig chinchillaperser och stoltserar med:)

Saber
0

Haha, tror du har lite för mycket fritid. ;) Du kan ju alltid spela Evil Genius spelet där du ska bygga ett tophemligt labb och erövra världen! Där får du faktiskt en massa Henchmen som springer runt och gör massa konstiga saker.

Pia
0

Tycker detta förtjänas att läsas igen, eller på nytt:)

Sehvrin
0

http://www.bloomsbury.com/HIVE/ iofs en bok och inte en film, men den verkar lite intressant och verkar ge svar på vissa frågor Flört

Jag tycker synd om alla henchmen, och man tycker mer synd om dem efter att ha sett Austin Powers (tvåan, tror jag att det är)

Skulle vara kul med en seriestrip, eller nåt som handlar om detta Flört

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus