Anime
Tänkte bara höra ifall det finns någon brukar titta på lite anime serier. Själv tycker jag att det finns många bra serier som oftas inte är så långa att titta på. Några jag kan recomendera är:
Lain : serial Experiments
Hellsing
Neon Genesis Evangelion
.hack/sign
Full Metal Alchemist
Robotech
Lova Hina
Det finns många andra bra, men dessa är enligt mig mycket bra serier.
ps. räknas detta som TV-serier?
Jag började kolla några avsnitt av en animeserie som handlade om några änglar..kommer inte ihåg vad den heter, men vet att den är rätt välkänd..vet du kanske vilken jag menar?
Vilka anime serier kan man tänkas gilla om man t.ex. gillar Miyazaki´s filmer och Ninja Scroll?

#2 du tänker kanske på O'my godess? Har inte själv sätt den serien ännu.
Hmm, Miyazaki's filmer och ninja scroll? Alla? Hehe, de är ju ganska stor skillnad på ninja scroll och miyazaki's filmer. Rurouni Kenshin är ganska lik ninja scroll. Men det är väl mest för att den också har samuraj tema.
Serier som påminner om Miyazaki stil är mer ovanliga och har nog inte sätt några. Låt mig återkomma… ;)
Jag brukar titta en hel del på anime. Jag kan ju delge mina favoritserier (eftersom jag är för lat för att skriva alla som jag tycker är bra ^^')
*Samurai X: Trust/Betrayal En OVA-serie som tillhör Rurouni Kenshin (OVA = Original Video Animation, även kallat OAV, serier som släpps direkt till video/dvd) Handlingen utspelar sig i slutet av 1800-talet i Japan (runt 1868) och landet står på randen till revolution. Här får vi följa en ung man vid namn Himura Kenshin, som är otroligt begåvad med svärd och ställer sig på revolutionärenas sida som lönnmördare.
Animen är mörk och rätt blodig (inte på ett glamoröst sätt, utan på ett rätt så realistiskt) Mycket av det som händer i animen och många av karaktärerna är riktiga historiska personer. OVAn är mycket vacker och på sina håll väldigt sorglig. Det Finns en TV-serie som OVAn hör till, men den går att se utan att veta nåt om serien.
*Mushi-shi Man skulle kunna översätta titeln till Insekts-mästaren, men det stämmer inte riktigt. Mushi är varelser som inte är växter och inte djur utan kan närmast liknas vid andar och spöken. Serien följer en mushi-shi (en som forskar om mushis och hjälper till vid mushirelaterade problem) som heter Ginko. Serien är uppbyggd på så sätt att varje avsnitt är en historia för sig och Ginko är (nästan) den enda karaktären som återkommer. Historierna kan handla om allt från mushi som stjäl människors ljud till människor som använder mushis i personlig vinning, men serien behandlar mer människor än mushis.
Jag älskar den här serien, karaktärerna är tredimensionella, trots att de flesta bara dyker upp i ett avsnitt (som är runt 23 min) Animationen är vacker, musiken stämmningsfull. Om man tittar på vad jag vanligtvis gillar med anime (svärd, roande våld i allmänhet osv) så borde jag inte tycka om denna animen, men den har det där lilla extra som gör att man kan titta på den, trots att den för det mesta är stillsam.
Hm… tror det får räcka där så länge…..
PS bilden kommer från Mushi-shi
#0 Har du sett Full Metal Panic? Har för mig den utspelar sig innan Full Metal Alchemist. Och om jag inte minns helt galet ska det finnas en tredje del också…
Har kollat på Love Hina flera gånger, tycker den är riktigt charmig… :) Neon Genesis Evangelion är underbar också, finns massa bra anime, men kollar oftast bara strö-avsnitt hos kompisar.
En serie som måste ses är dock Those who hunt elves. Helt sjukt skruvad humor!
#5 Full Metal Panic! och Fullmetal Alchemist är två helt skilda serier (den ena är mecha (stora robotar) och den andra är mer fantasy) Fast det är sant att det finns tre delar till FMP: Första säsongen som kort och gott heter Full Metal Panic! En mellansäsong som heter Full Metal Panic? Fumoffu som är så gott som enbart humor och till sist Full Metal Panic! The Second Raid, som är andra säsongen.
Men både FMA och FMP är riktigt bra

Min favorit serie är Chobits! Den är underbar tycker jag!
Om man gillar fighting anime så måste man bara kolla in "BLEACH"
SEn om man gillar stora mech robotar så är "Vision of escafolwne" underbar!
Tycker man om psykologisk splatter anime så är det "Elfen Lied" som gäller=)
just nu håller jag på att se klart 12 kingdom, väldigt bra serie när man kommer in i den, de finns ungefär..hmm 45 avsnitt. :P
o en animeserie ja kan rekommendera är Death Note..som ja har sett klar för några dagar sen ..mycket bra serie som ja rekommenderar.
ja har också tänkt börja att se Akira..men ja e lite tveksam med att se den, men ja har hört att den e jättebra..så ja kan ju alltid prova att se några avsnitt.
Make Pasta not War, Vee~
Gillar bäst Prince of Tennis. Sportanime och humor.
Gundam Seed är bäst bland mecha.
Fruits Basket är bra, men rekommenderar mangan istället för animen. Samma med Death Note som #9 nämde, så är mangan mycket bättre än animen…
Ginga nagareboshi gin ("silver fang" ja) är ju nästan ett måste ;)
Inte en serie, men film, är ju Perfect Blue. Otroligt bra. Otroligt psykig. Man MÅSTE se den! Och ge HELA en chans, inte ge upp i dom första, rätt sega, tio minutrarna…

Rose of Versailles, Claymore, Vampire Hunter D, Shingetsutan Tsukihime. Gantz är också OK men såååå seg ibland.

Full Metal Alchemist är underbar!

Den jag följer som en slav just nu är Bleach.
Sen så är favoriterna utöver det
Death Note, Fruits Basket och Hellsing ^^
Det finns många bra anime serier och filmer, mycket att hugga tänderna i ;)
NInja scroll, hellsing och berserk är gamla godingar det! Sen får vi inte glömma vampire night, Blood, Claymore, Ghost hunt och många fler! Dock jag är totalt såld på elfen lied-känner igen mig mkt i den och blir inspirerad av splattern samt dramatiken.
ska spana in blue drop när jag har kollat igenom alla full metal alchemist…
Vart tusan går animeserier på tv om jag får fråga?:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#15 det går knappt på svensk tv, men ztv visar anime sent på kvällen under vardagarna mellan 22:30-23:30 - de visar bland annat Berserk, full metal alchemist, ninja scroll, paranoia agent osv.
Okej, men vart ser ni allt annat då?:)
#17 ser mkt anime online faktiskt. Här kommer lite tips!
tyvärr kan det förekomma brister på dessa hemsidor bla att avsnitten inte är översatta eller att länkarna hakar upp sig.
Lycka till iaf!
#18 OKej, tack så mycket:)
ett tips till!
Ja skulle vilja ha tag i hela Roboteck serien 
Kom ihåg den som liten..
Skulle va kul att se om den igen då den finns på DVD tror jag..
Henke
Jag brukar sitta och glo på den gamla godingen Starzinger och är totalförälskad.