Film iFokus

Film

Etikettertvseriewebbserie
Läst 575 ggr
Staffan
2005-10-11 09:02
0

Simpsons

Finns det något bättre sätt att börja än dagen än till Simpsons nu klockan sju? Det får åtminstone mig på ett strålande bra humör!

Mvh // Staffan

johan
2005-10-11 10:59
0

Synd bara att jag aldrig orkar mig upp till dess. Men Simpsons skulle iofs vara en bra morot.

Mvh // Johan

Staffan
2005-10-11 11:46
0

Nu ska jag göra något dumt och försöka återge ett av skämten från Simpsons imorse. Tänk er det här:

Homer och de andra i den lokala baren sitter och driver med ägaren Moe. När Moe ber Homer om att skicka sockret så lossar Homer först på locket så att det ramlar av när han ska sockra sitt kaffe. Alla i baren är överens om att detta var för taskigt och tillsammans enas man om att porta Homer från baren för alltid. Homer bestämmer sig då för att hitta ett nytt ställe där han kan ta en pilsner. Inget av de ställen han besöker känns dock bra så efter tre försök ger han upp. Nästa scen utspelar sig inne i Moes bar igen. In kommer Homer med lösmustache, glasögon och hatt. Alla genomskådar honom direkt och Moe ber honom gå -"Du är inte välkommen här Homer". - "Jag heter inte Homer" säger den förklädda -"jag heter Guy Incognito", varpå killen åker på stryk.
Sista scenen utanför puben ser man Homer säga "Hey, that guy looks just like me" om en kille som blir utslängd med huvudet först från baren…

Man kan åtminstone tycka att Guy Incognito var ett kul namn… :))

// staffan

manpeace
2005-10-11 12:09
0

Staffan, den scenen var kul men du glömde slutklämmen. Efter att Homer konstaterat att han har en dubbelgångare så störs hans fokus på att han ser en hund med en rosett. "Hey that dog got a bow" och sedan springer han fnittrande efter hunden - snacka om att byta fokus

manpeace
2005-10-11 12:13
0

En annan rolig scen är när Mr Burns skall göra en rerklamfilm om sig själv och söker en skådespelare som skall spela honom.

Ett flertal av de kända figurerna söker och får provspela. Alla ska säga Burns favoritutryck "Excelent". Flera kommer in på scen och säger excelent på ett mer eller mindre liknande sätt som mr Burns. Sedan kommer Homer in och säger "Exactly … Doo".

Linda
2005-10-12 00:17
0

Nja jag är ingen simpson fan men visst ibland e det riktigt riktigt skön humor..