Hjälp!
Ni vet när man har minnesbilder av något som man verkligen vet har hänt, men ingen annan kan hjälpa till med? Jag tänker att det kanske finns någon här. Snälla, om det ringer en klocka - berätta!
Det är såhär. Det var en kortfilm. Den visades runt jul/nyår när jag var liten (ca. 1994 - 1999). Det var inte riktiga skådespelare utan mer några slags dockor. Det handlade om en pojke som var fattig. Jag tror att han bodde på gatan. Han hade trasiga kläder och dåligt med mat. Sedan träffade han en man, tror jag, som hade en butik eller något liknande. Mannen gav honom mat och fina kläder.
Sedan är det minneslucka. Sedan åkte han med mannen i en båt och blev lämnad på en klippa omgiven av vatten. Har för mig att det var någon stor fågel med också. Den utspelar sig på vintern och jag är ganska säker på att den gick i alla fall vid två tillfällen varsit år. Jag vet att jag alltid grät hysteriskt på slutet för det var ett sorgligt ett. Minns dock inte vad för något. Jag är nästan helt säker på att de inte pratar i filmen.
Någon lite äldre än mig som känner igen det? Vet vad den heter? Vad det var? Om den överhuvudtaget finns? Eller är det ett fantasifoster? Jag blir vansinnig. Svara gärna!!

*putt*

*putt für tüsan*

Känner igen det där, men vet tyvärr inte vad det heter.
Den känner jag inte igen.

Ett tag trodde jag att det var "trumslagarpojken" jag menade, men tji fick jag. The search continues!