Film iFokus

Film

Etikettertvseriewebbserie
Läst 704 ggr
Cartman
0

Seinfeld, DVD-tips!

Känner att jag måste puffa lite för Seinfeld. Mycket välgjort och genomtänkt vad gäller upplägg och extramaterial.

Varje avsnitt ackompanjeras av minst 1 av följande 3:

• Notes about nothing

• Den vanliga sub title-texten byts ut mot kommentarer relaterade till aktuellt avsnitt.

• Inside look

• Här pratar (bild) först och främst Larry David (manus), Jerry, George, Elaine och Kramer om det aktuella avsnittet. Manus skrivs ibland av andra än Larry David som ex Larry Charles eller andra. I manusskrivandet är alltid Jerry med men står inte för huvudmaterialet.

• Deleted scenes

• Borttagna scener, seriösa eller bloopers.

Har iofs bara plöjt igenom säsong 1-3 (avsnitt 6-10) än så länge, ca 1992 tror jag.

Men, jag har haft kanonkul än så länge och jag har inga skäl att vara misstänksam mot övriga säsonger. Känns som att dom verkligen har jobbat för att få DVD-utgåvan så bra som möjligt. Bara en sån sak som att få se "cast members" kommentarer om hur Kramers förlaga (är givetvis med i bild) exploaterar serien är toppen.

Någon som har sett DVD-utgåvan av Frasier (favorit) eller Friends? C

Staffan
0

Seinfeld är en av de få TV-serier som jag tycker om. Det finns inget bättre sätt att varva ner efter en jobbig dag än att titta på ett eller två Seinfeld avsnitt. Ska nog önska mig samlingen i julklapp… :)

// staffan

tillalex
0

Seinfeld är den enda amerikanska komediserie som är värd att se på.

manpeace
0

Jag har sett samtliga Seinfeld avsnitt alla säsonger säkert 5 gånger nu. Har just börjat att titta på dem för 6:e gången och har kommit till säsong 3 avsnitt 9.

man tröttnar aldrig

us trader
0

Beställning på Seinfeld Box - Säsong 1 + 2 (4 Disc) är nu utförd! :)

manpeace
0

Seinfeld har även kommit med säsong 3 och 4. Säsong 5 och 6 är på gång med svenskt release datum till 2005-11-23

Cartman
0

5 Tack för info! Undrade just över 5-6…C