Film iFokus

Film

Etikettertvseriewebbserie
Läst 1967 ggr
AndersE
0

Brottet

Följer ni den danska kriminalserien "Brottet" som går torsdagskvällar på TV1?

Otroligt bra! Fantastiska skådespelare i trovärdiga roller. Intressanta parallella historier som hänger ihop utan att det känns krystat.

Ikväll gick del 7 av 20.

vanessa
0

Jag har en förmåga att zappa förbi den. Vilket är dumt. Men nu kanske jag stannar där :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Oskar
0

Är den textad? :)

AndersE
0

#2 Ja…     ;-)

Danskarna är makalösa på TV. Jag saknar Örnen, men är glad för Brottet.

WiktZac
0

Tittar mycket litet på tv, men är desto mer imponerad av dansk film. Fantastiska filmer, och de har hälften så stort land - befolkningsmässigt, som vi! Skicka över alla filmstuderande över sundet så kan vi kanske njuta av bra film här hemma om några år! ;o)

//Zac

AndersE
0

För den som inte sett, men vill börja följa (12 av 20 avsnitt återstår) finns en "programförklaring" här:

Länk

Sammanfattning av de hittills sända avsnitten finns också:

Länk

Senaste avsnittet går i repris tisdag, nästa sänds torsdag.

Pia
0

Oh ja visst är den bra, inte som Örnen, men snäppet under!

AndersE
0

#6 Håller med!

Kokoskorven
0

Jag håller på och tar igen avsnitt från säsong ett av örnen….och nu har jag missat detta. Suck :)

AndersE
0

Nu har hälften av avsnitten visats. De har en makalös förmåga att få oss tittare att försöka ligga steget före - och misslyckas. Misstankarna flyttas hela tiden från person till person, nya ledtrådar tillfogas försiktigt, insikten i de olika karaktärerna fördjupas. Nya mysterier tillkommer. Och det hela är hela tiden intressant, spännande och trovärdigt.

Mycket, mycket bra!

AndersE
0

Sista avsnittet ikväll, och fortfarande väldigt spännande…