Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 2142 ggr
ChristineL
0

Guldkompassen

Någon som sett och vill kommentera filmen Guldkompassen? Jag såg den igår och jag dissar den. Har inte läst böckerna kan tilläggas.

Allting gick så fort och jag satt mest och väntade på att "det" skulle hända som aldrig hände… Annars var ju miljöerna ganska fina och hela grejen med att allas själv vandrar bredvid en i form av ett djur, det var fint, men det får vi tacka författaren för.

Två av fem får den.

EmmaG
0

Vad jag skrev inne på Fantasy iFokus efter att ha sett den;

Många har sagt att den gick för fort fram.. Såhär i efterhand..Ja, kanske. Men när jag satt där i biosalongen så kände jag faktiskt inte av det ett dugg.
Och hade jag läst boken hade jag nog märkt att mkt utelämnats men jag kände inte att ngt saknades.
I böcker är det ju alltid mkt mer snack, men det funkar inte film dock omte inte den ska hålla på i 7 timmar :-P

Scenen när man träffar på isbjörnen Iosek (?) första gången var faktiskt lite mäktig, man kände sig lite liten där ett tag ^^
Och slaget mellan Ragnar & Iosek (?)… Att hans käfte blir avslagen är ju så oväntat så det finns inte ens!!! O_O

Nä, jag gillade den överlag & det är definitivt en film som ska inhandlas på DVD sen

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

The-Photo
0

Har inte sett filmen än men läst boken,den var lite skum O.o

Emmma
0

Jag tyckte filmen var bra! :)

Turnado
0

Jag har sett den filmen. Men jag gillade den inte så jätte mktt. Lite för ovärklig ibland.

EmmaG
0

#4 Jo tjena, det kallas fantasy Confused

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Ilokay
0

jag älskade den, hur bildskön som hellst, bra skådespelare, okej story.. jag satt som fastklistrad ärligt talat

SparklingTindra
0

Jag har sett den idag. Jag tyckte att den var jättebra och klart sevärd. =) Ska resten komma ut på film också?

[stblues35]
0

Den var helt ok, inte den bästa men men, man kan inte få allt här i världen!

sasha-
0

Men är den lik boken? Jag har läst boken men jag tycker inte att den verkar ens lite lik när jag kollar på trailern..

SparklingTindra
0

Jag har aldrig läst boken så jag vet inte. Är boken bra?

E_hjo
0

Nääääee… Hade ju hyrt den men glömde titta… Hehe. ^^

sasha-
0

Aa jag gillade boken. Jag läste också den skarpa eggen och bärnstenskikaren,de var också jättebra:-)

Blondieisbackagain
0

wooot den är ju bra!

men vart lite arg att den tog slut vill ju veta va som hände ju.Räcka ut tungan

Någon som vet när 2an ska släppas?

[stblues35]
0

Hmmm visste inte ens att det fanns en bok innan ni skrev det här!

Så om den är lik boken har jag ingen aning om…

Buuc
0

Jag tycker att filmen var konstig, onödig och ganska tråkig. Fast visst, den var lite spännande. Men bara liiite, liiite..

sasha-
0

#14 Det finns en tvåa och en trea också!

Liss
0

Jag tyckte den var jätte mysig. Men jag vart rätt paff över hur den sluta. De måste komma en tvåa? eller?

Jag har inte läst boken/böckerna, så jag visste inget om det. Så för mig var de jätte spännande och skådisarna är toppen!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
0

Fast jag gillar fantasy skarpt!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

umbra55
0

Boken är bättre än filmen (om man gillar fantasyböcker)!!Kommer dock att se del 2 och 3 när de kommer

[stblues35]
0

#16 Ahaaa se där så då blire mer film alltså:)

sasha-
0

Jag så den idag och tycker den var jättebra. Men det är förmodligen just för att jag har läst böckerna, annars hade jag nog haft svårt att hänga med. Tycker att de lyckats med att matcha bokens beskrivning på karaktärerna med skådespelarna, annars är det ju ofta man blir besviken för att de inte är som man tänkt sig.

Josefinee
0

Håller med #0, väntade också på att "det" skulle hända, fattade inte att den var slut när den va slut. Ingen dirket toppfilm. fattade inte så mycket i övrigt heller :P

Highlandertess
0

Jag kände också att den gick väldigt fort och bara rörde alldeles ytligt vid allt. Sedan kändes det riktigt upplagt för en uppföljare. Har inte heller läst böckerna…

paivi
0

Böckerna är inte "lätta" heller… Väntar på filmen, skall få den i posten om ca en vecka. Tror att jag blir besviken, men man måste ju ändå se filmen. Eller??

ulliga-flickan
0

Jag älskade den sen den första minuten av filmen!!

Deco
0

Jag har inte läst böckerna men jag tyckte i alla fall att filmen var skitbra! :)

IdaS-A
0

Tyckte att den var rätt bra, tråkigt slut bara. Hoppas att det kommer fler filmer så storyn blir komplett..