SF serier
Nu när man både sett klart Farscape och dom slutat göra några nya Start Trek serier vad ska man kolla på då? Någon som vet ifall battlstar galatica är bra, dom gör ju en nyinspelning på den nu. Någon som känner till någon annan "rymd" sf serie som är värd att se?
Jag gillar Steven Spielbergs Taken, fast jag vet att många andra inte tycker den är så bra. Den ska ju dock kanske inte ses som en "rymd"-serie, är ju snarare ett drama och det är nog det som många tycker blir lite segt i längden. Själv tycker jag det var fascinerande att följa ett antal familjer genom flera generationer och se hur de påverkas av deras närkontakt av tredje graden.
Har du sett Firefly? Den serien las tydligen ner efter bara 1 säsong, men har många fans. Glädjande för de så har det gjorts en filmatisering med namnet Serenity som har fått bra kritik. Har själv inte sett vare sig serien eller filmen men har tänkt göra det nu under hösten.

Okej, tack för infon. Ska kolla upp Firefly. Synd att den tog slut efter en sesong.