TV-serie: Rome
Den 7 juli har världens hittills dyraste TV-serie "Rome" premiär på kanal 5 -
"För att återskapa det antika Rom med dess folkmyller, kläder, färger och miljöer har man inte sparat på något. Den första säsongen av Rome spelades in under 2005 och den kostade omkring en miljard kronor att spela in vilket gör den till den dyraste tv-serien hittills. Till att börja med byggde man upp en historisk kopia av Roms forum i två tredjedels skala. Man använde sig av ett område på fem hektar på Europas största filmateljé Cinecittà utanför självaste Rom."
Låter intressant och färgsprakande tycker jag! Så jag passar på att sätta igång betygssättningen här i tråden inför starten…:)

Har redan sett en hel del av första säsongen och jag tycker den är ganska bra faktiskt. Satte en 4 i betyg.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Låter lovande!
Såg ngra avsnitt av serien när den gick på canal+, skulle nog ge den 4 av 5 i betyg. :)

Jag såg 2 avsnitt, tyckte den var urtrist och rörig tyvärr…:/
"Jag Claudius" var/är så oändligt mycket bättre, enligt min mening, och med mycket enklare medel…
aja smaken är ju som baken :)

Och tur är väl det, för annars skulle ju somliga serier bli helt utan tittare:)
Jag tycker att den var supertråkig och att man inte såg vem som var vem. Rörig - exakt. Maken gillar den däremot.
Mina tonåriga söner älskar denna serie.
Själv saknar jag TV5…

sett två första delarna, den verkar väl ok men inget jag direkt fastnade för … kommer dock se klart den =)

Jag började se Rome med höga förhoppningar men blev väldigt besviken, och även om jag försöke så fastnade jag inte alls. Svår att följa, tråkig, inga gripande personligheter, rörig och såg billig ut.

Ja just det där att den var sååå dyr att göra och att det blev ett så "billigt" resultat…:( Tänk vad man kunde ha gjort med de slantarna istället…

Jag håller med om att den är lite rörig, men jag gillar verkligen såna där historiska kostymfilmer och så får man ju 'borsta upp' sina, ibland minst sagt, rostiga historiekunskaper.