Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 3970 ggr
Mariana-clarissa
0

Vilken roll skulle du vilja ha..?

Har du någon favotifilm du skulle vilja vara med i och någon roll du skulle vilja ha…jag skulle vilja vara tjejen i pirots of the carebean 2  eller mig själv..jag tycker att mitt liv är ganska bra…men jag vill gärna bli känd och erkänd som konstnärinna..Jag skulle tex vilja att min konst ställs ut i nåt känt galleri och jag blir miljonärska så alla som hör mitt namn känner respekt..så skulle jag vilja bli fotomodell

Mariana

Cartman
0

Ju mer undanskymd och anonym desto bättre. Jag refererar till krokodilerna. Min önskeroll blir isåfall kaffekoppen "Kobayashi" i Usual Suspects.

Mariana-clarissa
0
  • Känner inte till den filmen…
  • vadå krokodiler och kaffekopp
  • Kan du förklara närmare  ?
Cartman
0

Du får nog ta och hyra Usual Suspects (De Misstänkta på sv). Kanonfilm.

Pernilla
0

Hm. Jag skulle vilja vara någon som var riktigt ful och ond alternativt väldigt korkad och rolig, bara för att få spela ut ett sådant register. Någon som är väldigt bra på sådana roller är Missi Pyle som bland annat spelar Mrs Beauregard i Kalle och Chokladfabriken (mamman till den tuggummituggande lilla tjejen).

teph
0

Men du…. du håller ju på att bli super berömd här på alla siter räcker inte det…. fast respekt kanske du inte får, men va fan, man kan inte få allt……………………

zeretki
0

#4  Hon är fantastisk! Var med i Mars Attacks som en tuggummituggande (där också!) ond alienbrud! :D Verkar som Tim Burton har sina favvis-skådisar. :)

Mariana-clarissa
0

Tack teph

Mymlan
0

Ja, får jag spela med Morgan Freeman, Sidney Poiter *hur det nu stavas*, så är jag nöjd om det bara var en biroll/statist.. Har fler favoriter.

http://www.youtube.com/watch?v=J0Ioh2n_wZI

ur Gone Baby Gone

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Whispree
0

Äuhm .. Jag hade velat spela Nymphadora Tonks I Harry Potterfilmerna! Älskar den karaktären, vet knappt varför ^^,

The-Photo
0

Vet faktist inte men helst nån med lite Fantasy inriktning…

AnnaFreds
0

Vill gärna spela Bellatrix Lestrange från Harry potter. Tycker att hon har så häftig nästan schizofren karaktär på något sätt.

Sen om det ingår i Tonks roll att kyssa David Thewlis (Lupin) så spelar jag gärna det med. haha. Nej skämt o sido, Bellatrix skulle vara interessant att spela.

Whispree
0

# Haha, jaa Bellatrix är verkligen en häftig karaktär ^^,

Mariana-clarissa
0

Jag såg förtrollad igår….tjejen där var såååå söt

Skulle vilja va  en tecknad figur..som tex hon

Josefinee
0

Oj, jag vet inte riktigt. Vill vara Theresa (Navi Rawat) i OC, tycker hon är så himla vacker. Sen vill man ju alltid vara Keira's Elizabeth i Pirates ;) Arwen i Sagan om Ringen skulle inte heller sitta fel

Ilokay
0

elizabeth Bennet i pride and prejudice

Story
0

Jag skulle helt klart vilja ha någon biroll i en James Bond film. Någon skurks onda kumpan eller dylikt. Jaws vore inte dumt ^^

smalltowndude
0

Lady Galadriel i Sagan om Ringen-filmerna.

Donnieee
0

Jag skulle lätt vilja spela Galadriel i sagan om ringen filmerna (personligen så tycker jag att hon är den vackraste i hela filmen) eller som den kvinnliga instruktören i Top gun. Vem fasen skulle inte vilja hångla med Tom cruise. Hade inte varit helt fel. Generad

emmsaaan
0

Skulle vilja vara Tracy Turnblad i Hairspray, & spela förälskad i Link (Zac Efron). Vet dock att jag skulle spela väldans bra, eftersom att jag redan är förälskad i honom :) <3

Emmell
0

För några år sen ville jag spela Bellatrix i Harry Potterfilmerna. En av mina absoluta favoritkaraktärer ur böckerna, och vi ska tydligen vara lite lika personality-wise…;)

Nu skulle jag ha velat spela Olympias i Alexander! (älskar för övrigt Angelina Jolie i den filmen!)

Josefinee
0

*putt*

AnnaFreds
0

#20 personality-wise? ;)

Velsan
0

Jag skulle vilja ha en röst i en disneyfilm, spela elaking och vara med i en Harry Potterfilm :D

Josefinee
0

Har alltid velat spela i nån fantasyfilm, som Harry Potter eller Sagan om ringen, eller i nån som utspelar sig för länge sen, rommariket, barocken och så ^^

Ahnna
0

Catherine The Great i "Young Catherine" (miniserie i två delar). Eller Lillie Langtry i "Kindred: The Embraced" (TV-serie). Båda rollerna får nämligen göra intima scener med Mark Frankel… Kyss

Eller varför inte Viola De Lesseps i "Shakespeare In Love", eller Elizabeth I i någon utav filmerna om henne.

Skulle kunna tänka mig att spela Christina Ricci's karaktär i "Sleepy Hollow" också, bara för att få spela mot Depp.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Josefinee
0

Det va nån som nämde Nymphadora Tonks i Harry Potter, har alltid älskar hennes karaktär sen hon presenterades i femman, det är synd att det så lite av henne i filmen dock. Men henne hade jag jättegärna velat spela!

Ilokay
0

Sofî som är huvudrollen i howls moving castle skulle jag vilja vara.. men bara om man kunde bli animerad och faktiskt vara med i filmen på riktigtSkrattande

[tiiia]
0

Luna Lovegood.. haha, vi är nog lite lika. lever i min egen lilla värld :P

Josefinee
0

#28 Ja hon är riktigt skön! Hon pratar så luddigt, jag trodde att hon bara gjorde så för att passa in på rollen, men hon pratar faktiskt så i verkligheten, riktigt skön lugn lullig röst ^^

Whispree
0

#26 Håller med dig om Tonks .. Jag skrev också att jag skulle vilja spela henne .. Älskar verkligen hennes karaktär i böckerna, hoppas att man får se mer av henne i de kommande filmerna bara!

Håller även med om Luna, och jag blev nästan förvånad när jag hörde en intervju med Evanna och fick höra att hon pratade likadant i verkligheten. Tycker att hon har en grymt härlig röst

IxxA
0

jag skulle vilja va sharpay i hsm

Josefinee
0

#30 Jaa, hon är helt outstanding, så jäkla underbar karaktär.

Ja hennes röst är nästan sövande xD

Whispree
0

#32 Tycker det är synd att Tonks inte är med mer i böckerna än vad hon är .. Ändå känns det som att men lär känna henne väldigt bra ..

Buuc
0

Typ, Will Smiths roll i I Am Legend.. Eller typ Spiderman! x'D Fast det skulle bli spidergirl isf… :P

P.S. Skulle kanske också vilja spela Tonks.. Tonks.. Gillar det namnet.. xP

Erikalice
0

Jag skulle vilja spela Jim Carreys roll i "Syskonen Baudelaires olycksaliga liv". Gud, vad roligt det måste ha varit att spela den rollen, den är ju såå skruvad haha.

Josefinee
0

#33 jaaa, fast hon är ju ännu mindre med i filmerna så.
Men har du läst ut alla böcker?

#35 Hahahaa, ja den är riiiktigt sjuk

AnnaFreds
0

Kommit på ännu en; Mrs Lovitt i Sweeney Todd. Även denna spelad utav Helena Bonham Carter i filmen. Hon är läskig, rolig, väldigt egen av sig. Man kan se liknelser mellan henne och Bellatrix Lestrange, som jag också skulle vilja spela som jag sa tidigare.

Josefinee
0

#37 Ja henne skulle det vara kul att spela ^^
Jag avskyr Bellatrix för det hon gör, men hon är ändå en himla cool karaktär så :P

Sandra76
0

Nån historisk film skulle vara kul, gillar kostymdraman.

Att få spela i en Tim Burtonfilm vore helt underbart, helst mot Johnny Depp då oxå…

Sen en film med Colin Farrell vore heller inte fel;)

Whispree
0

#36 Ja, det är hon ju .. Självklart, har läst sjuan två gånger, resten så många gånger så jag inte kan räkna dem ^^

#37 Håller med dig, tror inte att någon skulle klara av att spela någon av de rollerna lika bra som Helena, hon är speciell och har en egen stil, och gör verkligen karaktärerna till sina egna :) Men den skulle vara grymt kul att spela ..

Josefinee
0

#39 ooooh ja, Tim Burton och Johnny Depp är det ultimata

Mariana-clarissa
0

tack för alla kommentarer