William & Mary och Foyle's war
Är det inte alldeles fantastiskt hur många bra engelske TV-serier och mysdeckare det går på TV i sommar, med NYA avsnitt…:)
Vill gärna flagga för att ikväll är det säsongsstart för suveräna "William & Mary" på TV2 kl 20.00 samt härliga deckaren i andra världkrigets skugga "Foyle's war" kl 21.00 på TV1.

Jag ÄLSKAR Foyle´s war! den gick först på DR1 innan den visades här. En annan serie som också går på DR1 är Afterlife. Den gillar jag skarpt också och en annan som heter Doctor Who. OBS alla är engelska serier. De och australiensarna är bra på att göra film och serier.

Doctor Who har jag hört talas om, den verkar kul!
Nästa vecka börjar en ny australiensisk serie på TV4, med bl a en av skådisarna från "Vårt hemliga liv" som gick på Kanal 5 förut. Den verkar bra!
Jag håller med, australiensiska serier är också ofta bra. Mysiga långköraren "Flying doctors" t ex…:)

När jag var yngre gick ett några australiensiaka serier som hette Shiralee, Starlight Hotel och Flickan från framtiden. Men Strictly Ballroom är sanslöst bra.
Doctor Who har Christopher (?) Eccleston i huvudrollen. Tror det finns en äldre serie med samma namn, eller så är denna en nyproduktion.

Ikväll är det nya avsnitt - *myskväll*