Favoritfilm?
Ja, som rubriken lyder; vilken är eran absoluta favoritfilm och varför?
Kan inte säga min favoritfilm på rak arm just nu så jag får återkomma med mitt svar..

pride and prejudice är någ min, vet inte riktigt varför men tycker rent allmänt om den.
gone in 60 sec den har jag sett X antal gånger! kan se den om o om igen!
vrf vet jag facktist inte har bara fastnat för filmen.
#3 - nästan lustigt att man kan tycka så olika, jag tyckte Finding Neverland var svindålig när jag såg den, för nåt år sen!:)
Favoritfilm.. oj, det är svårt. Men Perfect Blue, tror jag. Det är ingen jag kan se om och om igen, hur många gånger som helst, men den är väldigt, väldigt bra.
Annars tycker jag Enchanted var himla härlig!
Svårt att välja bara en… Napoleon Dynamite = helt underbar!! Det Stora Blå = står sig fortfarande som en av favvisarna Atonement = riktigt bra. Blades of Glory = Så kul! Eastern Promises = Överaskade mig.. Jag kan hålla på i en evighet!! *asg*

Filmer:
- Gudfadern II
- Die hard III
- Oceans 13
- Land of the dead
- Oceans 11
Serier:
- Entourage
- Studio 60 on the Sunset strip
- Las Vagas
- Rötter
- Rome
Pride and prejudice är riktigt bra! Braveherat är underbar!
Och så vart de stiljte bara för det.. men dem två kan jag se om och om och om igen!:)
Annars gillar jag ju nästan allt! Filmoman!
Tycker Harry Potter filmerna är bra, men böckerna är 100 gånger bättre.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#8 Pride and Prejudice är väldigt bra!
Håller med dig om Harry Potterfilmerna, men den senaste är inte alls bra enligt mig. De har ändrat handligen och lämnat alltför mycket utanför filmen.

jag är nog lite lost på gamla filmer som grott björnens folk,dirty dansing,greese,rocky och några päron till farsan filmer,särskilt när han ska fira jul:)
#9 Jo men de är ju antagligen för att de är en ny regisör som inte alls vet vad han håller på med! Den sista harry potter var riktigt dålig! Man hann inte ens bli ledsen när den största händelsen hände för att dem skynda förbi det!

#11 Håller verkligen med, när jag läser fenixorden gråter jag alltid jättemycket när Sirius dör, pg.a att han är en av mina absoluta favoritkaraktärer. Så när de hastade över hans död sådär blev jag riktigt arg. det är ju lixom den viktigaste händelsen i hela boken nästan!
Gillar inte heller att de har lämnat ute quidditchen och att Ron och Hermione blev prefekter ur filmen. tycker att det är viktiga moment i boken, det också.
Men man får ju hoppas att nästa film blir bättre, men det är tveksamt ..
high school musical
#12 Jo precis! Dessutom tycker jag inte man fått lära känna sirus speciellt i någon av filmerna eller dobby för den delen heller som faktist har en stor del i de hela med "hemliga rummet" .. Tycker dem skyndar förbi allting i stort sätt. Kommer ihåg att en av harry potter filmerna var inte ens en man med som de handla om en hel del då.
Neeh får som sagt hoppas att dem gör de bättre i dem två resterande filmerna. Men förhoppningarna är väl inte jätte höga!:(
One Missed Call 1,2,3 = den Japanska såklart , The Beach,Titanic,Once Upon a time in mexico,Wedding Daze,Red Eye,Exorcizm of emily rose,Identity,The Village,She's all that,Zodiac,The Reaping.
jag kan fortsätta i 100 år ^^ men detta e dom som jag gillar mest :D

Pirates of the Caribbean är klart min störta favorit!
Sen finns det många andra riktigt bra, som Die Hard, Sagan om Ringen, Cry-Baby, Hidalgo, mm :)

#14 Håller med er med HP-filmerna, inte allt så bra som böckerna. Dessutom tycker jag inte filmens Sirius är ett dugg lik hur han är i boken, i filmen är han jättesliskig och arrogant och uuhh..

Hm.. Alltid varit ett stort fan av Blood In Blood Out, men I Am Legend äger fett! :D

#14 Ja precis! Vilken man menar du som inte är med i filmerna?
#17 Håller med. I böckerna föreställer man sig honom som en skämtsam person som bara har lidit mycket, om du förstår hur jag menar ^^
#19 ehm.. åhh pappan till han som låtsas vara professorn? åh.. tusan.. glömt alla namn nu bara för det! Men i tredje filmen är de som harry ska vara med i tävlingen va? the goblet of fire.. när den elaka kille driker polyxjouice för att se ut som professron.. i boken handlar de en hel del om hans pappa som är i rådet eller vad de heter.. men i filmen är han typ bara me en snabbis när han pratar me harry och sen när han ligger i skogen liksom:) förstår du mig? hehe.
jaa sirius verkar nästan elak i filmen och är jätte sliskig och får nästan inte vara med alls förutom när dem typ "måste" ha med honom i filmerna. Och i boken är han jätte mysig! och man tycker om sirius i boken så..

#20 Det är den fjärde filmen. Du menar Bartemius Crouch? Det har du rätt i, det han jag inte tänkt på. Och de har ju inte med hqans husalf, Winky, eller vad hon heter. De två har ju ändå ganska stora roller i själva storyn .. :/
Sirius är en av mina favoritkaraktärer i böckerna. Tycker att det är synd att han är med så pass lite i filmerna, och att man bara får se en allavarlig sida av honom ..
#21 Precis! hela den grejen med quidich spelet har dem skyndat förbi, men winky och allting!
Precis.. håller med dig fullt ut!

Min absoluta favoritfilm är The Man In The Iron Mask!
Tycker att den är så grymt underbar, fastnade första gången jag såg den..

Man kan inte välja EN film ><
Men just nu blir det nog Lejonkungen (och en massa andra disney) och Ciderhusreglerna

sjukt svårt att välja en film. Det beror ju helt på vilket humör man är på. Men något som funkar nästan alltid (och som jag inte har på dvd…gaaah) är Leon. Sjukt bra film
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

#24 Lejonkungen är ju oslagbar bland disneyfilmerna .. Så himla bra alltså ..
#25 Leon .. Är inte Gary Oldman med i den? Har för mig att jag har sett den men är inte helt säker :/
Beror på vilken genre…. men BRAVEHART är bland de största… Har sett den SÅÅ många gånger…………!!!!!
Skulle nog säga att favoriten är fortfarande Liftaren(orginalet) och varför…kan vara för att Rutgher Hauer är bra i den..iofs så har han varit bra i många filmer.