Film iFokus

Film

Etikett: kommande-biofilmer
Läst 1486 ggr
johan
0

Om Stieg Larsson-böckerna blev film...

Om Stieg Larssons deckare Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och Luftslottet som sprängdes skulle bli film, vem tycker du då skulla spela Mikael Blomkvist, Lisbeth Salander, Erika Berger och de andra karaktärerna?

Mvh // Johan

johan
0

Tydligen är filmerna redan planerade. Man vill ju knappast se Mikael Persbrant som Blomkvist.

Mvh // Johan

Kokoskorven
0

Jag har lyssnat på alla tre böckerna och har väldigt svårt för att se någon annan än Reine Brynolfsson som Blomkvist (han läser dem) Men han kanske är lite för gammal…hoppas inte det blir Persbrant bara….han är för mycket Gunvald…

johan
0

#2: Ja, den tanken har slagit mig också. Helst skulle jag gärna se en Thomas Bolme i 40-årsåldern. Men det blir nog svårt. :)

Mvh // Johan

Oskar
0

Kanske Tuva Novotny skulle passa bra? Om man dekar ner henne lite. Och Michael Nyqvist kanske?

johan
0

Tuva är bra om hon är som hon var i TicTac. Nyqvist.. Hmm.. Lite för bonnig för min smak. Mikael Blomkvist är ändå någon som är ute i svängen i Stockholm en hel del.

Mvh // Johan

Stefan
0

Eller lite okända skådespelare! Ojdå, näe vi snackar svensk film nu…ok då har vi inte så mycket att välja på :)

Näe men allvarligt, bäst hade helt klart varit om några nya fräscha talanger kan göra huvudrollerna.

Pia
0

Oh nej, inte Persbrandt ialla fall. Magnus Krepper låter intressant tycker jag.

Övriga måste jag fundera på…

johan
0

Nu verkar det iaf som att Paulo Roberto är aktuell att spela sig själv. Verkar logiskt. Ser inte hur många annan skulle kunna göra det. :)

Undrar om dom kommer göra tre filmer också, eller om de ska försöka trycka ihop 60 timmar talbok till 2 timmar film.

Mvh // Johan

Maria
0

Bara det inte blir Persbrant

/Maria

Kokoskorven
0

#4 Du hade 50% rätt! :)

Vem ska spela Erica Berger då?

Pia
0

#11 Noomi Rapace - gift med Ola.

Rätt ok tycker jag det låter. Lär väl inte bli lika illa som rollsättningen filmatiseringen av Åsa Larssons fantastiska bok Solstorm ändå…

Kokoskorven
0

men, ska inte hon spela Lisbeth Salmander?

Pia
0

Så klart hon ska, Kokoskorven, sorry läste fel… Så nej, ngn info om EB har jag inte hittat tyvärr…

Kokoskorven
0

vi får hoppas att denna rollbesättning bli bättre än solstorm…alltså. visst isabella är snygg…men i denna roll, vet i tusan…och lille Micke…han borde ta en låååång time of…

Pia
0

Det är ju skillnad på att vara snygg och att även kunna spela, om man säger som så… Och Persbrandt tycker jag är en av Sveriges mest överreklamerade skådisar…

Åh jag hade gärna sett Sofia Helin (Masjävlar) eller Elisabeth Carlsson (Grabben i graven bredvid) som Rebecka. Så tänker jag mig henne:)

Kokoskorven
0

Sofia Helin, ja, jag gillade aldrig masjävlar, av olika anledningar, men hon var briljant i Nina Frisk!

och stackars Persbrandt, ja, han har nog gjort sitt…

Ska nog inte äns se Solstorm..precis som tv-serien av Läckberg, bör undvikas, om man inte vill bli besviken…Helt OT…Älskar boken  " Caipirinha med döden", hoppas den aldrig blir film. Om nu inte jag får tillsätta rollerna :)

Pia
0

Kul, ja den boken är verkligen helt fantastisk på så många vis!! Jag vill tyvärr minnas att jag läste att filmrättigheterna till Caipirinha är sålda till Hollywood…

Fast jag ska se Isprinsessan, för jag gillade inte boken men nu är det bra skådisar istället…:)

Kokoskorven
0

Hollywood…typiskt…Jag som hade tänkt mej Eva Rööse, Johan Rabaeus och  Rafael Edholm…

Nu får jag tänka om, om jag nu får "casta" detta :)

Grytok
0

Hittade den här siten just nu imorse. Kul med andra

mer eller mindre självutnämnda cineaster.

Här kommer min rollbesättning lite snabbt ihoprafsad.

M. Blomqvist : Per Graffman (tyvärr)

L. Salander : Alexandra Dahlström

E. Berger : Katarina Ewerlöf

H. Vanger : Ahlstedt eller Hirdwall

M. Vanger : Fredrik Dolk

Harriet Vanger : Pernilla August

Kommentera gärna

johan
0

#20: Intressant val med Alexandra Dahlström. Det skulle jag faktiskt också kunna tänka mig. Liten späd tjej som verkar ha en del attityd.

Välkommen hit förresten!

Mvh // Johan

Kokoskorven
0

#20 Pernilla August vore perfekt, henne ser man allt för lite av…Hmm På tal om henne…kanske Endre som E Berger…?

Pia
0

Håller ff på Magnus Krepper som Blomkvist - och ja Lena Endre vore väl rätt ok som Berger. Och jamen Dahlström låter väl riktigt bra som Salander!

Tänk att vi inte får bestämma mer…;)

Kokoskorven
0

Lite roligt är det ju att Lena Endre tydligen spelar Erika Berger :)

Vi måste ha haft lite inflytande trots allt…