Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1658 ggr
nallebjörn
0

Beck! - Skarpt läge

Kan varmt rekomendera att gå och se denna film. Gunvald är så himla bra asså, på topp! Filmen bland de absolut bästa

johan
0

Vad roligt att du skrev om den! Jag har varit lite kluven inför en till Beck, men då kanske man ska se den då efter ditt omdöme!

Mvh // Johan

nallebjörn
0

#1 den var super…. en av de bästa Beck tycker jag… (jag har alla filmerna på DVD, älskar dom)

johan
0

Vilken tycker du är bäst av dom äldre?

Mvh // Johan

nallebjörn
0

#3 jättesvårt…. dom är mer eller minre bra allihop. Men två som satt sej ordentligt i minnet är nr 9 Hämndens Pris. och även nr 7 The Money Man. i den sistnämnda är det Becks dotter och barnbarn som blir överfallna och bebisen blir bortkörd in i skogen. Det drabbar Becks familj i detta avsnitt. I den första filmen sätter sej Gunvald i en knepig sits efter polismord.

Egentligen gillar jag alla filmerna… Men visst finns det dom som är bättre kanske. Sämst tycker jag dock är Spår i mörker. Där det begås en massa mord i en tunnelbana. Inte för själva mordens skull utan för att jag tycker den är dryg.

/Anna

johan
0

Jag håller med om att Money Man är bra. Persbrant är så ruggigt bra när han åker hem till Gavling och hotar honom.

Mvh // Johan

nallebjörn
0

#5 ja Persbrandt är ju den som lyfter filmerna… även om Beck och hans tokiga granne hjälper till =)

johan
0

Bortsett från den irriterande dubbningen så kan jag nog tycka att Beck-filmerna med Gösta Ekman är lite vassare. Kjell Bergquist som Kollberg var underbar!

Mvh // Johan

Titti
0

Jag älskar Beck-filmerna. Kan ju se dom hur många gånger som helst ju. Flört

Stefan
0

Jag har nog faktiskt aldrig sett en enda Beck-film (!)…kanske dags att göra det? :)

nallebjörn
0

#9 men åhh då har du missat nåt ju