Beck! - Skarpt läge
Kan varmt rekomendera att gå och se denna film. Gunvald är så himla bra asså, på topp! Filmen bland de absolut bästa
Vad roligt att du skrev om den! Jag har varit lite kluven inför en till Beck, men då kanske man ska se den då efter ditt omdöme!
Mvh // Johan
#1 den var super…. en av de bästa Beck tycker jag… (jag har alla filmerna på DVD, älskar dom)
Vilken tycker du är bäst av dom äldre?
Mvh // Johan
#3 jättesvårt…. dom är mer eller minre bra allihop. Men två som satt sej ordentligt i minnet är nr 9 Hämndens Pris. och även nr 7 The Money Man. i den sistnämnda är det Becks dotter och barnbarn som blir överfallna och bebisen blir bortkörd in i skogen. Det drabbar Becks familj i detta avsnitt. I den första filmen sätter sej Gunvald i en knepig sits efter polismord.
Egentligen gillar jag alla filmerna… Men visst finns det dom som är bättre kanske. Sämst tycker jag dock är Spår i mörker. Där det begås en massa mord i en tunnelbana. Inte för själva mordens skull utan för att jag tycker den är dryg.
/Anna
Jag håller med om att Money Man är bra. Persbrant är så ruggigt bra när han åker hem till Gavling och hotar honom.
Mvh // Johan
#5 ja Persbrandt är ju den som lyfter filmerna… även om Beck och hans tokiga granne hjälper till =)
Bortsett från den irriterande dubbningen så kan jag nog tycka att Beck-filmerna med Gösta Ekman är lite vassare. Kjell Bergquist som Kollberg var underbar!
Mvh // Johan
Jag älskar Beck-filmerna. Kan ju se dom hur många gånger som helst ju. 
Jag har nog faktiskt aldrig sett en enda Beck-film (!)…kanske dags att göra det? :)
#9 men åhh då har du missat nåt ju