Film iFokus

Film

Etiketter: tvseriewebbserie
Läst 2771 ggr
Staffan
0

Linus på Linjen...

Kommer ni ihåg Linus på linjen? När jag var liten för 20 år sedan var det bland det roligaste man kunde se på Sveriges Television… :)

>> Länk till en samling med filmerna

Mvh // Staffan

Lisko
0

Tänk vad lättroade och lättskrämda ungarna var då, mot för hur dom är idag. Jag kommer ihåg hur rädd jag blev då jag såg Thriller - musikvideon första gången. Och hur bra V och Hulken och osynlige mannen och familjen Adams var. Det såg ju så verkligt ut när Diana svalde musen…(V)

AndersE
0

Linus var jättebra!

Pia
0

Oh, man blir nostalgisk…:) Jag tänker också på Pellepennan och Suddagumman, lite i samma stil.

Hittade en så trevlig nostalgi-sida, somligt känner man igen annat inte…:)

Anna-hfg
0

Drutten och Gena. de kommer jag ihåg svagt.

Lisko
0

Fablernas värld gillade jag och vad hette den där med alla burkarna i ett skåp och glasögonen han aldrig hittade och sen hade på huvudet…Vem var det som spelade mannen? Martin Ljung?

AndersE
0

#3 Den som gjort den Nostalgi-sidan måste nästan vara född -60 som jag!

Cattis
0

Underbara Linus!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Anna-hfg
0

#5. Farbror Frippes skafferi (eller nåt sånt).

Pia
0

#6 1963 såg jag, när jag gluttade runt.

#4 Drutten heter en av mina katter, en av mina favvisfigurer som liten, jag syddde t o m en ful liten Drutten docka på syslöjden och skickade in teckning till programmet och var så stolt över att Egon Kjerrman presenterade mig i rutan *lättroad…:)*

DEFENDER110
0

#6 Åsa nisse är väll  de du får nostalgi känslor i frånSkrattande för du är väll född i början på 50talet inte 60 som du skriver.Men du har väll rätt när du skriver de mvh defender110

lisette
0

visar dom inte linus längre?

Oskar
0

Ja Linus är en klassiker! Får mig att tänka på den gamla goda tiden, den tid då man slapp Big Brother, Baren och annat skräp och istället kunde se fram emot Linus på linjen.

Oskar

DEFENDER110
0

Håller klart med dig oskar de va bättre för på tv

madeleine.r.m
0

Skit kul ju, har saknat Linus massor.

Underbart att få se dem igen!!! De borde helt klart visa dem igen!!

Håller med er, det var bättre TV förr, på vissa plan i alla fall =)! Helt klart barnprogrammen!! Vem 17 kom på typ Tellitubbies?? Jisses….

Sivan
0

Roligt för jag funderade häromdagen om det finns någon sida på internet med Linus på linjen. 

Någon som kommer ihåg barnprogrammet Tårtan. Tre sjöman som hade gått iland och öppnat ett konditori. Jag kommer bara ihåg att en av dom hette Frasse.

Det första barnprogrammet jag tittade på var Andy Pandy. Den gick melan 1956-1958. Förmodligen TVs första barnprogram.

Bild av Andy Pandy

Sivan
0

Nytt försök med http://Andy Pandy

Anna-hfg
0

Jag som var barn i slutet av 70-talet och början av 80-talet, gillade Mupparna. Animal och den svenske kocken var coola. Sport- och sommarlovsfilmerna var verkligen bra på den tiden. Fem myror tittade jag också ofta på. Och Zvampen, Trasan och Banarne med flera.

AndersE
0

#16 Sivan - Tårtan! Det har funnits en speciell sida, med bilder ljudklipp och mycket mer. Verkar borta…

Men finns på DVD! Jag beställde en bums…

AndersE
0

Kom hem idag! Tårtan är kult!

Sivan
0

Ja tårtan är rolig. Den har gått i repris ett antal gånger likså har bl.a Vi på Saltkråkan, Pippi Långstrump och Emil i Lönneberga gjort. Är det någon som har sett Mästerdetektiven Blomqvist? Jag har bara sett några snuttar ur den filmen. Jag tror att den är inspelad på 50-talet. Däremot var det mycket  prat om rövarspråket när jag var liten. Det förstod jag inte förrän jag blev äldre. Nu kom jag visst väldigt långt bort från Linus på linjen. Vilket språk är det som Linus på linjen pratar? Är det italienska?

Anna-hfg
0

Professor Balthazar, Dr Snuggles var andra roliga barnprogram som jag tittade ofta på.