Lost in translation
Det har dröjt men igår fick jag äntligen se Lost in translation som har blivit så populär och omtyckt. Det var ju en lite annorlunda film och rätt skön stämning, men vad sjutton är det som är så speciellt med den? Tycker ändå den kändes rätt medelmåttig. Nu får rumpino eller någon som verkligen tycker om den förklara :)
I en tid där alla filmer var storslagna äventyrsfilmer med datoranimering och en miljon statister och med trailers där det är en ensam ryttare, båt eller soldat som kommer ridande/seglande/gående och sedan zoomar kameran ut och så ser man att det är en halv världsdel som kommer ridande var Lost in Translation ett riktigt riktigt skönt avbrott.
Jag tyckte delvis mycket om den för att det aldig blir någon fysisk kärleksrelation. På film ska det alltid handla så mycket om omöjlig kärlek som till slut övervinner allt så dom får varandra, men här inser dom att det är bäst att låta det stanna vid att ha det riktigt kul ihop.
Jag gillade tonen och tempot.
Dessutom är ju soundtracket så bra. :)
Mvh // Johan
Jo jag kan hålla med..bra avbrott och lite annorlunda film..men det finns ju en del andra filmer som skiljer sig från mängden.
Ett plus var iofs att den kändes aldrig seg trots att den är ganska långsamt berättad och det egentligen inte händer så mycket.

skådespeleriet, fotot (som johan skriver, tonen och tempot) men främst spelet mellan scarlet och murray! blev du inte berörd av det?
fantasktisk film enl mej =)
sett sideways än?
Näe det var väl just det kanske. Jag blev nog aldrig riktigt berörd trots att jag lätt brukar kunna bli det. Den kändes lite intetsägande på något vis.
Sideways har jag satt upp på min att-se-lista :)
Sömnpiller som kritiker fått spel på.
Håller med om att Sideways var ungefär samma typ av film. Skön film! Paul-vad-han-nu-heter är duktig! Han kan vara ungefär lika disträ som Bill Murray.
Mvh // Johan
#5 Ja det blir så ibland med filmer, ingen kritiker vågar sticka ut hakan och ge den annat än toppbetyg..trots att den kanske inte förtjänar det. Säger inte att det är så med Lost in translation, men för egen del infriade den inte förväntningarna.
#6 Paul Giamatti :) Gjorde en riktigt bra roll i Cinderella Man också..såg på imdb att han har en hel drös med filmer på gång under 2006.
Jag tyckte bäst om filmen om filmen som fanns med på DVD:n.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag tyckte att Lost in Translation var riktigt bra, men jag får aldrig nån feeling för Scarlet, tycker hon är lika trist som Juliette Lewis.