Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1188 ggr
EmmaG
0

I am Legend

Jag såg den igår.. Hade tänkt vänta & se den på bio men sambon tyckte annorlunda. Och nu i efterhand är jag nog rätt glad för det. Jodå, den var helt okej en kväll. Dock inte värd att se på bio tycker jag personligen.
Det hände saker, men jag tycker ändå att det inte hände något! Ovanligt kort var den oxå.. Bara 1,36 h.
Sen var slutet lite konstigt. Inte det minsta hollywood - klassikt. Kanske nytt & spännande, men oväntat.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

SHV-Pysen
0

brorsan har den, så vi ska väl kolla på den någon kväll. får se om man håller med eller inte

johan
0

Tyckte den var rätt intressant. Zombisarna förstörde lite för min del. Jag hade gillade mer om de bara fått typ rabies eller någon annan sjukdom som gjorde dom aggresiva.

På något sätt fick jag lite Twelve Monkeys-känsla över det hela.

Helt ok, men inge supermästerverk.

Rättigheterna för en uppföljare är köpta, så vi får väl se om det blir någon sådan.

Mvh // Johan

WiktZac
0

För att vara så kort så kändes den ändå mystiskt långdragen. Småtrist, trots en enorm potential i historien tycker jag. (2/5) om jag är på rusktigt bra humör så kan jag acceptera (3/5).

//Zac

Sovgott
0

Man har ju sett det förut… Börjar bli tjatigt med alla zombie-filmer tycker jag. Men jag behöver ju inte kolla på dom heller! =)

Kokoskorven
0

Jag tyckte den var bättre än vad jag trodde den skulle vara.

[tiiia]
0

Den är ju superbra :D jag älskade iaf filmen. :) men jag gillar ju den genren iofs ;) smaken är som baken som man brukar säga :)

#4 det är inte många filmer man inte "sett förut". Blir oftast så inom de flesta genres. :( tyvärr.

Josefinee
0

Tyckte den va rätt bra, lite förutsägbar, man visste att han skulle hitta botemedlet tillslut.
Höll på att dö av alla översaskningsmoment :P

karinst
0

den va ball!

men slutet va ju inte precis oväntatSkrikandes 

typiskt att alla filmer ska ha "zombisar"vad jag kallar dom..:P

men att det där med hans hund va ju sorligt började nästan grinaGeneradOskyldig 

en sak Stans vilka muskler människan har! Cool Flört

Emmell
0

#5 precis tvärtom för mig, jag förväntade mig nåt bättre.

Fast jag tyckte inte den var dålig direkt.

Gillade dock inte slutet.

Highlandertess
0

Jag tycker som WiktZac. För att vara så kort kändes den otroligt lång för att den var så dryg. Effekterna var otroligt usla och storyn var väldigt förutsägbar, även slutet. Skulle ändå vilja kolla in originalet "Omega man" och se hur den är jämfört med denna.

CarolineJ
0

sådär, skulle faktiskt säga att jag tycker som EmmaG

Buuc
0

Första gången jag såg den så var jag påväg att gråta på slutet, den är så himla häfigt! Man kan inte förklara sina känslor för den.. Man känner sig tom men ändå full av känslor samtidigt.. :'D Man riktigt hamnar i filmen.

love
0

det var ett sloseri pa pengar och tid

Sickfish
0

sjukt bra film älskar när hunden rädar honom och slutet tummen upp

Oskar
0

Tyckte filmen lyckades bra med att få fram den totala ensamhet som Will kände i den totalt övergivna staden. Hans dialoger med skyltdockor m.m. Men däremot gillade jag inte alls zombie-delen av filmen. Tillförde nada.

mvh
Oskar

Tistel-
0

jag gillade den skarpt!

själva grejen att den var såpass annorlunda, var häftigt.

Men också skådespeleriet… tänk vilket jobb det måste varit att hela tiden spela mot sej själv…!

LimE-6
0

Jag tyckte att den var helt okej.. men håller med om att det inte hände så mycket.. tyckte att den kunde ha fått vara mer läskig men men.. grät faktiskt.. Räcka ut tungan