"Karl för sin kilt" tillbaka!
Åh, ikväll börjar säsong 6 av serien "Karl för sin kilt" eller "Monarch of the Glen" - inte missa, om ni som jag är en inbiten Skottlandsfantast!! Ok inte världens bästa intrig eller skådespelarprestationer kanske - men ack sååå mysig och puttrigt småkul:)
Kl 20.00 TV1 lördagar.
Någon mer som är förtjust i denna serie?

Jag gillade de första säsongerna men sedan de börjat byta ut i rollbesättningen tycker jag inte det har blivit så bra. Fast Hamish? (han med kilt) är häftig.

Archie hade jag alltid svårt för, lite skönt att han som laird är utbytt mot sin halvbror nu…:)
Jo alla är ju inte så bra skådisar, och så tyckte jag om den blonda tjejen som Archie var förtjust i i början, och hans pappa också, men den rara mamman (som nästan är den enda som verkar någorlunda vettig…) är ju ff med från originalomgångarna.
Jag tycker ni prickar in den här serien bra. Egentligen urusel - men så charmig och mysig att jag sällan missar ett avsnitt.
Archie saknar väl ingen, och annars är det mesta sig likt. Nya tjejen som ska bli lantbrukare verkar lovande.

#3 :)
Jag har bara sett ströavsnitt, men tycker också att den är mysig. Härlig dialekt.
Vänliga hälsningar
Niklas