Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 1094 ggr
joytick
0

Ruggigaste skräckfilmen?

Jag och nårga kompisar ska ha skräckfilmskväll här framöver, så nu vill jag ha tips på dom allra ruggigaste filmerna! :)

Highlandertess
0

Vilken stil gillar ni? Jag hade inte blivit det minsta skrämd på ca 10 år när jag sedan började kolla på asiatiskt och helt plötsligt blev skrämd :-) Men alla gillar inte asiatiska skräckfilmer….om ni gör det så har ni säkert sett de som jag gillar redan :-) T.ex. Ju-on The Grudge. Är det inte er stil så kanske Catacombs eller The Descent fungerar :-) De gillar jag också.

joytick
0

Har aldrig sett en asiatisk skräckfilm så jag vet inte, har ju sett den amerikanska The Grudge men den är väl inget att hurra för. Och sånna "messkräckisar" som The ring gillar vi inte heller x)

Jag är inte heller den mest lättskrämda, så asiatiskt kan ju va något att ta en titt på. Zombiefilmer hade vi väl inte tänkt oss, utan det ska väl vara mer som Saw och Hostel :) Och typ sånna som man blir skraj för att göra nånting efteråt.

Josefinee
0

Jag är verkligen inte förtjust i skräckfilmer, klarar inte av översaskningsmoment :P
Den enda skräckisen jag kan rekomenda är A Nightmare on Elm Street. Det finns upp till 6 filmer i samma serie tror jag. De är lite humorläskiga ^^

Men se abslout inte An American Haunting, den är bara sjuk, störd och äcklig. Inte alls värd att se.

Josefinee
0

#2 Om ni vill bli skraja för att göra något efteråt så ska ni verkligen se A Nightmare om Elm Street!

Highlandertess
0

#2 - Remakes på asiatisk film tycker jag oftast är sämre än originalen. De bygger på mer "lätt" skräck, d.v.s. ofta överförklarad handling med hoppa-till-scener. Om man tar japanska Ju-on the Grudge t.ex. så byggs en stämning upp genom filmen. Iofs kanske den inte är jättebra att se om man är många…Jag har märkt att ju färre man är desto bättre :-) Men man får inte förvänta sig snabb västerländsk stil i de filmerna. En del som gillar västerländska filmer otroligt mycket kan tycka att de asiatiska blir lite sega.

IdaS-A
0

Blir sällan rädd. Blev dock skraj för några "bu-effekter" i the grudge. Såg om filmen och tänkte vilken skitfilm, hur kunde man bli rädd av den haha. The grudge 2 var bara helt kass tyckte jag.

Ska det vara en "bu" film, psykologisk, monster? Ser ganska mycket skräckisar

Highlandertess
0

Paranoia-klassikern The Thing får jag ju inte glömma att nämna :-)

joytick
0

#6 Bu filmer & psykologiska, som sagt helst inga monster, i så fall ska det vara en bra handling i filmen och inte bara massa zombies som kutar omkring och mördar folk.

ChristineL
0
fisen
0

alla saw filmerna tycker jag är bra,och cube alla där med.

Sovgott
0

Fritt vilt. The hitcher. The Texas Chainsaw Massacre. The Descent. Wolf Creek.

emoflickan
0

rekommenderar lite italienska giallofilmer. Allt av Dario Argento, tex suspiria, opera och tenaebre. Sjukt mkt snygga scener, bra handling med mycket överaskningsmoment :)

annars är det inte så mkt som är otäckt, inte om man som jag har plöjt igenom så oändligt många. Det är det bästa som finns, men till slut handlar det inte om att bli skrämd längre :)

tipsar dock om en film som fler verkar tipsa om, the descent. för att vara en ny film är det mycket bra.

joytick
0

Tackar för alla tips!

Buuc
0

Chucky.. xD Om man har fobi för dockor och man vill skita på sig så ska man kolla på den.