Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 2370 ggr
Stefan
0

Kärlek på film

Imorgon är det Alla hjärtans dag, har ni några favoritfilmer som innehåller romantik/kärlek? Det är väl egentligen inte riktigt min genre, men en av min absoluta favoritfilmer är Moulin Rogue och den passar ju bra. I övrigt känns det som att det mest är romantiska komedier som görs och visst kan de vara bra, men det måste väl finnas fler alternativ?

HH
0

BENNY & JOON, älskar den filmen!!

Staffan
0

Här måste jag slå för ett slag för Leon, filmen som ligger trea på min lista över de bästa filmerna någonsin. Kärleken mellan Leon och Mathilda är såå fin… :)

johan
0

Kärlek i 20:e århundrandet fox är aldrig fel.

För mig är ju När Harry mötte Sally den bästa romantiska komedin.

Mvh // Johan

Pia
0

A room with a view - min absoluta favoritfilm alla kategorier, kärlek, humor, undefundig, ljuvliga miljöer och alldeles underbar:)

Untamed heart med Christian Slater och Marisa Tomei. 

Fyra bröllop och en begravning

[slo]
0

Såg nyss Titanic, även om den är väldigt sorglig också… Annars är väl Phantom of the Opera en bra film för den som söker romantik? Eller det kanske bara är jag som gillar den genren :)

Susanne
0

Återstoden av dagen.

(mer romantik än så klarar jag inte av)

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Bima
0

Three to tango och Moulin Rouge, de enda kärleksfilmer jag tycker om! :)

Pia
0

Ja Moulin rouge håller jag med om, fantastisk film, men på något vis så vet jag inte om jag tycker att just kärlekshistorien i den är den viktigaste biten - märkligt nog kanske:)

Stefan
0

#8 Ja det låter märkligt Flört Vad tycker du är den viktigaste biten i Moulin Rogue då?

Stefan
0

Kollade igenom filmsamlingen lite och kom på att Pretty Woman passar ju bra in. En annan där kärlekshistorien är central genom hela filmen är Crouching Tiger, Hidden Dragon.

rumpino
0

moulin rouge gillade jag aldrig … men den johan nämner, harry mötte sally måste ju vara en av de bästa rom-koms som gjorts.

ahh CTHD är ju en kärleksfilm .. det är inte det man tänker på när man tänker på den filmen! den är ju med på min topp fem alla kategorier =)

Stefan
0

Ja det är lätt att man bara kommer att tänka på romcoms när man pratar kärlek på film, men det finns ju så mycket mer vilket vi är inne på här i strängen.

Pia
0

Jag tycker MR bara är så otroligt hypnotisk och fantastisk och vacker och fylld av underbar musik, en riktig vuxensaga - med lite romantik ungefär:)

Stefan
0

Eternal Sunshine of the Spotless Mind lägger jag till här..utan att ha sett den själv :) Den kanske man skulle ta och se med tjejen imorrn.

johan
0

#14: Den är väldigt bra!

Mvh // Johan

Pia
0

Truly Madly Deeply

Sense and sensibility

Faxlin
0

Titanic, Dirty dancing, you got mail, bara några bra som gjorts då det gäller kärlek. Det kan hända dig är också en bra kärlekskomedi om man vill att det ska vara lite handling.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Susanne
0

Casablanca för tusan! där har vi en romantisk film som fortfarande håller måttet och kommer att göra långt fram i tiden.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Kaj
0

Det finns en film som heter 9 songs. Det är en seriös film även om vissa scener är väl avancerade och vågade.

Stefan
0

#15 johan: Jag och tjejen såg Eternal Sunshine igår..men har faktiskt svårt att förstå varför den blivit så hyllad. Tyckte den var lite skum och rätt seg…men den innehöll ju en del kärlek i alla fall :)

Stefan
0

dvdforum.nu har en artikel med filmer man inte bör se på Alla hjärtans dag :)

AnnaFreds
0

Snart är det dags för alla hjärtans dag igen, och jag måste säga att Moulin Rouge är en väldigt bra film, särskilt Ewan Mcgregor.

Sedan vet jag inte vad det finns mer för bra romantiska filmer :P

karinst
0

good luck chuck är ju komedi o romantik :D dom försöker men den borde väll passa MUHAHAH :

Maria
0

Jag säger bara Magnolia….på alla kärlekens inte alltid så ljuva villkor.

/Maria

Emmell
0

Jag vill slå ett slag för Emma, den från -96 med Gwyneth Paltrow. Egentligen inte alls min typ av film, men jag gillar den!

Highlandertess
0

Stolthet och fördom (BBC-versionen med Colin Firth), Sliding doors, French Kiss, Kate & Leopold och Oklahoma är några av mina favoritfilmer med kärlek i ingredienserna :-)

IdaS-A
0

The notebook, helt klart!

navel
0

Amelie från Montmartre.

Josefinee
0

Oj jag vet faktiskt inte riktigt, är mer för lite action och fantasy än kärleksfilmer. Men Moulin Rouge är himla bra, Titanic också, kan faktiskt inte komma på nån mer :P