Film iFokus

Film

Etikett: skådespelare
Läst 2214 ggr
Stefan
0

Anthony Hopkins

Jag tittade på Röd Drake igår på TV och det slog mig hur himla läskig den mannen kan vara. Just rollen som Hannibal Lecter tycker jag han gör riktigt suveränt, nästan så man börjar undra om han inte är sådan i verkligheten :) Däremot har jag svårt att komma på så många fler filmer jag har sett honom i. Har ni någon favoritfilm med mister Hopkins?

Cartman
0

Samma här, har sett väldigt få filmer med H och av dom toppar lammen. Rätt bra iofs då jag har resten kvar.

johan
0

Jag tycker inte han varit så himla bra i annat. Tycker iofs att han är rätt bra i Zorro.

Mvh // Johan

broderbluff
0

Han är bra i The Human Stain mot Nicole Kidman

Pia
0

Håller med # 3, det var en bra film på flera sätt. Anthony Hopkins är alltid bra, även om han iofs inte har så brett register, han spelar liksom "sig själv" men det gör han å andra sidan väldigt bra:)

I "Återstoden av dagen" mot Emma Thompson var han väldigt bra oxå. Och i "Hjärtan i Atlantis", "Shadowlands", "84 Charing Cross Road" t ex.

broderbluff
0

#4 mm, precis, han har inte så brett karaktärsregister, men rollerna han får gör han fenomenalt =)

johan
0

Höstlegender är också en bra film som till stor del lyfts upp av Anthony och Brad Pitt.

Mvh // Johan

Jonas N
0

Han har en liten roll i mission impossible 2. Vet inte om insatsen håller "oscars" klass direkt, men han är riktigt cool där iaf.

/ Jonas

Stefan
0

#7 Va..är han med i MI:2..hm..det har jag inget minne av..får nog ta och kolla den filmen nån dag..den är cool :)

AndersE
0

Ingen som minns "Åtta glas" - måste vara en av hans första. Ung actionhjälte i film byggd på bok av Alastair McLean.

Jonas N
0

#8 Det är han som ger Tom cruise sitt uppdrag…

Soffie
0

Han var med i Dracula med va?

Pia
0

Jajamensan, Dracula också.

Pernilla
0

Han är fantastisk i "The Remains of the Day" mot en annan favvis-skådis, Emma Thompson.

lisette
0

# 0 jag har läst ngnstans att han gestalat sig med lecter. han blir som sin karaktär… jag tycker han är lite läskig faktiskt… likaså jack nicholson (ser honom framför mig i the shining när han kommer med yxan), eller han som spelar the goblin i spindelmannen…

de tre männen är något av de läskigaste som finns.

Soffie
0

Han är helt klart bra. Han var med i en film när de störtat med ett plan ute i ödemarken med…åhh vad heter den……står helt stilla.

TacoBelle
0

Jag är löjligt förtjust i filmen Meet Joe Black med Anthony Hopkins och Brad Pitt. Både Hopkins och Pitt är suveräna skådespelare och spelar otroligt bra tillsammans, vilket man även ser i Höstlegender. Meet Joe Black ligger mig varmt om hjärtat.

Stefan
0

#15 Du tänker på filmen "The Edge" (antar svenska titeln är "På gränsen") med Anthony Hopkins och Alec Baldwin. Bra film! Riktigt häftig scen när de stötet på en grizzlybjörn.

AnnaFreds
0

I zorro är han väldigt bra, och sedan vad heter den.. Bad company, den gillar jag honom i.

Story
0

Hans prestation i David Lynch filmen The Elephantman är ju värd att nämna.Sedan är det väl mr. H som pratar i Grinchen (: Tyckte att Hearts In Atlantis var tråkig men han gjorde den uthärdlig.

ChristineL
0

Höstlegener är han med i också om någon hade missat den. Men han är nog allra bäst som Hannibal Lecter! Han är så otroligt bra och läskig på ett sätt så han blir nästan kärleksfull, missförstå mig rätt, men det är inte bara jag som tycker så om honom i den rollen…

AnnaFreds
0

Tror det är zorro idag på tv, har för mig att det var ettan, om jag såg rätt, han är ju med där för de som vill se. Även med antonio banderas och Catherin zeta-jones

AnnaFreds
0

Skrev fel, Idag (26:e) är det Zorro på 1an 23:50