The Island
Är det någon som sett The Island ännu? Är lite sugen, men tror att den kanske inte är så bra…
Mvh // Johan
The Island var den i särklass sämsta filmen jag sett på väldigt lång tid.
Tänk er följande:
Xbox, MSN, Lexus, Chevrolette, Cadilac, Nokia och Apple ses i ett dyrt mötesrum. De bestämmer att de ska göra en sjukt dyr reklamfilm tillsammans. Det är lite tjafs om vem som ska få synas mest, men de bestämmer sig för att Cadilac ska få mest tid, men att Nokias och MSN:s logotyper ska synas tydligast.
Sedan börjar de fundera på vad filmen ska handla om. De kommer överens om att scifi är coolt och då kan de visa hur innovativa företag de är. De klurar lite på vilka scifi-filmer som är bäst. De är alla överens om att Matrix och Bladerunner är riktigt bra filmer.
De bestämmer sig för att göra en blandning av både Matrix och Bladerunner, men glömmer bort att det krävs talang för att göra en bra film.
På mötet kommer de även fram till att i framtiden finns det massor av flygande farkoster, som tåg, bussar och motorcyklar. De kommer också på den fullkomligt unika idéen att när man blir jagad i en industrikällare måste det alltid komma gnistor från en metallslip sprutande från ingenstans. Nu känner dom att dom har något riktigt stort på gång! Men det är något som saknas…
Visst ja! Man behöver trovärdiga skådisar också. Eftersom manuset är så fullkomligt j***a värdelöst, är dom glada över att någon kommer ihåg ett gammalt bulgariskt ordspråk: Går det inte att lösa med pengar, går det att lösa med mer pengar! Problem solved! Med Ewan McGregor och Scarlett Johanson på rollistan kan det inte misslyckas!
För säkerhetsskull slänger man inte lite religösa symboler också.
Resultatet blir en riktigt riktigt riktigt dålig film! En över två timmar lång pinsam reklamfilm… Ändå är jag glad att jag såg den, för det var en upplevelse att se att det går att göra så totalt värdelösa filmer…
Mvh // Johan
Mvh // Johan

Fruktansvärt. Fruktansvärt. Produktplacering möter religiöst överlastad, inkonsekvent genomförd symbolik. Och en massa smällar, eldslågor och enfaldiga utrop (exempelvis en viftande Ewan MacGregor som hojtar "Run! Run! Run!" överallt samtidigt som han försöker gömma sig bakom en stolpe…)
Huahhhh… Fram med en bra bok… Eller ge mig en RIKTIG film! När kommer 2000-talets motsvarighet till Sex lektioner i kärlek???

Haha! Tack för sammanfattningen - då behöver behöver man inte slösa sin tid på den. Sådana där rullar känns som att dom "äter" tid, mer än bara de minuter som de tar att titta på…
// staffan
Det blir nog till att se den någon gång när man har riktigt tråkigt med andra ord. Bättre att använda tiden till att titta på någon bättre film. Jag undrar lite vad det var som lockade till sig framför allt Ewan McGregor till den här filmen…

#1 & #2 =)
nu blev jag lite sugen o se den bara därför … gillar ju scarlet johansen =))
Suck, håller tyvärr med. Det var en riktigt trist film, tyckte jag.