Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 685 ggr
Emma
0

Napoleon Dynamite

Varför har ingen skrivit om den här filmen? Den är helt underbar! Men jag gjorde misstaget att se den tillsammans med mamma och pappa. Dom tyckte den var helt meningslös och förstod inte vad som var så kul.

Konstigt att generationer har så olika humor. Jag tycker till exempel inte att gamla tv-revyer är kul, och det måste ju någon ha tyckt någon gång.

Emma

Stefan
0

Den har jag precis fått hem från Brafilm, får se om man hinner se den under påsken. Vad är det som gör den så bra? (har hört och läst mycket gott om den)

Pizza_DUDE
0

Jag missade osso poängen lite med den.. Det är typ lite "Seinfeld" över den, den tycks inte handla om nåt speciellt, förutom den här killens liv då.. Men där fanns en del roliga inslag.. :)

Emma
0

Ooo, vad som är bra med den? Jag råskrattade konstant, men jag kanske har lite taskig humor. Humorn är ganska billig, handlar mest om tonfall och roliga uttryck. Det är ju huvudpersonen som gör hela filmen. Gissar att den är ännu roligare för amerikaner.

Therese_84
0

Den är så sjuk! Vet inte om jag ska tycka att den är bra eller dålig.

johan
0

Stod och klämde på den i köpfilmsfyllan idag, men vågade inte. Fast jag är sugen!

Mvh // Johan

Pia
0

#5 Nu blir jag riktigt nyfiken, vad är en köpfilmsfylla…? Är det något intressant alternativ till en alkoholhaltig fylla…? :) *kunde inte låta bli*

johan
0

#5: Jag dricker ju inte alkohol, så jag är filmaholic istället…

Mvh // Johan

Pia
0

Aha, därav köpfilmsfyllan, låter som en sund inställning:)

Kråkis
0

Jag gillar den också jättemycket. Skruvad, bizzar. Egentligen inte så rolig…och det var väl det som var roligt. Tror jag.

/karin

Cartman
0

Skön rulle, påminner mycket om Kevin Smiths och Hal Hartleys (favvo) lågbudgetfilmer. Udda karaktärer, korthuggna fraser som låter som om dom läses innantill, låtsasslagsmål, slapsticksekvenser o s v. Får en 4:a av mig.

johan
0

Jag hyrde den igår bara för att ni verkar gilla den så mycket. Men jag måste säga att jag tyckte den var rätt kass. Den har ingen handling. Inga skådespelarinsatser. Inte snyggt filmat. Inte bra musik. Inte rolig. Inte engagerande. I mina ögon är filmen ingenting.

Mvh // Johan

Emma
0

#11 men det är just det här ingentinget som är så himla roligt! Och alla sköna repliken förstås "it has magical powers", det är ju jätteroligt :) Som att han då får en naturlig förklaring till varför han gillar "ligers" så mycket.

Ok, jag hller ved med om att skådisarna sviker ibland. Tjejen i filmen spelar ruskigt dåligt. å andra sidan har jag träffat på en exakt kopia av napoleon i verkligheten, så han känns ganska äkta.