Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 468 ggr
Staffan
0

Lämna biografen...

Läste nyss Johans recension av filmen The Island och kom att tänka på hur frustrerande det kan vara att välja "fel" film när man går på bio. Jag har vid två tillfällen blivit så besviken att jag lämnat biografen halvvägs in i filmen. Den ena var eXistenZ och den andra har jag förträngt vad den hette… :)

Vår tid är trots allt det dyrbaraste vi har.

Har ni någon gång lämnat biografen för att ni inte orkar se klart den film ni köpt biljetter till? Vilken film var isåfall det?

// staffan

Stefan
0

Jag har visserligen gått på filmer som man inte blev så förtjust i, men jag har aldrig lämnat biografen. Jag tycker i och för sig att det mesta i filmväg går att titta på även om det inte är något mästerverk, jag är inte så kräsen när det gäller att tycka om en film :)

Jag tycker allmänt att det verkar vara väldigt många som har lätt att såga en film helt totalt vilket jag sällan finner anledning till. Man brukar få ut en stunds nöje från de flesta filmer.

Staffan
0

>Man brukar få ut en stunds nöje från de flesta filmer.

Jag skulle säga att det beror på tillfället man väljer att titta på filmen. Om det är dagen efter nyårsafton så kan du se i stort sett vad som helst (varför inte på Hallmark?), men om du jobbat en vecka och sedan bestämmer dig för gå på bio vill åtminstone jag att det ska vara något som är bättre än att sitta och snacka skit på MacDonalds… :)

// staffan

stry
0

Jag har lämnat ett par filmer, men man minns ju oftast inte vad de heter :) Den senaste var något franskt skit där en kille och någon tjej, eller om det var två, satt i ett badkar och levde konstnärs/flummar livet i Paris (?). Tyckte historien vad vedervärdig så det kröp i kroppen på mig, så den sket jag i.

Filmen kan tom. ha varit kritikerhyllad, minns att salongen var välfylld trots att premiären hade varit för ett tag sedan.

Stefan
0

#3 Vad var det som fick dig att gå på den filmen?