Film iFokus

Film

Etikettertvseriewebbserie
Läst 1254 ggr
Platypus
0

Julkalendrar...

Finns de nån annan än jag som tycker att julkalendrarna på TV? Jag bor i Finland, men jag har alltid älskat de svenska kalendrarna som mysteriet på greveholm, julen hjältar, pelle svanslös och pettson å findus…. Och nu blir de bara märkligare och märkligare, ja jag tycker inte alls att de är roliga längre… (fast de kanske beror på att jag blivit äldre….)

AndersE
0

Jag tycker årets kalender är kanon!

Rolig och spännande och full med härliga karaktärer. Precis lagom absurd - och väldigt julig.

Mina barn tittar med mig!

johan
0

Jag tycker också årets är jättebra.

Man blev ju lite orolig i början dock. Alla skurkar var chefer, rikemanssöner eller arbetare som gjorde det för att hämnas på den elaka chefen…

Mvh // Johan

alimina
0

jag tycker den är jättebra, men jag har inte hunnit se alla avsnitt ..

Sehvrin
0

Årets är riktigt bra, men det är den första jag tycker är bra sens Mysteriet på Greveholm

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Platypus
0

Vad rolit att ni tycker om den!:D Jag har i och för sig ganska konstig humor, så de kan bro på de….:)

Loa-bg
0

Mysteriet på Greveholm slår väl ändå de flesta, tycker den är bäst" :P

Platypus
0

Svar till #6: Ja… Tycker nog jag me! Fast jag vart nog lite rädd för Greven när ja var liten… Eller yngre…

precis
0

Herkules Jonssons Storverk (Tage Danielsson) var ju kanon! jag var nog inte född när den gick som kalender, men den repriserades några gånger senare på sommaren under 80-talet.

AndersE
0

#8 Det var en goding!

Kudden är för varm när unge Jonsson ska sova. Så han borrar hål i kylskåpsdörren, stoppar en slang från dörren till kudden.

Det var den va?

toflsan
0

asså lätt! greveholm ägde! inge klass på julkalendrar nuförtiden.. fast för 4 år sedan var det någon om råttor i kloaken.. va hette den?

precis
0

#9 just det anders! :) jag tror det var ett "storverk" varje dag?

asa32
0

#8+#9 Visst var Herkules Jonsson härlig. Jag gillade även Teskedsgumman, Fem myror, Trolltider. Det finns många gamla godingar att minnas. 

Mina barn gillade 2006 års kalender men min man och jag "matar" dem med många av de gamla kalendrarna som vi på ett eller annat sätt lyckats få tag på.Skrattande

precis
0

#12 säg till om du har eller får tag i Herkules! så vi kan spara Tages genialitet till kommande generationer! :)

asa32
0

#13 Vi har HerkulesSkrattande. Även tv-serien "Klotet" med Tage och hans fru Ulla.

Boode
0

#10 diselråttor och sjömansmöss ?

toflsan
0

mmmm den var kung!

Whispree
0

Greveholm är ju helt underbar! Min absoluta favorit

Maria
0

Som Göteborgare jag är så säger jag bara; Albert och Herbert…

/Maria

Highlandertess
0

Jag har inte tittat på många många år, men kollade varje år när jag var liten. Jag kommer inte ihåg vad de heter tyvärr…de som jag gillade mest.