Talkshows
Varför måste alla talkshows ha så extremt dålig musik i sin orkester. Allt bara massa höga blåstut och cymbalskrammel alldeles för länge. Allvarligt talat… Är det någon som bryr sig? Kan dom inte bara ta in gästerna?
Mvh // Johan

Nog för att bandmusiken inte är den bästa men Conan O'Brien gör all världens leda värd!
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Orkesterns uppgift är ju att vara sidekick till värden snarare än att leverera bra musik. Här gäller det att få igång publiken och då funkar tydligen cymbalskrammel. För t ex Letterman är Paul Shaffer extremt viktig, utan dialogen mellan dessa skulle programmet bli bra mycket tråkigare. Eubanks (Leno) och Weinberg (Conan) är mer till för värden att racka ned på (okul tycker jag) än att vara likvärdiga densamme. Av dessa tre är Letterman överlägsen, mannen är bitvis briljant. Sen finns det ju lite mer seriösa talkshows som Parkinson (suverän) där orkestern mer funkar som musikleverantör än effektmakare.

Jag tycker ju att Conan O'Brien är en grymt bra talkshow, men jag håller med om att musiken är väldigt tråkig.