Tim Burtons nya
Här finns förhandsmaterial till:
Det verkar vara samma stil som Nightmare Before Christmas.
Vänliga hälsningar
Niklas
Den verkar spännande! Gillade trailen där han säger "Play dead" till skeletthunden… :)
Mvh // Johan

Hehe, jo verkar mycket lovande. Jag älskar Nigthmare before Chrismas, och den här har potentialen att bli lika bra.
Jag ser också fram emot den här.
Finns Nightmare Before Christmas att köpa på nätet i Sverige? Jag hittar bara en norsk version.
Vänliga hälsningar
Niklas

Jag har faktiskt inte ens sett den filmen, det kanske börjar bli dags att göra det. Är den lika bra som Kalle och Chokladfabriken?
// staffan
#5: Nej. Defintivt inte lika bra som Kalle. Jag tycker inte ens den är på Tim Burtons Top-5.
Mvh // Johan

Johan,
vilka filmer är enligt dig på Burtons Top-5 lista?
// Nyfiken

Jag gillar Mars Attacks!. Gissar att det inte är alla som har den som en av Burtons bästa?
Oskar
Kalle och Chokladfabriken, Big Fish, Mars Attacks, Edward Scissorhands, Batman.
Ordningen är i den ordningen dom gavs ut och inte i den ordningen dom är bäst. De är så olika så det är svårt att rangordna dom. Men sagokänslan är alltid närvarande.
Ed Wood är också väldigt kul och annorlunda.
Mvh // Johan
#4: Tack! Jag beställde den direkt.
Vänliga hälsningar
Niklas

Tycker inte Burton kan rangordnas. Glöm inte Beetle Juice.C
Hallå..ni har ju glömt Sleepy Hollow..en riktig favorit.
Personligen tycker jag inte Sleepy Hollow var så bra.
Mvh // Johan
“TIM BURTON’S CORPSE BRIDE” OPENS TO RECORD-SETTING PER-SCREEN AVERAGE IN LIMITED RELEASE
-Stop-Motion Animated Feature from
Warner Bros. Pictures Sells Out in All Venues-
BURBANK, CA 20 September 2005 – Warner Bros. Pictures’ stop-motion animated fantasy, “Tim Burton’s Corpse Bride” opened in limited release this weekend to the year’s highest per-screen averages, earning $77,016 per screen. The announcement was made today by Dan Fellman, President of Domestic Distribution, Warner Bros. Pictures. "

#9 Nightmare Before Christmas kommer enligt mig mycket högt på Tim Burtons top 5 lista. Den slår enlgit mig lätt marsh attack.. Fast om den är bättre eller sämre än de andra tänker jag inte svara på. Kan ha att göra med att jag ogillade Marsh attack, eller tyckte iallfall den inte var jättebra.
Håller med. Mars Attacks var lite … väl …
Iofs tyckte jag nog den var betydligt roligare andra gången jag såg den. Var kanske för liten första gången. =P
Jag älskar Nightmare Before Christmas! Jag såg nyligen Corps Bride och blev ännu mer imponerad av animeringen men inte av storyn.
Tom

Håller med Tom att animeringen var suverän! Dock finns det flera Burton-filmer som är bättre, tex NBC, Big Fish och Mars Attacks.
Oskar
Vad är Big Fish för typ av film?
Vänliga hälsningar
Niklas

Jättebra, sagobetonad men på ett mer vardagligt sätt än t ex Sleepy Hollow kan man säga:
"The story is about a son (Billy Crudup) trying to learn more about his dying father (Albert Finney) by reliving stories and myths his father told him about himself." Läs mer här
Väldigt snyggt och färgstarkt filmad, många bra skådisar. Rekommenderas!

Kollade på Corpse Bride i helgen. Burton har väl gjort en och annan oortodox "boy meets girl"-rulle (Edward Scissorhand) men denna tar nog priset. Trots titeln en synnerligen livsbejakande story med all den Burton-magi och Elfman-musik jag hade hoppats på. Hyr den snygga DVD:n, filmen är inte mer än 1 h 14 min lång så det fanns plats med en hel del intressant xtra-mtrl. Betyg 5/5.
Tack för recensionen! Det låter som en film jag vill äga.
Vänliga hälsningar
Niklas

#19 Ååå, Big Fish är så bra. Riktig mysfilm.
Jag håller med Tom, Nightmare Before Christmas har en bättre story. Föll även mer för figurerna och personligheterna i N.B.C.
Sleepy Hollow, Nigtmare Before Christmas och Edward Scissorhands är mina favoriter.
personligen så gillade jag den här filmen, inte tillräckligt för att se den igen kanske, men jag gillar sättet den är gjord på + att den var relativt underhållande.
för övrigt tycker jag att Edward siccorhands, sleepy hollow och big fish är riktigt bra. oh mars attacks är inte heller så illa :P

Jag gillade nog Corpse Bride, fast jag kan hålla med om att Burton har bättre filmer också. För övrigt hör Burton till min stora favorit och jag fallit för Edward Scissorhands…
Haha aa han är en heting, men jag fattar inte asså jag tycker han är ett geni.
hur kan man bli sån? man måste ju haft en jobbig barndom om man har en sån fantasi

Coprse bride är toppen, dock slår den inte på hästlängder TNBC..
Stort Burtonfan men önskar att jag kunde få tag på fler av hans kortfilmer..han har ju tydligen gjort en del
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Ser fram emot Burtons kommande Sweeney Todd om en galen barberare 

Längtar också till Sweeney Todd, älskar Tim Burtons filmer. Och med Johnny Depp, Helena Bonham Carter och Alan Rickman kan det inte bli annat än bra!