Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 611 ggr
johan
0

Bioälskarens dilemma

Jag älskar att gå på bio. Men nu för tiden går jag väldigt sällan på bio för att det aldrig riktigt är rätt tajming för det. Att gå på spontanbio fungerar nästan aldrig då filmerna aldrig verkar börja den tiden jag tycker att den borde.

Förr i tiden kunde jag gå på bio ett par gånger i veckan. Nu är det knappt en gång i månaden. Förut såg jag i princip allt som gick. Nu väljer man med omsorg och missar mycket som förmodligen skulle vara mycket bättre än dom man i slutändan väljer.

Tänk ändå om dygnet hade fler timmar…

Mvh // Johan

AktieTrader
0

Vänta tills du får barn, då kan du vara glad om du hinner/orkar gå en gång om året :-)

mans
0

Haha, jag får hålla med aktietrader där.

Men dessutom måste jag säga att jag nästan helt slutat gå på bio även innan sonen föddes, bara för att publiken beter sig så illa. Mobiltelefoner, snack, hamburgare inne i salongen… Listan kan göras lång.

Lorden
0

Kanske dags att ändra strategi för Time-management eller bygga en riktigt bra hemmabio.

johan
0

Måste nog sluta att ha ett heltidsjobb plus ett till heltidsjobb med iFokus.. :)

Mvh // Johan

t0bias
0

Att gå på bio idag är som att sätta sig i lekrummet på ett dagis och försöka läsa en bok. Folk springer ut och in, smsar, pratar med kompisar och huvudrollsinnehavaren, prasslar och väsnas…

När jag såg Football Factory på bio satt det ett gäng MC-snubbar framför och förfestade. Fan vilket liv det var…och det var ju inte riktigt läge att be en MC-snubbe på 205 cm att  vara tyst eller gå därifrån…

Men nu krävde väl just den filmen inte så mycket koncentration utan festandet förstärkte snarare handligen :)

Men ändå…tacka vet jag en härlig hemmabiokväll med basen uppskruvad pizzan färdigslicad.

poike
0

Då passar jag på att framföra min idé som tar hand om två problem.

- 99% av de som för liv på bion är barn/ungdomar

- Det är inte vidare trevligt att sitta med jackan bakom sig, speciellt inte med en vinterjacka. Har man finare kläder så blir de dessutom sunkiga.

Kör vissa filmer med garderobstjänst och ta 10-20 kr extra för biljetten. Majoriteten av buset skulle sannolikt välja det billigare alternativet.

Robert
0

Det är en känsla av att gå på bio, men jag börjar tvivla om det är värt besväret. Nu har vi fått upp en 7-kanalig anläggning hemma med en duk som är 175 cm bred. När jag sitter ett par meter längre bort så är det som om att ha bästa plats i biosalongen. Popcorn fixar frugan.

Hälsningar

Robert

t0bias
0

Låter som Robert vill bjuda in några iFokus:are på en visning :)

Robert
0

Hehe, om du är förbi så är det bara att titta in.

Robert