Brokeback mountain
Är det någon mer än jag som har sett den? Oj, vilken film!
Vacker och hemsk. Det var länge sedan jag såg en film som beskriver kärlek som så intensivt och så omöjligt att fly ifrån. En film som stannar kvar i kroppen efteråt.
Emma
Skulle se den igår, men det var fullt. Det blev Walk the Line istället som också var väldigt bra.
Mvh // Johan

Jag har verkligen fått för mig att det varit ännu en upphaussad Hollywood-produktion - men det låter det ju verkligen inte som!

Jag tycker mest att det verkar som om Hollywood förösker skapa en kontroversiell film som skilldrar homosexuell kärlek. Men det förlåter inte, tycker jag att man gör resten av filmen relativt innehållslös.
Tur var att det var Ang Lee som stod för regisseringen så att det relativt tomma manuset vägdes av med hans grymma foto.
Jag tycker defintivt att WTL var en mycket bättre film.
---

lite kluven. såg den igår med otroligt höga förväntningar. bra film absolut, långsam, vacker, känslofylld … men med de haussningar som varit .. ja jag kanske hade lite höga förväntingar.

#1 du skulle ha sett den på Sture, där var det inte fullt. :)

Det va nog längesedan jag grät så mycke…
Detta är en gammal tråd men jag och min man såg filmen för första gången häromkvällen.
Vilken film. Det var längesedan jag blev så berörd. Vilken tragisk kärlekshisoria och vilka vackra bilder.
/Maria

Håller i mångt och mycket med #3, detta är en ganska ordinär kärleksfilm om det inte vore för det homosexuella temat - och den hausse som det givetvis för med sig. Men sedan är Ang Lee oerhört noga med bildberättandet, vilket gör det till en upplevelse i sig. Men överskattad är den tycker jag.
3/5 får den av mig.
//Zac, som iofs också tycker att WTL är betydligt tyngre, och bättre film.
Jag tyckte det var en väldigt vacker film, fotomässigt. Sedan tar den upp ett bra ämne. Men samtidigt så tänker jag så här…hade paret i filmen inte varit gay utan om det handlat om ett heterosexuellt man och kvinna-par….då hade man sett det lite annorlunda för då hade otroheten varit mer i fokus. Båda har ju fruar i filmen, men de var "tvungna" att gifta sig för att inte verka udda och deras kärlek var något helt annat. De gifte sig för att dölja det på sätt och vis. Vet inte om jag förklarar vad jag menar på ett bra sätt, men hoppas ni förstår.

jag tyckte att den var underbar.. älskade varje minut av den o den satt kvar i min hjärna en bra bit efter jag sett klart den..