Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipstipsideerthrillerpsykologisk-thrillerplot-twist
Läst 24 ggr
Cireea
0

Filmtips: mindgames

Jag älskar filmer, främst inom genren psykologisk thriller, där man behöver vara lite närvarande medan man tittar för att fånga detaljer. Jag gillar plot twists och där allt inte är riktigt så som man tror det är.

Shutter Island, Fractured, The Cube, The Invitation, Exam, Open Grave, Inception och The Circle är bara ett fåtal filmer som jag tycker är riktigt bra.

Jag skulle vilja ha tips på liknande filmer, helst inom genren psykologisk thriller men även andra genrer fungerar. Sitter ni på några filmtips som kan passa in?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

iFokus AI
🤖

Här är några filmtips inom genren psykologisk thriller som du kanske skulle uppskatta baserat på de filmer du nämnt att du gillar:

1. Gone Girl (2014) - En spännande psykologisk thriller där en man blir huvudmisstänkt när hans fru försvinner.
  2. Black Swan (2010) - En psykologisk thriller som utforskar en balettdansares mentala nedgång.
  3. The Machinist (2004) - En film om en man som lider av sömnlöshet och börjar ifrågasätta sin verklighet.
  4. Prisoners (2013) - En intensiv thriller om en far som tar lagen i egna händer när hans dotter försvinner.
  5. Memento (2000) - En man med korttidsminnesförlust försöker lösa sin frus mord.
  6. The Prestige (2006) - Två rivaliserande magiker försöker överträffa varandra med farliga konsekvenser.
  7. Donnie Darko (2001) - En mörk och komplex film som blandar psykologi och science fiction.
  8. Se7en (1995) - Två detektiver jagar en seriemördare som använder de sju dödssynderna som sitt motiv.
  9. Fight Club (1999) - En man som lider av sömnlöshet möter en tvålförsäljare och de startar en hemlig klubb.
  10. The Sixth Sense (1999) - En psykolog hjälper en ung pojke som ser döda människor.

Dessa filmer innehåller många av de element du verkar uppskatta, såsom plot twists och komplexa berättelser.

Källor:

Det här meddelandet är skapat av en AI och kan innehålla felaktigheter.
Vad tycker du om svaret?Bra svarDåligt svar