Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 607 ggr
johan
0

Breakfast Club

Jag hyrde Breakfast Club idag och såg den för första gången. Wow! Blev verkligen positivt överraskad. Måste vara den bästa college-filmen som gjorts, om man ser till bra som i bra, och inte bra som i bara rolig.

Har ni andra sett den? Vad tyckte ni?

Mvh // Johan

Lisko
0

Oj, hur kan du ha missat den tidigare? Du är kanske för ung. Några andra favoriter är "Can't Buy Me Love" med (äntligen!) nyaktuelle (Gray's Anatomy) Patrick Dempsey från -87 och "Ferris Buellers day off" med Matthew Broderick som nu går på TV4 Film. "Pretty in Pink" men Molly Ringvald var också helt ok, men Breakfast Club tillhör nog en av de bästa av John Hughes filmer. Anthony Michael Hall var ju för underbar. Undra vad som hände med honom?

johan
0

Can't buy me love är en riktig favorit som finns i DVD-samlingen! Jag gillade även Patrick Dempsey i Loverboy.

Flera av skådiserna i Breakfast Club var även med i S:t Elmos Fire som är en annan 80-talsfavorit.

Mvh // Johan

Cartman
0

En favorit. Har du identifierat chefen i sitcomen Suddenly Susan med Brooke Shields?

Pia
0

Tänk att ha missat den, men bättre sent än aldrig… Jättebra! :)

Cattis
0

Breakfast Club är ju en kanonfilm! Såg den igen för första ggn på ca 7 år i vintras, köpte den för 59:- på ICA när de hade en massa gamla godingar på DVD-hyllan. Räcka ut tungan

S:t Elmos Fire har jag sett också, men minns inte så mkt av den. Har för mig att den var riktigt bra dock.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

johan
0

S:t Elmos Fire är föregångaren till 90-talsfenomenet med filmer som egentligen inte handlar något. Både grungefilmen Singles och Reality Bites var stora hittar som både påminde extremt mycket om S:t Elmos Fire.

Mvh // Johan

Anna-hfg
0

16 candles (Födelsedagen på svenska) tycker jag oxå är bra. John Hughs och Molly Ringwald igen.

johan
0

#7: Tack för tipset. Den får man kolla in.

Mvh // Johan

Anna-hfg
0

Den är humoristisk i alla fall. Lite som Pretty in Pink.

Pia
0

Molly Ringwald är mysig, så väldigt mycket 80-tal på ett väldigt tilltalande sätt liksom:)