Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 818 ggr
Stefan
0

Indisk film

Via SVT´s hemsida finns det möjlighet att ställa frågor och framföra synpunkter. På en fråga om de kommer att sända fler indiska filmer framöver blev svaret:

"**Det är vår absoluta ambition. Just nu tittar vi igenom en rejäl hög med i Sverige icke biografvisade indiska filmer."
**

Jag har nog aldrig sett en enda film från Indien, så det ser jag verkligen fram emot.

Staffan
0

Nej, indisk film vet man inte mycket om. Jag tror dock att en ganska stor del av filmerna som görs där kan liknas vid våra musikaler.

Vill minnas att jag hört att dom producerar avsevärt mer film i Bollywood (Indiens Hollywood) än de gör i den amerikanska förebilden så det finns helt säkert mycket att gräva i för den börjar utforska…

Mvh // Staffan

stry
0

På lokala (icke SF/Sandrews) biografer kan man ofta se filmer från Ryssland, Indien, Iran, Danmark mfl. Ofta riktigt intressanta skapelser… Danmark gör en hel del bra i både film och seireväg och det ligger så nära oss men är ändå så mkt bättre, lustigt.

Pernilla
0

Mmmm… älskade "Monsoon Wedding" när den kom för ett par år sedan. Den är så varm, berörande och leendeframkallande. Annars skulle jag bra gärna se en riktig Bollywood-produktion någon gång med mycket sång och dans.

Niklas
0

"Åh, vilket party", är den indisk. ;-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning