Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 783 ggr
Cattis
0

Dark Water

Såg den igår. Den var inte särskilt "bra", men riktigt, riktigt "uschlig". Jag studsade som ett popcorn (under en filt) och bara önskade att den skulle ta slut - är kanske mer lättskrämd än andra.

Ngn som sett den? Vad tyckte ni?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

johan
0

Den har jag inte sett. Hmm. "Uschlig". Vad tusan betyder det? :)

Vad handlar den om?

Mvh // Johan

Cattis
0

Uschlig = läskig = hoppa till moment. Speglar o sådant man inte vill ha med i läbbiga filmer. Speglar borde förbjudas i thrillers. Man VET att man kommer att flyga i taket och gör det med råge pga att man väntar på det. :-P

"Dark water" med Jennifer Connelly i huvudrollen är en mardrömslik thriller skriven av manusförfattaren till The Ring. Dahlia Williams (Connelly) och hennes femåriga dotter har flyttat in i en sliten lägenhet i ett nedgånget bostadshus. Medan sviterna från en bitter vårdnadstvist gör livet tungt för dem, börjar vattenledningarna i den fuktiga, kalla lägenheten att läcka. Något mystiskt verkar ha hänt tidigare i den tomma lägenheten ovanför och det ständiga droppandet och rinnandet blir till floder av mörkt vatten som varslar om en skrämmande hemlighet. "Dark water" är baserad på den japanska klassikern med samma namn och utforskar de mörka djupen kring hur långt en mor är beredd att gå för att skydda sin dotter.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Lunascape
0

Jag tyckte bättre om den japanska originalversionen, för den var inte lika överdriven som den amerikanska versionen (Dark Water) och därmed mer läskig och spelade mer på det psykiska..
Jag var glad att jag hade sällskap!!

Anne
0

Den var lite otäck ja!