Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 911 ggr
Highlandertess
0

Highlander 5 - besviken

OBS! INNEHÅLLER SPOILERS!

Såg Highlander 5 igår…Hade inga höga förväntningar alls, men trots det blev jag besviken. I mitt tycke är denna film en ny Highlander 2. En film man helst vill försöka glömma. Manus var hemskt, karaktärerna var ändrade och så dödar de Joe! Nej, de får allt försöka igen och anlita någon bra författare från serien, kanske av de som skrev Comes a horseman och Revelations 6:8…Eftersom denna film utspelas i framtiden så kan man precis som med 2:an totalt skippa den och börja om.

johan
0

Har nog bara tyckt den första Highlander varit bra. På något sätt tycker jag "5" säger det mest om kvaliteten. Hur många filmer har varit bra i så många delar?

Mvh // Johan

Highlandertess
0

#1 - Jag gillar tv-serien och 1:an mest! De tycker jag är helt underbara (fast det finns ju bättre och sämre avsnitt i serien). 2:an vill jag glömma och 3:an tycker jag var en dålig kopia av 1:an. 4:an tycker jag är helt ok, men vändningen som det tog i 5:an alltså….*suck*

[HannahoHenrik]
0

Tv serien är det enda jag sett o den är väl okej, tills det ballar ut i slutet. Methos är underhållande och även Amanda har sina stunder

Highlandertess
0

#3 - Methos är min favorit! Det är så tankeväckande med en 5000 år gammal person. Allt han sett, upplevt, hur hans tankar fungerar, vad han tycker om livet etc etc. Riktigt filosofiskt på ett vis :-) Säsong 6 av Highlander-serien var inte så värst bra. Det märktes att de letade efter en ny kvinnlig karaktär som kunde få en spin-off serie. Sedan blev det Amanda ändå som fick den. Men säsong 3,4 och 5 gillar jag skarpt. Säsong 1 och 2 är ok, med en del avsnitt som är mer än ok. Sista avsnittet i säsong 1 t.ex. när Roger Daltrey (The Who) gör sitt första framträdande i serien :-)

[HannahoHenrik]
0

Hugh Fitzcairn är ju riktigt underhållande, tråkigt att han dog. jag gillar tillbakablicks avsnitten med han och Duncan de var komiska och inte så seriösa. Jag gillade säsong 1-4, säsong 5 var sådär gillade the 4 horsemen, men tyckte att det kom för många uråldriga odödliga, tycker det förstör lite, i första säsongen säger Duncan att Grayson var en av de väldigt få uråldriga kvar och han var 1800 år känns konstigt då när det börjar ploppa upp 2 & 3000 åriga lite här och var. Duncans moral är tvivelaktig på sina ställen enligt mig, men jag är ju inte född på 1530-talet heller.  Methos har en skön lifsfilosofi och hans själviskhet passar någon som lyckats överleva i över 5000 år eftersom han säkert hade varit död om han hade stuckit ut huvudet för någon i onödan.

Highlandertess
0

#5 - Ja, Methos kändes som en frisk fläkt för mig. Duncan är lite för mycket "good boy scout" ibland. En till bra sak med Highlander är att när någon dör så kan de fortfarande vara med i flashbacks, som Hugh Fitzcairn t.ex. :-)