Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 1006 ggr
Cartman
0

Quiz 5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny approach, d v s endast skådiskonturerna + omgivningen vägleder. Jag är inte helt säker på att detta blir så mkt svårare då jag inbillar mig att hjärnan sparar minnesskellett som sedan kläs med fantasin. Kanske tom enklare då oväsentligheter redan är bortfiltrerat i bilderna (underlättar jämförelsen). Vi får se. Filmer och gemensam nämnare efterfrågas?

johan
0

Jag gissar Morgon Freeman av två anledningar. Bild 4 är Nyckeln till frihet och Morgan Freeman har ofta hatt på sig, vilket en av killarna i Bild 1 har.

Kanske är Bild 2 från Seven där han också är med?

Kul idé! Hoppas jag inte var för snabb nu… :)

Vet inte riktigt vad bild 1 och 3 är för filmer dock.

Mvh // Johan

Cartman
0

Vet inte om jag fick vatten på min hypoteskvarn eller om du gått från grym till übergrym (3/4 på nolltid)? Oavsett imponerande jubbat.

Bild 1: Million Dollar Baby (H Swank, M Freeman, C Eastwood)

Bild 2: Seven (B Pitt, M Freeman)

Bild 3: Bruce Almighty (M Freeman, J Carrey)

Bild 4: Nyckeln till frihet (T Robbins, M Freeman)

Den här illusionen är cool.

johan
0

Tyckte faktiskt det såg ut som Jim Carrey, men kände inte alls igen bakgrunden.

Morgan Freeman har sagt i intervjuer att han ofta har hatt för att han hatar när det regnar i ansiktet på honom. Tänker man på filmer som Hard Rain, Och han älskade dom alla och Seven så är det är rätt klokt val.. :)

Mvh // Johan

Cartman
0

Du kände igen Jim Carrey. Jag känner igen Freemans uttalande om hatten (dokumentär 1-4 år sedan?). Coolt att det krävs så lite input i hjärnan för att hyfsat återskapa (klä skelettet) saker och ting. Ocoolt att man aldrig till 100 % kan lita på ett vittne.

johan
0

Det är nog mycket bakgrunden som gör att man känner igenom dom också. Det är lättare att sätta bilden i sitt rätta sammanhang då. Sedan behöver man något som får en lite på rätt spår. Jag hade inte kommit på att 1, 2 och 3 var Morgan Freeman om jag inte var så säker på att 4 var Nyckeln till frihet. Det var det som fick på att tänka på hatten i 1.

Mvh // Johan