Annons:
Etiketterfilmsnackfilmtips
Läst 2377 ggr
Cireea
7/31/22, 10:29 PM

Vilken film/serie såg du på senast? #7

Den förra tråden började bli lite lång, här kommer en fortsättning!

I den här tråden kan man dela med sig av vilken film eller serie man såg senast. Man får gärna länka till IMDb (om serien/filmen finns där) och berätta vad man själv tyckte om filmen/serien man sett, dock är det inget krav.

Inga spoilers får förekomma på nya filmer!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Film är något som vi alla kan relatera till och här kan vi diskutera allt från gamla klassiker, kommande filmer, skådespelare och regissörer. Min förhoppning är att det ska bli ett levande forum där man kan få tips på film som man kanske inte ens visste om.
Annons:
_Fisken
7/31/22, 11:07 PM
#1

Ett fall för Frost, TV4 Play.
Utmärkt slötittardeckare.

Cireea
7/31/22, 11:26 PM
#2

Manifest (serie på Netflix)
Säsong 1, episod 1-10.

Jag och sambon råkade snubbla över Manifest, en serie på Netflix. Riktigt spännande hittills även om jag har några synpunkter på seriens handling och dialoger. Vi är lite spända på hur dom ska knyta ihop den här serien och jag hoppas mest att dom inte förstör serien genom att gå "för långt" ..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
7/31/22, 11:37 PM
#3

#2: Jag har precis sett klart säsong 3 och jag kan åtminstone glädja dig med att det kommer 20 avsnitt av en säsong 4 som är sista säsongen och skaparna har lovat att de ska knyta ihop allt.

Själv kollar jag om Gilmore Girls för miljonte gången. x]


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maleficum
8/1/22, 12:00 AM
#4

Turning Red (årets Pixar film).

Gillade den. Gav en del skratt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Syntium
8/5/22, 11:32 AM
#5

Entourage (2004-2011)

https://www.imdb.com/title/tt0387199/?ref_=nm_flmg_act_11

Serien alltså. Om man bortser från allt som åldrats som mjölk en varm sommardag så gillar jag den! Den var rolig, gillade att kändisar gästspelade som sig själva (Matt Damon till exempel var rolig). Såg precis klart sista avsnittet, och en av karaktärerna fick ett märkligt slut tyckte jag. Kändes ditslängt i sista minuten och inte "förtjänat" eller rimligt, som det gjordes.
Blir nog den uppföljande filmen ikväll redan kanske.

7.6/10
IMDB: 8.5/10


"I'm too old for this shit."


Entourage: Created by Doug Ellin. With Kevin Connolly, Adrian Grenier, Kevin Dillon, Jerry Ferrara. Film star Vince Chase navigates the vapid terrain of Los Angeles with a close circle of friends and his trusty agent.
Syntium
8/6/22, 3:43 PM
#6

Entourage (2015)

https://www.imdb.com/title/tt1674771/?ref_=nv_sr_srsg_3

Njä. Känns som ett 90 minuters avsnitt av serien och en av sakerna jag gillade med serien var att det var korta avsnitt. Formatet gör sig inte som film.
En skådis som var med i serien som en karaktär, är med som en helt annan karaktär. Trodde aldrig jag skulle säga det men det blir lite För mycket kändis-cameos.
Filmen tar vid precis där serien slutar, mindre än 9 månader har gått och Vince har hunnit filma en film.

Men hoppas det kommer mer, men i serieform.

6.3
IMDB: 6.5


"I'm too old for this shit."


Entourage: Directed by Doug Ellin. With Kevin Connolly, Adrian Grenier, Kevin Dillon, Jerry Ferrara. Movie star Vincent Chase, together with his boys Eric, Turtle, and Johnny, are back - and back in business with super agent-turned-studio head Ari Gold on a risky project that will serve as Vince's directorial debut.
Annons:
Cireea
8/6/22, 8:42 PM
#7

Desperate Housewives, säsong 7 episod 21-22.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moon AppleGrey
8/6/22, 9:30 PM
#8

The Faculty.

Snubblade över tv-serien Animal Kingdom för några dagar sedan, så kände för att se på något Shawn Hatosy medverkade i som yngre, och TF var det första jag såg honom i för en drygt 15 år sedan.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Moon AppleGrey
8/9/22, 3:52 PM
#9

Rederiet

Kände för lite nostalgikickar. 😁


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Calcifer
8/9/22, 8:19 PM
#10

Jurassic World: Dominion och The Lost City


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maleficum
8/9/22, 9:07 PM
#11

Kollar om på Sherlock (tv serien) tillsammans med brorsan och svägerskan. Precis sett klart säsong tre. Vi tre älskar Benedict Cumberbatch som Sherlock medan både mamma och pappa inte alls tycker han passar som Sherlock.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Syntium
8/15/22, 6:31 PM
#12

*Lightyear *(2022)

Okej, inte mer. Gillar att dessa filmer är så snygga nu för tiden men det var saker jag störde mig på. Plus, typisk Pixar-film, jag börjar störa mig på att det känns som om de följer en checklista. Det är samma typ av skämt, typ av karaktärer på nåt sätt.

Betyg: 5.8
IMDB: 5.8

https://www.imdb.com/title/tt10298810/?ref_=nv_sr_srsg_0


"I'm too old for this shit."


Lightyear: Directed by Angus MacLane. With Chris Evans, Keke Palmer, Peter Sohn, Taika Waititi. While spending years attempting to return home, marooned Space Ranger Buzz Lightyear encounters an army of ruthless robots commanded by Zurg who are attempting to steal his fuel source.
Moon AppleGrey
8/15/22, 7:33 PM
#13

Nyligen köpt hem kompletta serien Big Bang Theory, så såg på några avsnitt medan jag körde spinning.
Det var jobbigt! 😅

Var kul dock att se på avsnitten från säsong 1 igen.
Var ett antal år sedan sist, så.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
Syntium
8/21/22, 8:08 PM
#14

Sonic the Hedgehog 2 (2022)

Tja, hyfsad. Skämten var lite småkul, Jim Carrey som Robotnik är helt perfekt casting och små blinkningar till spelen r mysigt eftersom jag är en sucker för nostalgi.

Det är dock lite små (och stora) inkonsekventa grejer och hej-kom-och-hjälp-mig långsökta plot turns, såatteh. Lite för sliskig på sina ställen också, ettan var nog bättre tror jag, men den såg jag nog också på engelska. (Att se dubbat på svenska drar alltid ner något i mitt tycke)

Mitt betyg: 6.1
IMDB: 6.5

https://www.imdb.com/title/tt12412888/?ref_=nv_sr_srsg_0


"I'm too old for this shit."


Sonic the Hedgehog 2: Directed by Jeff Fowler. With James Marsden, Jim Carrey, Ben Schwartz, Tika Sumpter. When the manic Dr Robotnik returns to Earth with a new ally, Knuckles the Echidna, Sonic and his new friend Tails is all that stands in their way.
Maleficum
8/21/22, 8:16 PM
#15

Såg nya Utvandrarna, mest för att vissa scener spelats in precis d'r vi har sommarstugan så var lite skoj att få se och känna igen sig.
Hade dock lite svårt att inte sitta och jämföra med musikalen (som jag älskade) och den kändes väldigt seg i början.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Cireea
8/21/22, 8:19 PM
#16

Jurassic World: Camp Cretaceous (säsong 1-2, börjat på säsong 3).

Jag och sambon tittar på en del barnprogram med sonen och så snubblade vi över denna. Sonen är inte gammal nog för att finna den här intressant alls men vi fastnade. Faktiskt välgjord och intressant trots att målgruppen är barn. Den är kopplad till Jurassic World och utspelar sig samtidigt som filmerna vilket man också märker då flera delar av handlingen går ihop med det som händer i filmerna, samt att man får en del kopplingar till Jurassic Park. Älskar när man hittar guldkorn på otippade platser.

Finns på Netflix.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Lilium]
8/21/22, 8:51 PM
#17

Thor and the love of thunder såg familjen på bio, Riktigt bra tycker jag.. Dock är man kanske lite av ett marvelfan.. 😉

Syntium
8/25/22, 4:17 PM
#18

Första avsnittet av House of the dragon. Försiktigt optimistisk men den var väldigt grafiskt våldsam. Kändes som om jag tittade bort mer än jag tittade.


"I'm too old for this shit."


Moon AppleGrey
8/25/22, 6:09 PM
#19

Jul i Valhal.
Bara 2 avsnitt kvar nu.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Maleficum
8/25/22, 7:53 PM
#20

Just sett klart på Matrix. Var många år sedan jag såg den senast.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
[Lilium]
8/25/22, 10:05 PM
#21

Twilite (Stav)

Herveaux
8/26/22, 9:24 PM
#22

Spirited Away (dubbade versionen) på Netflix
Det här var den första filmen från Studio Ghibli jag såg. 😳 Har velat se flera av deras mest kända titlar länge men det har liksom aldrig blivit av. Förens nu.

Underbar film. Bra blandning mellan skratt, tårar och äventyr. 🥰
Rekommenderas starkt!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Syntium
8/26/22, 9:43 PM
#23

#22 Rekommenderar Min granne Totoro och Ponyo av hela mitt hjärta. Har bara sett med svenskt tal men det är ovanligt bra dubbat.


"I'm too old for this shit."


Herveaux
8/26/22, 9:45 PM
#24

#23: Min granne Totoro blir nog nästa. Jag har sett lite småklipp av den och ser fram emot att se den i sin helhet. 😍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 8/26/22, 9:49 PM av Herveaux
Maleficum
8/26/22, 9:48 PM
#25

#22: Studio Ghiblis filmer är så bra! Älskar Spirited Away. En annan favorit är Howl's Moving Castle (med eld demonen Calcifer).

Deras version av Ronja Rövardotter var faktiskt helt okej.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Calcifer
8/27/22, 12:46 AM
#26

#24: Jag skulle vilja säga att du missar faktiskt mycket om du inte ser med japanskt tal och t:ex engelsk text. Jag kan ändå en del japanska och har sett dem både på originalspråk (alltså alla ghibli filmerna) och på engelska och jo. En hel del försvinner när man bara ser dubbat.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
8/27/22, 8:54 AM
#27

#26: Jo, det brukar bli så när man inte konsumerar verket på originalspråket tycker jag men ibland måste man bara börja någonstans. Just nu har jag inte fokus nog för att "läsa" en film i två timmar.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Calcifer
8/27/22, 3:04 PM
#28

#27: Fullt förståeligt. Jag kollar inte på nåt som inte är på svenska eller engelska just nu heller för som du orkar jag inte "läsa" en film för tillfället. Men när du känner att du orkar kan jag verkligen tipsa om att kika på dem på japanska istället! :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
8/27/22, 3:04 PM
#29

#25: Ja Calcifer gillar jag 😁


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
8/27/22, 3:14 PM
#30

#28: Oh ja! Ser fram emot att se både Spirited Away och studions andra titlar på japanska. 💙


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
8/28/22, 1:30 PM
#31

Howl's Moving Castle
Känns som det var på tok för länge sen jag såg så här bra filmer. 🥰
Den här kommer ses om många gånger.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
8/28/22, 4:00 PM
#32

Igår såg jag Matrix 1 och 3. Idag blev det Your Name.

Kan verkligen rekommendera den!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Calcifer
8/28/22, 4:16 PM
#33

#31: Kan tipsa om att läsa boken den är baserad på också! Fantastisk!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moon AppleGrey
8/29/22, 9:52 PM
#34

Far til fire

En dansk film från 1953.
Älskade tvillingarna.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
Calcifer
8/29/22, 10:22 PM
#35

Kollar på brittiska Wallander just nu. Sett hela svenska versionen men aldrig läst böckerna. Men gillar brittiska versionen mer. Är nästan halvvägs igenom de 12 filmerna.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maleficum
8/29/22, 10:27 PM
#36

#35: Britter är bra på att göra kriminalare!

Har läst några av böckerna för evigheter sen men aldrig riktigt fastnat för filmerna. Kanske den brittiska versionen skulle falla mig mer i smaken (visste inte ens att den fanns).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Calcifer
8/29/22, 10:36 PM
#37

#36: Den är fantastisk. Helt ärligt. Gör huvudpersonen, Wallander (eller WåLLander som de typ uttalar det i brittiska versionen haha) mer sympatisk. Man känner för honom på ett helt annat sätt. Jag tycker svenska Krister Henriksson gör ett sjukt bra jobb. Men brittiska Kenneth Branagh slår honom helt enkelt. Man känner vad Wallander känner, man ser honom på ett annat sätt, och det väger verkligen mer.

I svenska versionen tycker jag karaktären känns så kall och distanserad (men som sagt, väl agerat och detta är ingen pik mot skådisen). Men i brittiska är han mer trasig, varm, känslosam och ja, empatisk.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moon AppleGrey
8/30/22, 7:51 AM
#38

#36: måste vara första gången jag hör britterna göra en egen version av våra böcker/filmserier.
Annars så brukar det ju vara tvärtom (som En fyra för tre, Albert och Herbert för att nämna några).

Inte sett brittiska versionen och lär inte göra det heller, men kan nog tänka mig att Branagh spelar karaktären bra (har sett hans Hamlet).


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Moon AppleGrey
8/30/22, 7:56 AM
#39

#33: läste boken det levande slottet innan filmen kom ut.
personligen tycker jag att sofie i filmen är lättare att tycka om än i boken.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Syntium
9/3/22, 7:19 PM
#40

Sing (2016)

Ja, jag gillade den. Det är inte Disney/Pixar så den var lite annorlunda. Framförallt annorlunda att fler än en karaktär är okänsliga spånhuvuden.
Tror inte man kan gömma saker bakom spoiler på iFokus men blev lite förbryllad över en karaktär speciellt.

Betyg: 7.0
IMDB: 7.1

https://www.imdb.com/title/tt3470600/?ref_=nv_sr_srsg_6


"I'm too old for this shit."


Sing: Directed by Garth Jennings, Christophe Lourdelet. With Matthew McConaughey, Reese Witherspoon, Seth MacFarlane, Scarlett Johansson. In a city of humanoid animals, a hustling theater impresario's attempt to save his theater with a singing competition becomes grander than he anticipates even as its finalists find that their lives will never be the same.
  • Redigerat 9/3/22, 7:19 PM av Syntium
Maleficum
9/3/22, 8:24 PM
#41

Kung Fu Panda. När jag såg den första gången (när den var ny) så gillade jag den inte. Men sen såg jag Cinema Therapy avsnittet om filmen och blev sugen att testa se den igen och med ett lite annat tankesätt så uppskatta jag den betydligt mer denna gång!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
9/6/22, 11:03 PM
#42

Robin's Wish 2020
Dokumentär/Biografi om Robin Williams.

De pratar även lite om Lewykroppsdemens.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Robin's Wish: Directed by Tylor Norwood. With Susan Schneider, Bruce Miller, Walter Koroshetz, Mike Mullen. An intimate portrait of Robin Williams and his invulnerable spirit, Robin's Wish is the story of what really happened to one of the greatest entertainers of all time - and what his mind was fighting.
Moon AppleGrey
9/7/22, 6:01 AM
#43

The Addams family

Såg den för första gången för några dagar sedan.
Som fan av originalserien från 60-talet så visste jag inte alls vad jag hade att förvänta mig då efterföljaren till den här filmen "Family values" inte alls hade samma känsla med (FV var varken dålig eller bra i mitt tycke), men förvånandsvärt nog så gillade jag The Addams Family.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Familjen Addams: Directed by Barry Sonnenfeld. With Anjelica Huston, Raul Julia, Christopher Lloyd, Dan Hedaya. Con artists plan to fleece an eccentric family using an accomplice who claims to be their long-lost uncle.
  • Redigerat 9/7/22, 6:02 AM av Moon AppleGrey
Tellberg35
9/7/22, 7:00 AM
#44

Gåsmamman.

Moon AppleGrey
9/12/22, 9:07 PM
#45

Lille Fridolf och jag.

Filmen finns tydligen under begränsad tid på svt play, så hade turen att se att den fanns där. 😃


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Soligajag1
9/16/22, 1:58 PM
#46

HH 🙂

En privatjet kraschar i en skog utanför London. Bland passagerarna finns Jonathan Kraft, en före detta amerikansk ambassadör. Thomas undersöker en framgångsrik affärsmans självmord och hittar oväntade kopplingar till flygkraschen. I rollerna: Emilia Fox, David Caves, Richard Lintern, Liz Carr m.fl. Del 1 av 10.
Syntium
9/16/22, 9:56 PM
#47

Cobra kai säsong 5. Charmig serie som jag verkligen gillar men hoppas ändå på att det inte blir fler säsonger.
Kändes också som om de hade mindre budget än tidigare, ljussättningen kändes så onaturlig och allt skrek verkligen "studiokuliss".


"I'm too old for this shit."


Moon AppleGrey
9/17/22, 1:39 AM
#48

Elizabeth II:s kronjuveler

Handlar om hennes kröning, och intervjuer av drottningen och några av dem som var med.

Såg programmet på svt play.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
Syntium
9/28/22, 2:01 PM
#49

The Sandman, säsong 1

Så. Jäkla Bra! Jag hade inte läst serien innan så var inte bekant med världen mer än några namn jag snappat upp (och tv-serien Lucifer) så visste ingenting i princip men jag älskade den. Långsamt tempo. Älskade sättet de pratade på, artikulerade, den brittiska engelskan, historierna… Allt.

Hoppas innerligt att detta inte blir en till Tales from the loop, jag vill ha mer!


"I'm too old for this shit."


Moon AppleGrey
10/8/22, 3:10 PM
#50

Den lille havfrue


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Syntium
10/10/22, 5:05 PM
#51

Big hero 6
https://m.imdb.com/title/tt2245084/?ref_=ext_shr_lnk

Jag gillade den. Roliga skämt, mysiga miljöer, varm. Har inte hört mycket om den, förväntade mig att den skulle vara mer meh.

Mitt betyg: 7.4
IMDB: 7.8


"I'm too old for this shit."


Big Hero 6: Directed by Don Hall, Chris Williams. With Scott Adsit, Ryan Potter, Daniel Henney, T.J. Miller. A special bond develops between plus-sized inflatable robot Baymax and prodigy Hiro Hamada, who together team up with a group of friends to form a band of high-tech heroes.
Maleficum
10/10/22, 5:15 PM
#52

#51: Den är bra :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Moon AppleGrey
10/15/22, 7:12 PM
#53

Vänner, avsnitt 1-8 (säsong 1)


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Syntium
10/19/22, 9:24 AM
#54

Let them all talk (2020)

Fin film med fantastiska skådespelare! Men med det sagt… Med fantastiska skådespelare som Meryl Streep, Dianne Wiest (Oscarvinnare) Candace Bergen och Lucas Hedges (båda nominerade) så känns de lite underutnyttjade. Läste på IMDB att de improviserade till 70% och resten var manus. Det märks lite kanske? Saknar lite humor, i synnerhet Meryl Streeps karaktär kunde varit lite mer bitchig och arrogant men som sagt, den var fin.
Måste nämna Gemma Chan också, på senare tid har jag blivit (ännu mer) svag för brittisk engelska, jag vill höra henne prata hela tiden.

Mitt betyg: 6.1
IMDB: 6.1
https://www.imdb.com/title/tt10808832/?ref_=nv_sr_srsg_0

(IMDB och jag är ofta rörande överens om betygen märker jag)


"I'm too old for this shit."


Let Them All Talk: Directed by Steven Soderbergh. With Meryl Streep, Gemma Chan, Dianne Wiest, Christopher Fitzgerald. A famous author goes on a cruise trip with her friends and nephew in an effort to find fun and happiness while she comes to terms with her troubled past.
Syntium
10/20/22, 9:59 PM
#55

The immitation game (2014)

Så jävla bra. Jag önskar jag visste mer detaljer. Om Turing, kriget och hur mycket som var dramatiserat a la Hollywood.
Ja, den var bra men jobbig och sorglig.

Mitt betyg: 8.0
IMDB: 8.0

https://www.imdb.com/title/tt2084970/?ref_=nv_sr_srsg_3


"I'm too old for this shit."


The Imitation Game: Directed by Morten Tyldum. With Benedict Cumberbatch, Keira Knightley, Matthew Goode, Rory Kinnear. During World War II, the English mathematical genius Alan Turing tries to crack the German Enigma code with help from fellow mathematicians while attempting to come to terms with his troubled private life.
Annons:
Herveaux
11/1/22, 9:19 PM
#56

Wallander - Innan frosten
Gillar Wallander-filmerna med Krister Henriksson. Tänkte se om alla filmerna nu i november, eller iaf så många som humör och inspiration går med på.
Gråa november känns som en bra crime och thriller-månad.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
11/2/22, 6:47 AM
#57

Nu är det tiden på året för Hallmark-filmer på tv så jag har det igång under dagen 🙈 Typiska B-filmer med förutsägbar handling och typiska karaktärer..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moon AppleGrey
11/5/22, 9:03 PM
#58

Sjätte Dagen, andra halvan av 1:a säsongen.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Maleficum
11/5/22, 9:08 PM
#59

Dr Horrible's sing along blog såg jag och kompisen om igår. Vi tycker fortfarande om den och musiken.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Moon AppleGrey
11/6/22, 5:42 PM
#60

Vi på saltkråkan


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Syntium
11/9/22, 2:52 PM
#61

Hotell Transylvanien (2012)

Jag tittade inte jätteengagerat men den var okej. Blev lite överraskad när jag såg att det var Kim Sulocki som gjorde rösten till greven; accenten var sjukt bra! (Inte för att han inte skulle kunna göra dialekt men jag hade inte kunnat gissa honom om jag så försökt i tusen år. Rösten var typ pyttelite mörkare än den i mitt tycke borde vara).

Mitt betyg: 6.0
IMDB: 7.0

https://www.imdb.com/title/tt0837562/?ref_=nv_sr_srsg_0


"I'm too old for this shit."


Hotell Transylvanien: Directed by Genndy Tartakovsky. With Adam Sandler, Andy Samberg, Selena Gomez, Kevin James. Dracula, who operates a high-end resort away from the human world, goes into overprotective mode when a boy discovers the resort and falls for the count's teenaged daughter.
Moon AppleGrey
11/9/22, 2:58 PM
#62

#61: tja, han hade ju lyckats ganska bra med att få till en italiensk brytning i pjäsen Den stora Premiären, så jag känner mig inte förvånad. 🙂
Men håller med, lite annat från när han spelade i tv-serien Tre Kronor.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
Moon AppleGrey
11/16/22, 9:03 PM
#63

De första 8 avsnitten från säsong 1 av Ros na Rún

När jag började följa programmet på TG4 för några år sedan så var det ca säsong 55, så tycker att det är kul att se hur allt började. 😊


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Ros na Rún: With Macdara Ó Fátharta, Fionnuala Ní Fhlatharta, Máire Eilish Ní Fhlatharta, Pól Ó Griofa. Irish language "soap" set in an imaginary Connemara village.
Calcifer
11/16/22, 9:15 PM
#64

Jag har äntligen börjat kolla på The Big Bang Theory. Förut hade jag bara sett några avsnitt här och där. Nu är jag på säsong 2 och lär väl fortsätta tills jag är klar. x]


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

snowy00
11/18/22, 6:05 AM
#65

Såg Jurassic world dominion här om dagen (senaste filmen i serien).

De nya uppföljarna är faktiskt ganska bra, jämfört med ex de flesta uppföljarna till de två första Terminator.

https://m.imdb.com/title/tt8041270/?ref_=nv_sr_srsg_1


Jurassic World Dominion: Directed by Colin Trevorrow. With Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, Laura Dern, Sam Neill. Four years after the destruction of Isla Nublar, Biosyn operatives attempt to track down Maisie Lockwood, while Dr Ellie Sattler investigates a genetically engineered swarm of giant insects.
Cireea
11/18/22, 8:47 AM
#66

90210
Inne på säsong fyra episod 10.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Syntium
11/18/22, 8:49 AM
#67

#66 Rebooten? Är den något att ha?


"I'm too old for this shit."


Cireea
11/18/22, 8:52 AM
#68

#67 Den är helt okej faktiskt, inget slår originalet såklart. Några från gamla serien är med i början också så man får en liten nostalgitripp.

Se det som en uppföljare då en av karaktärerna i nya är lillasystern till Kelly från originalet 😊 Så det är inte ett försök att sudda ut det gamla.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Syntium
11/18/22, 8:54 AM
#69

#68 Gillar ju originalet och BH90210 från 2019 (tror jag det var. -18?) så får ge den en chans vid tillfälle. Så mycket på "att se"-listan


"I'm too old for this shit."


Annons:
Herveaux
11/25/22, 8:55 PM
#70

Mysteries of the Human Body av och med Joe Scott på Nebula
Människokroppen är så otroligt intressant. 🤓


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Moon AppleGrey
11/25/22, 10:18 PM
#71

Min pappa Marianne


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

snowy00
11/25/22, 10:22 PM
#72

Polisskolan 1


Moon AppleGrey
11/26/22, 2:23 PM
#73

'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Jag vet vad du gjorde förra sommaren: Directed by Jim Gillespie. With Jennifer Love Hewitt, Sarah Michelle Gellar, Ryan Phillippe, Freddie Prinze Jr.. Four young friends bound by a tragic accident are reunited when they find themselves being stalked by a hook-wielding maniac in their small seaside town.
Moon AppleGrey
11/26/22, 11:28 PM
#74

Ronja Rövardotter

De släppte den tredje och avslutande delen på svt play under kvällen, så självklart var man tvungen att se den.

Lätt en av mina absoluta favoritfilmer!


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Cireea
11/27/22, 12:12 AM
#75

#74 vänta vad har jag missat nu? En film i tre delar? 🫣


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moon AppleGrey
11/27/22, 1:05 AM
#76

#75: filmen visades på tv uppdelat på 3 avsnitt för många år sedan, med vardera avsnitt på ungefär 46 minuter.
Och det är den versionen som finns att hitta på svt play.

På dvd, har sedan "tv-serie" versionen getts ut med alla scener, då långfilmen hade blivit censurerad.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

  • Redigerat 11/27/22, 1:06 AM av Moon AppleGrey
Annons:
snowy00
11/27/22, 9:57 AM
#77

#74: såg den filmen för kanske 1-2 år sedan igen. Ja, den är riktigt bra😊


Moon AppleGrey
11/27/22, 10:00 AM
#78

#77: ja, verkligen. 😁


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Moon AppleGrey
11/27/22, 10:02 AM
#79

Förresten är detta med att göra om långfilm till tv-serie inget som är unikt för Ronja Rövardotter, de gjorde likadant med både Madicken filmerna och Emil i Lönneberga. 🙂


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

snowy00
11/27/22, 12:18 PM
#80

…en annan gammal svensk film jag såg om då var Bröderna lejonhjärta. Minns att man hade den på VHS när man var liten


Moon AppleGrey
11/27/22, 1:04 PM
#81

'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Spelman på taket: Directed by Norman Jewison. With Topol, Norma Crane, Leonard Frey, Molly Picon. In pre-revolutionary Russia, a Jewish peasant with traditional values contends with marrying off three of his daughters with modern romantic ideals while growing anti-Semitic sentiment threatens his village.
snowy00
11/27/22, 1:23 PM
#82

Ska nu se Polisskolan 2 hehe 😛


Maleficum
11/27/22, 3:37 PM
#83

Håller på att titta på The Animals of Farthing Wood (De vilda djurens flykt).
Såg den som barn (jag och min bästa kompis var besatta av den) och kände det var dags att se om den (denna gång blir det dock på engelska).
Att det är 29 år sedan den sändes första gången är verkligen svårt att förstå, känns inte alls som det var så länge sedan man var barn.

Är fortfarande bara på säsong 1 och tycker fortfarande om den men man märker ju också att man fått andra synsätt på saker och ting och analyserar på helt andra sätt nu än som barn (tex så är ju herr Fasan inte speciellt snäll mot sin fru).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Moon AppleGrey
11/27/22, 3:44 PM
#84

Pippi Långstrump på de sju haven


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

snowy00
11/27/22, 8:00 PM
#85

Alla älskar Raymond


Calcifer
11/27/22, 10:38 PM
#86

#83: Jag såg den på engelska för något år sen och jäklar vad mörk den är! Mycket mörkare än jag mindes från barndomen. Satt och såg den och kände typ hur kan det här vara för barn alla dör ju xD

Jag vet att alla inte dör, men det kändes fan så. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maleficum
11/27/22, 10:54 PM
#87

#86: Ja, skulle vara idag man gjorde ett barnprogram som den, alla skulle säkert klaga på det och förbjuda sina barn att se på det!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Calcifer
11/27/22, 11:01 PM
#88

#87: Säkert. Jag förstod inte ens allt det mörka när jag var liten. Jag var kanske runt 7 när jag såg den eller nåt, minns inte exakt. Men det var ju så förr, massor med program för barn som inte skulle överleva idag. Idag ska man visa Peppa Pig för barn och allt annat ska vara censurerat. -.-'


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moon AppleGrey
11/27/22, 11:50 PM
#89

'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Vittnet som försvann: Directed by Norman Foster. With Ann Sheridan, Dennis O'Keefe, Robert Keith, John Qualen. Frank Johnson becomes an eyewitness to a murder. He's pursued around San Francisco by his wife, the police, and the killer.
Cireea
11/28/22, 12:16 AM
#90

Horrible Bosses 2


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
snowy00
11/30/22, 5:58 PM
#91

A beautiful mind

IMDB


  • Redigerat 11/30/22, 5:59 PM av snowy00
snowy00
11/30/22, 6:49 PM
#92

#91: han i filmen har förresten typ samma psykiatriska diagnos som jag fick för ca tio år sedan… Känner igen mig lite i vissa saker 😮


snowy00
12/4/22, 1:34 PM
#93

Polisskolan 3


snowy00
12/6/22, 10:34 AM
#94

Into the wild

IMDB


Soligajag1
12/6/22, 11:58 AM
#95

https://viaplay.se/player/default/serier/good-witch/sasong-7/avsnitt-5

Denna fantastiska serie har jag följt i många säsonger , nu säsong 7 -avsnitt 5 , Good Witch . SE den!!

HH 🙂

Moon AppleGrey
12/8/22, 12:23 AM
#96

Avsnitt 1-7 av årets julkalender "Kronprinsen som försvann"


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

snowy00
12/12/22, 12:10 AM
#97

Vanilla sky

IMDB


Annons:
Maleficum
12/12/22, 12:32 AM
#98

#96: kikar också på julkalendern. Vad tycker du om den? Själv tycker jag den är spännande :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Moon AppleGrey
12/12/22, 12:46 AM
#99

#98: har inte hunnit se på fler avsnitt än de första 7, men ska se ikapp på svt play.

Jag tycker att den hittills har varit väldigt spännande, och det är ganska länge sedan jag såg en julkalender som man tyckte var lika bra som de gamla från 90-talet som exempelvis Mysteriet på Greveholm (vägrat se 2:an) och Julens hjältar.

De verkar ha fått till bra skådespelare också, även barnen, vilket gör det hela ännu bättre. 😁


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Maleficum
12/12/22, 9:19 AM
#100

#99: Jag såg om Mysteriet på Greveholm förra året! En av mina favoriter.

Barnen är verkligen duktiga!
Normalt brukar jag spara ihop avsnitt så att jag kan se fler åt gången men i år har jag inte kunnat vänta och faktiskt sett varje dag.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Moon AppleGrey
12/12/22, 11:04 AM
#101

#100: förstår att det är det, samma här faktiskt.

Såg på ett flertal avsnitt i slutet av november när jag ändå låg sjuk hemma.
Den är så bra!

Håller med om det.
Ah, ja, det kan jag förstå.
Hade jag haft tid till det och inte varit upptagen med annat så skulle jag också ha sett den varje dag.
Får se om jag hinner se ikapp ikväll sedan, beror lite på hur pass trött jag är efter jobbet. 😅


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

  • Redigerat 12/12/22, 11:04 AM av Moon AppleGrey
snowy00
12/12/22, 6:25 PM
#102

Jönssonligan på Mallorca


Moon AppleGrey
12/26/22, 11:40 PM
#103

Destination Europa

Inte en dålig film, men den föll mig inte i smaken heller.

https://m.imdb.com/title/tt5842890/?ref_=nv_sr_srsg_3


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

  • Redigerat 12/26/22, 11:42 PM av Moon AppleGrey
snowy00
12/26/22, 11:46 PM
#104

Ett päron till farsa firar jul

https://m.imdb.com/title/tt0097958/?ref_=nv_sr_srsg_0

Blivit många filmer nu i jul.


Annons:
Soligajag1
12/27/22, 7:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Nattryttarna . .
En bra serie 😊 samtidigt hemsk 😤
Man kan se den på Cmore utan reklam , jag tittade på TV4 play .

HH 🙂

Syntium
12/27/22, 7:29 AM
#106

Klaus (2019)

https://m.imdb.com/title/tt4729430/?ref_=fn_al_tt_1

Jättefin film! Älskade stilen, hur de rörde sig, kul skämt, "hjärtevärmande" (det är väl inte ett svenskt ord?)

Rekommenderar!

Mitt betyg: 8.0
IMDB: 8.1


"I'm too old for this shit."


Syntium
12/27/22, 7:37 AM
#107

Bedazzled (2000)

https://m.imdb.com/title/tt0230030/?ref_=nv_sr_srsg_0

Charmig! Behållningen är Brendan Fraser men Liz Hurley är helt perfekt också. Den som drar ner lite är skådisen som spelar Allison, hon kunde "tagit i" lite mer tycker jag. Dragit upp ansiktsuttryck och så till 11 som Brendan.

Mitt betyg: 6.0
IMDB: 6.1


"I'm too old for this shit."


Syntium
12/27/22, 7:37 AM
#108

Varför står det forbidden på mina länkar?


"I'm too old for this shit."


Syntium
12/29/22, 5:36 AM
#109

The good place (2016-2020)

Jättehärlig serie! Humor, allvar, filosofi 👍
På Netflix.

Mitt betyg: 8.1
IMDB: 8.2

https://m.imdb.com/title/tt4955642/?ref_=nv_sr_srsg_0


"I'm too old for this shit."


snowy00
12/29/22, 5:51 AM
#110
Calcifer
12/29/22, 12:44 PM
#111

#108: Kan vara för att det är mobillänkar, men de bör fungera ändå. Bara förhandsgranskningen som inte fungerar, om jag inte minns fel.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Moon AppleGrey
12/29/22, 6:55 PM
#112

#111: stämmer.

Blev likadant med min länk pga det, men fungerar gör den iallafall.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Herveaux
12/30/22, 5:51 PM
#113

Veckorna innan jul fastnade jag i att se om tre filmer…lite för många gånger. 😅

Hamilton (2020)

The Greatest Showman (2017)

Scrooge: A Christmas Carol 2022

Musikal-kavalkad med andra ord. 😄


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
12/30/22, 6:00 PM
#114

Smile (2022)
Såg den igår och den var…"bra", tror jag? 🤨
Känns som att jag var i lite fel headspace igår kväll när jag såg den.

Utan att spoila något så tyckte jag den bockade av de förväntade storybeats som den här typen av handling ofta har.
Jag tycker musiken var riktigt bra, den förstärkte känslan filmen ville förmedla.
Slutet var lite oväntat. Om det var positivt eller negativt har jag inte kommit fram till än. Tror jag måste se den en gång till för att landa i en åsikt där.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Cireea
12/30/22, 6:35 PM
#115

Alldeles för många tramsiga julfilmer från Hallmark har jag sett dom senaste veckorna 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
12/31/22, 12:26 AM
#116

Full dekning
Norsk film om ett gäng vänner som har parmiddag och bestämmer sig för att ha telefonerna på bordet. Allt som händer på telefonerna ska delas med övriga.. alla sms, snaps, samtal.. allt. Vad kan gå fel? 😬

Riktigt bra film, satt på helspänn hela tiden, och slutet var intressant. Rekommenderas!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Moon AppleGrey
12/31/22, 1:16 AM
#117

Scorpion, säsong 1 avsnitt 1

För tidigt att säga om jag kommer att gilla serien eller inte. Får se…


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

snowy00
12/31/22, 4:45 AM
#118

Fear the walking dead


  • Redigerat 12/31/22, 4:46 AM av snowy00
Annons:
Soligajag1
1/1/23, 10:32 AM
#119

https://viaplay.se/player/default/film/law-abiding-citizen-2009

Law abiding citizen är så bra så jag måste kolla på den igen!!

SE DEN!!!

HH 🙂

Herveaux
1/9/23, 5:34 PM
#120

Bad Guys (2022)
Släng ner Zootopia och Oceans Eleven i en mixer och toppa med lite extra humor så har du något som borde likna Bad Guys. Tyckte den var riktigt bra och fick skratta en hel del. Mr Wolf stal mitt hjärta… 🖤


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
1/9/23, 5:56 PM
#121

Blev en del filmtittande under jullovet.
Såg Nightmare before Christmas, Zootopia och Frost 2 med pappa. Sen såg jag och mamma Nattryttarna serien.
På nyår såg vi alla tre Medan du Sov (inte lätt att hitta filmer som vi alla tre vill se).
Vi såg även på serien Äntligen! och I vår herres hage julspecial.

#120 Den verkar superrolig!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
1/10/23, 8:58 PM
#122

Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)
Legat på "vill se"-listan länge nu. Jag är inte så mycket för superhero-filmer annars, med ett fåtal undantag, men den här var riktigt bra! Grymt snyggt animerad.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
1/11/23, 4:16 PM
#123

The Mitchells vs the Machines (2021)
Perfekt film för en dag då man inte känner sig helt hundra.
Rolig och hjärtevärmande.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
1/15/23, 7:20 PM
#124

the Menu (2022)
Jag tyckte den var rätt bra. Lite samma stuk som Velvet Buzzsaw, som jag också gillade.
Jag tycker filmbeskrivningen av the Menu ger en vibbar av, låt säga en viss typ av 'ingredienser', men det är helt missvisande. Allt som serveras är lagligt så att säga.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
1/15/23, 8:11 PM
#125

#124: Sättet du skrev det där på fick mig direkt att tänka på den franska filmen Delikatessen (från 1991). 🤣
En udda film som är värd att se.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Herveaux
1/15/23, 8:22 PM
#126

#125: Post-apocalyptic surrealist black comedy… I'm sold, den vill jag se! 😄


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maleficum
1/15/23, 8:34 PM
#127

#126: Den finns att låna på https://www.cineasterna.com/ om du har ett bibliotekskort från ett anslutet bibliotek.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Välkommen till Cineasterna, en filmtjänst till landets bibliotek. Det är en motsvarighet till liknande filmtjänster som finns på marknaden. Den stora skillnaden är att tjänsten enbart är tillgänglig för bibliotek och dess låntagare.
Herveaux
1/15/23, 8:40 PM
#128

#127: Aha, tackar! 😀


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Syntium
1/15/23, 8:40 PM
#129

#126, #127 Viddla.se har den också om ditt bibliotek är anslutet till det 😊


"I'm too old for this shit."


Maleficum
1/15/23, 8:44 PM
#130

#129: Såg det också :) Men har för mig det är färre bibliotek som är anslutna där (tror det enbart är mitt egna biblioteks kort som funkar på den sidan medan båda funkar på cineasterna).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

UlrikaD
1/16/23, 3:49 AM
#131

#124 Jag var också helt övertygad om det och fick ställa om hjärnan där nånstans i mitten. Antar att det var meningen att man skulle tro en sak för att filmen skulle överraska mer.

Cireea
1/16/23, 4:46 AM
#132

Wrath of Man

Hann inte se hela då sonen vaknade mitt i allt men av det jag såg var den intressant. Statham har dock sin typiska karaktär, han gör den bra men det blir lätt enformigt när man sett honom göra liknande roller gång på gång.

Något jag älskade var soundtracket, riktigt tilltalande och det var en av dom saker som fångade mig i filmen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Calcifer
2/7/23, 11:27 PM
#133

Nyss sett om Spirited Away. Bara andra gången jag sett den, men den är en av de mest fantastiska filmer jag någonsin sett. Känner en miljon saker när jag ser den. En film man ser med hjärtat. 💗

https://www.imdb.com/title/tt0245429/?ref_=tt_sims_tt_i_2


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2/7/23, 11:28 PM
#134

#133: Åh, jag älskar den! 🥰


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2/7/23, 11:29 PM
#135

#134: Ja, den är så otroligt vacker!

Nu ska jag se om Howl's Moving Castle. Tror det blir en rad Studio Ghibli filmer inatt om jag ska vara ärlig. Har fastnat i det nu. xD

Plus, ja, såklart, CALCIFER <3


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

  • Redigerat 2/7/23, 11:29 PM av Calcifer
Herveaux
2/7/23, 11:30 PM
#136

Up (2009)
Har velat se den sen den kom ut i stort sett men jag hade på känn vilken work out det skulle bli för tårkanalerna och jag hade verkligen rätt. 😭💙


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2/7/23, 11:33 PM
#137

#136: Ja verkligen cryin' in da club känslor av den, bara introt liksom får en ju att böla som lilleskutt


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Herveaux
2/20/23, 5:44 PM
#138

Shutter (2008)

Jag såg det thailändska originalet (Shutter, 2004) för många år sen, likaså den här amerikanska re-maken. Thailändska versionen är riktigt, riktigt bra medans den amerikanska idag påminde mig om att den var som jag mindes den riktigt, riktigt dålig. Utmärkt exempel på hur ingenting blir läskigt när man försöker göra allting läskigt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 2/20/23, 5:45 PM av Herveaux
Maleficum
2/21/23, 10:00 AM
#139

Fight Club. Var många år sedan jag såg den sist och tyckte mest den var brutal och konstig. Var en mycket bättre upplevelse nu när man har lite mer koll på vad den faktiskt handlar om.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Herveaux
3/10/23, 9:52 AM
#140

Vart en true crime-afton igår.

I Just Killed My Dad (2022) på Netflix
Den var tragisk men intressant. Ett fall är inte alltid så enkelt som det ser ut.

Keep Sweet: Pray and Obey (2022) på Netflix
Sekter (i detta fall the Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints aka "polygamisekten") är så skrämmande men intressant att se hur psykologin bakom håller folk i ett järngrepp. Tur att det finns "vilsna får" som väljer att lämna flocken. Den var riktigt, riktigt tung på vissa ställen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 3/10/23, 9:53 AM av Herveaux
Calcifer
3/10/23, 2:13 PM
#141

Asterix och Britterna.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moon AppleGrey
3/11/23, 5:13 AM
#142

Säsong 1 och 2 av Alex Rider.
Klart bättre än filmen Stormbreaker (hatade den inte, men den kunde ha varit så mycket mer än vad den var), och Ottos Alex känns mer som han faktiskt var i bokserien.
Ser fram emot säsong 3!

#141: tecknade eller otecknade?


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Herveaux
3/11/23, 6:38 PM
#143

Cruella (2021)
Den var bättre än jag trodde!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Syntium
3/11/23, 7:16 PM
#144

The greatest showman (2017)

Förutom det märkliga i att använda PT Barnum (riktig historisk person) för denna berättelse så som film räknat så var den riktigt dålig. Saker som händer och sen inte adresseras igen eller karaktärsmordet på vår egna operasångare Jenny Lind, eller hur karaktärer agaerar och man undrar "var kom det ifrån?"
Bara nånting som strök mig mothårs genom hela men kan inte riktigt sätta fingret på det.
Musiken var bra i alla fall, hade nog kunnat bli fantastiskt.

Mitt betyg: 5.7
Imdb: 7.5 (omvänt ju 😄)


"I'm too old for this shit."


Cireea
3/11/23, 8:09 PM
#145

#143 Den är ju sååååå bra!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Syntium
3/11/23, 8:24 PM
#146

#144 Glömde visst länken och nu kan jag inte ändra 🤷


"I'm too old for this shit."


Annons:
Herveaux
3/11/23, 8:28 PM
#147

#145: Ja, det vart helt klart en väldigt positiv överraskning! När den först kom ut så satt jag och muttrade över Disney´s pengahunger men sen när filmen kom på tal i ett avsnitt från CinemaTherapy (på YouTube) så vart jag nyfiken och höll tummarna för att jag skulle få äta upp mina bittra ord, vilket stämde. 😄


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Herveaux
3/20/23, 11:22 PM
#148

Sett om alla åtta Harry Potter-filmerna de senaste tre dagarna. 😵‍💫🥰
Näst på tur är att lyssna om alla böckerna.

Såg också deras reunion vid HP's 20årsjubileum. Var så underbart att se hur de pratade om sina med- och motspelare med sån kärlek, vördnad och respekt. ❤️


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
3/21/23, 9:12 AM
#149

Själv såg jag om alla Sagan om Ringen filmerna för ett tag sen. Utan paus, extended version, för det är så man gör. xD

Sen har jag sett massor med TV-filmer senaste dagarna, kommer inte ens ihåg vad alla heter, utan det är lifetime filmer.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moon AppleGrey
3/24/23, 10:34 PM
#150

Fortsatte att se på Lorry via svt play.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Bara jag här
4/14/23, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#151

Helan och Halvan

Man 50+ som bor här i Norra Thailand.

Moon AppleGrey
4/25/23, 2:13 PM
#152

Möte i natten, en gammal film från 1946.

Såg att den fanns på svt play, och tänkte varför inte?
Slutet var kanske lite oväntant, men allt som allt en film i min smak. 😁


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Moon AppleGrey
4/29/23, 12:37 AM
#153

Spionen som kom in från kylan

Den har fått bra rescensioner, men för mig var den rena sömnpillret.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
Moon AppleGrey
5/7/23, 1:20 AM
#154

Vänner.

Sett de flesta avsnitten av säsong 1 i kronologisk ordning, men har hoppat fram till säsong 5 nu.
Säsong 2-4 tänker jag beta av en annan gång.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Calcifer
5/7/23, 6:40 AM
#155

Ger Supernatural ett till försök. Jag älskar serien definitivt men blir för intensivt lätt och min asperger blir helt tokig x]

Men halvvägs genom säsong 4 nu. Inte sett längre än slutet av denna säsong förut så får se hur det går.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maleficum
5/7/23, 7:17 AM
#156

#155: Lycka till.
Jag hade svårt att komma igenom säsong ett men fastna speciellt efter säsongen när Csstiel dök upp men sen tappa jag helt intresset efter ett antal säsonger och iaf sista (kanske 2-3 sista) säsongen såg jag aldrig (kändes som att det spårade ut för mycket mot slutet).

Har vissa favorotavsnitt och säsonger jag skulle kunna tänka mig att se om men skulle nog aldrig orka se om hela serien.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Calcifer
5/7/23, 8:00 AM
#157

#156: mitt problem är att jag fastnar för mycket så vi får se hur det går xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moon AppleGrey
5/14/23, 8:19 PM
#158

Det
Originalet från 1990.

Inte sett den på drygt 20 år.
Minns att jag tyckte att den var obehaglig, om än förvirrande, på den tiden men nu tyckte jag inte att den var speciellt läskig. 🤔


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

snowy00
5/14/23, 9:23 PM
#159

Såg The Pianist nyligen.

Otroligt bra film, om än hemsk och sorglig på samma gång. Tror jag såg den på TV för 15-20 år sedan också vill jag minnas.


  • Redigerat 5/14/23, 9:24 PM av snowy00
Moon AppleGrey
5/24/23, 6:30 PM
#160

Besökarna.

Har alltid tyckt att den är obehaglig, men kul ändå att se den på nytt för nostalgins skull. 😊


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
snowy00
5/25/23, 9:29 AM
#161

GoldenEye (James Bond)

Jag gillar egentligen de tidigare Bond-filmerna bättre (60-80-tal), men denna från -95 är faktiskt bra också.


Calcifer
5/30/23, 12:42 PM
#162

#160: Är det den svenska skräckisen?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moon AppleGrey
5/30/23, 12:58 PM
#163

#162: japp, det är det. 😁


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Calcifer
5/30/23, 2:02 PM
#164

#163: Den är ju läskigt bra! Vart hittade du den att se?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moon AppleGrey
5/30/23, 2:05 PM
#165

#164: japp, det är den. 😁

Har den på blu-ray (köpte den på Ginza), men den finns också på viaplay om man hellre streamar.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

  • Redigerat 5/30/23, 2:05 PM av Moon AppleGrey
Calcifer
5/30/23, 2:08 PM
#166

#165: Tackar tackar!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
5/31/23, 10:12 PM
#167

#165: Nu har jag hittat att köpa den digitalt så ska se den i morgon! Inte sett den på åratal men minns att jag tyckte den var jävligt bra och dessutom läskig af! Kul att ha nåt att se fram emot, tack för påminnelsen om den! :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Moon AppleGrey
6/1/23, 12:28 AM
#168

#167: vad kul! Hoppas att du får en trevlig filmstund och att den fortfarande faller dig i smaken. 😁


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Calcifer
6/1/23, 12:54 AM
#169

#168: Jag får uppdatera i morgon efter jag sett den 😁


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moon AppleGrey
6/1/23, 10:33 AM
#170

#169: gör det. 😁


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Moon AppleGrey
6/13/23, 1:28 AM
#171

Mumien

En gammal film från 1999.
Tror inte att jag har sett den förut, har iallafall inget minne av den.
Nå, ska iallafall se uppföljaren i morgon. 😊


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Calcifer
6/13/23, 2:14 AM
#172

#171: 😲
Det är en sån där film jag sett hur många gånger som helst.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moon AppleGrey
6/13/23, 10:43 AM
#173

#172: förstår varför. 😊


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

snowy00
6/20/23, 5:41 AM
#174

Game of thrones, säsong 1 avsnitt 1 och 2.

Börjat se om denna. Har sett alla avsnitt för några år sedan.


Annons:
Moon AppleGrey
6/24/23, 7:05 PM
#175

The Mummy Returns

Inte alltid uppföljare är något att se på, men den här var faktiskt bra.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

snowy00
6/24/23, 7:26 PM
#176

Serien Banshee

Har sett genom denna serie förr, men den var så bra så att jag ser om den på HBO.


Moon AppleGrey
7/5/23, 12:46 PM
#177

The end of the f***ing world

Hade inte tänkt skaffa netflix, typ någonsin, men eftersom jag aldrig hade sett säsong 2 av TEotFW så ändrade jag mig.
Naturligtvis såg jag om säsong 1.
Tycker serien fick ett bra avslut även om jag personligen föredrog den första säsongen.
Antar att jag bara inte var lika investerad i Bonnies karaktär som James och Alyssas


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Moon AppleGrey
7/25/23, 10:44 PM
#178

Besökarna


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Maleficum
7/25/23, 11:28 PM
#179

Black Beauty (1994). Fortfarande lika bra och sorglig.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

snowy00
7/26/23, 3:11 PM
#180

Monsters (2010)


Moon AppleGrey
7/26/23, 8:35 PM
#181

Psych, säsong 1, avsnitt 1-3


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
snowy00
7/26/23, 9:20 PM
#182

Inception (2010)

Hade först tänkt se Shutter island (också med Leonardo DiCaprio) men kom på att Inception är bra den med, och jag har sett den färre gånger…😅


  • Redigerat 7/26/23, 9:22 PM av snowy00
RoxannaS
7/28/23, 4:26 PM
#183

Maria Wern är det jag tittar på just nu :D Ser fram emot en ny säsong


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
snowy00
7/28/23, 8:04 PM
#184

Oppenheimer

Såg den på bio igår. Var som jag förväntade mig. Välgjord, och nästan 3 timmar gick förbi ganska fort


UlrikaD
7/28/23, 8:46 PM
#185

#184:Den vill jag verkligen se!

snowy00
7/28/23, 9:24 PM
#186

#185:

Den är klart sevärd!😊


Moon AppleGrey
8/1/23, 2:35 AM
#187

Vår svårmor, säsong 1, avsnitt 1-3


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Moon AppleGrey
8/2/23, 6:57 AM
#188

One day at a time, säsong 1, avsnitt 13


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
UlrikaD
8/2/23, 1:27 PM
Calcifer
8/2/23, 4:02 PM
#190

Insidious: The Red Door


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moon AppleGrey
8/14/23, 4:05 AM
#191

Antlers

Tyckte filmen var helt okej, och gillade Jeremy T. Thomas' insats som pojken Lucas först och främst.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

snowy00
8/14/23, 9:26 AM
#192

The Pacific

Nästan bättre än Band of brothers, men de har i alla fall lite olika stil och känsla.


snowy00
8/31/23, 8:15 PM
#193

Är det ok att skriva om man sett en dokumentärserie här?

I så fall såg jag nyss The last Alaskans, och ska nu se First man out med Ed Stafford… Båda på Discovery+


Cireea
8/31/23, 9:48 PM
#194

#193 Absolut!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Syntium
9/9/23, 7:46 PM
#195

Nimona (2023)

Har inte sett så mycket film i år så blev glad att jag äntligen såg en som blev en kandidat till min "Årets film". Älskade den! Humorn, berättelsen, världen och att, även om det bitvis var Pixar-bombardemang så kändes de som om de vågade stanna upp mer i pauser av tystnad.

Rekommenderar! Finns på Netflix.

Mitt betyg: 8.2
Imdb: 7.6

https://www.imdb.com/title/tt19500164/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_6_q_nimo


"I'm too old for this shit."


  • Redigerat 9/9/23, 8:05 PM av Syntium
Annons:
Cireea
9/9/23, 8:04 PM
#196

Ser på The Rookie, sett säsong 1-2 och kört igång tredje nu.
Väldigt bra serie.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

UlrikaD
9/9/23, 8:42 PM
#197

#196 En serie som inte tappar efter några säsonger utan blir bättre.
Själv kastar jag mig över dom nya avsnitten på säsong 5 varje söndag!🙂

Cireea
9/9/23, 8:46 PM
#198

#197 Håller helt med!
Jag och sambon satt på nålar under sista avsnitten på säsong 2. Var en riktig nagelbitare även om vi förstod att det skulle lösa sig på något sätt, frågan var ju bara hur och med vilka konsekvenser.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

UlrikaD
9/12/23, 6:11 PM
#199

#198 Jäkligt deppigt nu när även säsong 5 är slut:(

Calcifer
9/12/23, 7:24 PM
#200

Precis sett alla sex säsonger av Dr Quinn. Ska se filmerna nu också.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

UlrikaD
10/24/23, 3:38 PM
#201

Alla 7 säsonger av True Blood.
Lika bra som när jag såg den när den kom på tv.

Maleficum
10/24/23, 7:09 PM
#202

Håller på att titta igenom serien Vikings. Precis börjat med säsong 3. Börja titta på den för flera år sedan men tror jag bara såg några avsnitt av säsong 1 och sen av någon anledning fortsatte jag aldrig titta på den. Stör mig dock på en del ickehistoriska detaljer (speciellt när det kommer till hästarna och deras utrustning 😂) men över lag gillar jag den.

Kollar även om på The Mentalist. Var några år sedan jag såg den.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
snowy00
10/24/23, 7:40 PM
#203

Själv ser jag just nu ett avsnitt av miniserien White house plumbers på HBO. En kvalitetsserie som de flesta serier där.

Har också några avsnitt kvar av Game of thrones (orginalet). Ser den serien andra svängen nu


Herveaux
11/16/23, 10:14 PM
#204

Plöjde igenom serien Stalker på SVT Play.
Tycker den var bra. Bra och obehaglig.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
11/16/23, 11:10 PM
#205

Crime med Dougray Scott. Älskar Brittiska kriminalserier och att denna utspelar sig i Skottland var ännu bättre. Rekommenderar starkt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Moon AppleGrey
11/16/23, 11:52 PM
#206

#204: såg del 3 för någon dag sedan (de första 2 ville jag inte se).
Tyckte att det var intressant, men samtidigt obehagligt hurdant en del människor är funtade (syftar på stalkern).

Sista minuten av avsnittet var också trist, av uppenbara skäl….


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

snowy00
11/17/23, 11:13 AM
#207

C.B. Strike på HBO.

Handlar om en privatdetektiv och hans kollega som löser olika mord i London. Baserat på en bokserie.


Calcifer
11/17/23, 3:13 PM
#208

#207: Vilken slags ton har den? Älskar som tidigare nämnt brittiska krimserier men jag är mer intresserad av de som har en allvarligare och mörk ton än de som har för mycket humor eller dylikt. OM det inte är exakt vad jag letar efter (älskar Sherlock och Death in Paradise tex).


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

snowy00
11/17/23, 4:24 PM
#209

#208:

Den är alldeles lagom allvarlig. Inte så mycket humor, men inte så att man blir nedstämd pga att det är så hemskt heller.
Den rekommenderas starkt.

Har du HBO Max?


Annons:
Calcifer
11/17/23, 7:12 PM
#210

#209: Hm, då är jag inte säker på att det är vad jag är på humör för, haha.
Nein, inte nu längre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

snowy00
11/17/23, 7:27 PM
#211

#210: ok 🙂


Calcifer
11/17/23, 8:53 PM
#212

#211: Började fan kolla på den ändå för kom inte på nåt annat att se. Halvvägs genom första avsnittet nu, vi får se om jag fastnar eller inte. xD


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

snowy00
11/17/23, 8:57 PM
#213

#212: ah, spännande. Jag är då fast i alla fall😄 sen finns det inte så överdrivet många avsnitt heller, så det är mer kvalitet än kvantitet… Tycker jag. Du får berätta vad du tyckte sen😉


Herveaux
11/17/23, 8:58 PM
#214

the Alienist på Netflix, säsong 1
Ruggiga mordgåtor i New York 1896 känns perfekt för ruggigt novemberväder.
Sett den här säsongen så många gånger och tycker fortfarande att den är lika fantastisk och spännande.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

RoxannaS
11/17/23, 9:17 PM
#215

Bäckström på Tv4 play var bra. GW's bok är den baserad på. Kjell Bergqvist som spelar i den. Honom gillar jag skarpt. Haha.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Maleficum
11/17/23, 9:25 PM
#216

Återser The Mentalist och Grimm.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
12/2/23, 11:36 PM
#217

Sett färdigt Grimm så nu har jag börjat titta om på Downton Abbey.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

snowy00
12/4/23, 7:51 PM
#218

Har nu sett alla avsnitt av C.B. Strike och funderar att börja kolla på The Tower i stället (vet inte hur bra den är dock).
Även börjat se säsong fem av Fargo…verkar ganska bra.


Calcifer
12/5/23, 10:33 AM
#219

#218: Glömde återvända till tråden när jag hade sett alla avsnitt, vilket jag blev klar med dagen efter jag började. Helt okej serie, bra skådespelare etc.

Ska försöka se andra säsongen av Crime snart.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

snowy00
12/5/23, 12:48 PM
#220

#219: Ja, den var riktigt bra :) gillar den bättre än The Tower vilken också är en slags kriminalserie, men med mindre "känsla".


snowy00
12/13/23, 9:02 PM
#221

True Blood.

Snart sett fyra avsnitt. Var riktigt skeptisk under det första avsnittet, men jag tror faktiskt att serien är sevärd


Moon AppleGrey
12/13/23, 9:15 PM
#222

Zack och Codys ljuva hotelliv.

Sedan jag skaffade Disneyplus har jag kunnat återse gamla favoriter. Hélt underbart!
Ska nog fortsätta med något avsnitt av serien (sett hela för flera år sedan) och sedan sé på Damien: Omen II.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

  • Redigerat 12/13/23, 9:15 PM av Moon AppleGrey
snowy00
12/14/23, 7:47 PM
  • Redigerat 12/14/23, 7:48 PM av snowy00
Annons:
Soligajag1
12/16/23, 8:33 AM
#224

Nu ska jag titta på denna serie som jag tycker är så bra!!

https://www.svtplay.se/video/8WAJJwz/chelsea-detective/4-a-crime-of-passion?id=8WAJJwz

The Chelsea detective , nytt avsnitt nu. 🤩❤️👍

HH 🙂

Jack Felton, ägare till ett företag som levererar frukt och grönsaker, hittas knivhuggen i sitt hem. Kriminalkommissarie Max Arnold och hans kollega Layla Walsh måste reda ut svartsjuka, familjekonflikter och företagsrivalitet för att få tag på mördaren. I rollerna: Adrian Scarborough, Vanessa Emme, Anamaria Marinca, Lucy Phelps, Peter Bankole, Sophie Stone m.fl. Del 4 av 4.
UlrikaD
12/16/23, 12:42 PM
#225

Såg "Legend" med Tom Hardy på Netflix.
https://www.imdb.com/title/tt3569230/?ref_=ext_shr
Sen serien "Bodies" också Netflix.
https://www.imdb.com/title/tt18347622/?ref_=ext_shr
Båda riktigt bra.

Moon AppleGrey
12/21/23, 10:36 PM
#226

Vilket hundliv (original titel The Ugly Dachshund).

En familjefilm/komedi från 1966, som handlar om en Grand Danois som tror sig vara en tax.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

  • Redigerat 12/21/23, 10:37 PM av Moon AppleGrey
Maleficum
12/21/23, 11:14 PM
#227
UlrikaD
12/22/23, 12:22 AM
#228

#227 Har du sett "A dog's purpose " också?

snowy00
12/22/23, 5:23 AM
#229

Såg filmen Prospect här om dagen, på HBO. Riktigt bra, och skön stämning. Inte mycket kaos och överdrivna effekter, skön miljö, bra skådespelare. Kanske lite "B-känsla" över filmen, men inte på ett negativt sätt.

Börjat se miniserien The Pact också, en typ av brittisk kriminalserie.


Maleficum
12/22/23, 11:56 AM
#230

#228: Ja, fast det var ett tag sen. Läst böckerna också (gjorde det innan filmen kom). Men kände att jag kom ihåg tillräckligt för att inte behöva se om den innan jag såg uppföljaren.
Var den enda nya filmen för mig igår, de andra två har jag sett tidigare (Shakespeare har jag sett flera gånger tidigare men var många år sedan sist).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
snowy00
12/31/23, 1:52 PM
#231

Ska nu se Jönssonligan får guldfeber. Går att streama den gratis via biblioteket. Passar på nyårsafton tycker jag.


UlrikaD
12/31/23, 2:49 PM
#232

Mia och det vita lejonet.
Fina lejon, brutal verklighet.

snowy00
1/1/24, 7:11 AM
#233

Jesus från Nasaret (1977)

Filmen är sex timmar lång så får se om jag ser klart den.


Maleficum
1/1/24, 11:37 AM
#234

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)

Är säkert bättre om man själv spelat mycket Dungeons & Dragons (gissar det finns en hel del referenser till det, eller så kanske man tycker den är värre då, vad vet jag) men tyckte ändå den var helt okej, alldeles lagom för nyårskvällen när man inte kände för att anstränga geniknölarna allt för mycket.

(Kan vara att jag uppskatta den lite extra eftersom jag såg Cinema Therapys avsnitt om den innan och är enda anledningen till att jag blev intresserad av att ens se den.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

snowy00
1/3/24, 7:47 PM
#235

Såg nyss klart Jönssonligan och dynamitharry. Dessa tillsammans med Sällskapsresan är är ju gamla guldpärlor.


snowy00
1/12/24, 8:23 PM
#236

Ser just nu på filmen av Twin Peaks. Har sett hela serien förr (den gamla) och även den nya serien av Twin Peaks, som också var bra.


Maleficum
1/12/24, 8:46 PM
#237

Paddington 1 och 2 på engelska (sett ettan tidigare på svenska) samt Sliding Door (var många år sedan jag såg den sist) har jag sett idag (råkade se att de fanns på "sista chansen" på SVTPlay).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
snowy00
1/19/24, 7:55 PM
#238

De ovälkomna (2022)

Rekommenderas. Finns att streama gratis via biblioteket, iaf för mig


  • Redigerat 1/19/24, 7:56 PM av snowy00
Maria
1/24/24, 2:25 PM
#239

Sista serien jag sett färdigt nu är "Sanningen".
Helt OK.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Moon AppleGrey
1/24/24, 10:01 PM
#240

Pantertanter, säsong 1.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Maleficum
1/31/24, 2:26 PM
#241

Sockerexperimentet (2023). Film löst baserad på Vipeholmsexperimenten.
Verkligen hemskt att det fick förekomma och fortgå så länge som det gjorde.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

snowy00
2/6/24, 5:58 PM
#242

The Handmaid's Tale, på HBO.

Ganska bra serie, men stundtals ganska otrevlig.


Maleficum
2/6/24, 9:15 PM
#243

Sett en del film på senaste tid. bla Stardust (massa år sedan sist så hade glömt en hel del av den), Megamind och Despicable Me 1 och 2.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Calcifer
2/15/24, 7:55 PM
#244

Senaste två dagarna har jag sträcksett först på Good Omens och sen på Our Flag Means Death.

Kan rekommendera båda serierna extremt mycket, vet redan nu att jag kommer se om Good Omens minst 1-2 gånger inför nästa säsong som jag hoppas inte dröjer allt för länge innan den kommer ut men till minst 2025 kommer man ju få vänta iaf.😒


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
UlrikaD
2/15/24, 8:39 PM
#245

#244 Good Omens är så bra!!

Calcifer
2/15/24, 9:15 PM
#246

#245: Jaaaa, jag skulle lätt kunna se hundra säsonger istället för de tre som kommer finnas sen! Men gillade du den rekommenderar jag verkligen Our Flag Means Death också, lite samma vibes när det gäller förhållandet mellan huvudpersonerna som mellan Aziraphale och Crowley!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

UlrikaD
2/15/24, 11:49 PM
#247

#246 Jag såg första avsnittet precis när den kom, men jag fastnade inte direkt. Behövde nog en David Tennant;)

Calcifer
2/15/24, 11:56 PM
#248

#247: I tredje avsnittet dyker Blackbeard upp, är lätt värt att vänta tills det för wooohooo, haha! Karaktären Stede hade aldrig fungerat om hans match inte var just Blackbeard och deras kemi/förhållande inte var så fantastisk. Det var typ inte förrän då jag insåg hur mycket jag älskade serien.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2/16/24, 11:58 AM
#249

Kör igenom alla One Tree Hill, är för tillfället på säsong 5.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

UlrikaD
2/16/24, 2:37 PM
#250

#248 Kanske ska ge den en chans till.
Kollade sista säsongerna på "Izombie" på Netflix och sen äntligen "Foundation" på apple. Och nu vill jag verkligen ha säsong 3!
Mikael Persbrandt dök upp i slutet.
Fastnat väldigt mycket för serier istället för filmer det sista.

Soligajag1
2/17/24, 7:10 PM
#251

#239:

Den va riktigt bra!!

HH 🙂

Annons:
Maleficum
2/17/24, 11:27 PM
#252

Mr Malcolms List. Kände jag ville se "kostymdrama" men kan inte direkt påstå att jag kände mig så nöjd efteråt. Fånig plott och kändes styltig.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Moon AppleGrey
2/19/24, 12:43 AM
#253

Pippi Pelikan.

Gäller att passa på medan säsong 1 går att se på svt play.
Försvinner ju den sista mars och man vet aldrig när de får in den igen.
Senast var det 2022.

Detta var alltså mitt favoritbarnprogram som liten, så ser på den mest för nostalgins skull.
Vet att jag tyckte riktigt bra om "Söderskatan", som hade sitt bo uppe på Katarinahissen.
Och så följetongen "Antons hemlighet" som man tyckte var spännande.
Aldrig tänkt på att Gino Samil var med i den, hans karaktär är bra annorlunda än den han hade i filmen Strul året innan.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Maleficum
2/19/24, 10:55 AM
#254

#253: Den måste jag leta upp och se! Såg den som barn och vad jag minns var det en av dem program man såg fram emot att se.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Moon AppleGrey
2/19/24, 11:58 AM
#255

#254: Gör det! Det enda som är synd är att den här gången är det bara säsong 1 som är tillgänglig.
Det finns ju egentligen 2.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

snowy00
2/19/24, 2:57 PM
#256

Jag har själv något svagt minne av det barnprogrammet😊


Maleficum
2/19/24, 10:23 PM
#257

#255: Har sett några avsnitt nu. Kom inte alls ihåg att det var så fokuserat på musik.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Moon AppleGrey
2/19/24, 10:41 PM
#258

#256: Ja, den gick ju mellan 89/90-91, har jag för mig.

#257: Nej, inte jag heller. Men det var ju de allra första avsnitten som var så. Gissar att avsnitten från säsong 2 inte är det.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Annons:
snowy00
2/20/24, 4:33 AM
#259

#258:

Ah, då var jag bara några år gammal. Kanske därför jag minns den så pass otydligt. Men kollade nån snutt, och jag har absolut sett det förr.


Maleficum
2/20/24, 9:56 AM
#260

#258: Tror jag minns mer från säsong två (är väl då hon bor på en båt?)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Moon AppleGrey
2/21/24, 1:32 AM
#261

#259: Mm, själv född -88. Och vi hade flera avsnitt inspelat på vhs hemma, eftersom jag tyckte så pass mycket om serien. 😀
Jag gissar att detta är främsta skälet till att jag mindes den så pass tydligt.

#260: Har för mig att hon ska göra det, ja. Minns inte så mycket från just säsong 2.
Vet iallafall att det är en annan som spelar Pippi Pelikan i den.


'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland


Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te, Träning & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

snowy00
2/21/24, 1:22 PM
#262

#261: Förstår 😄


Cireea
2/21/24, 1:43 PM
#263

Ginga Nagareboshi Gin (Silver Fang) avsnitt 13


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

snowy00
2/21/24, 1:54 PM
#264

Började se Queen and slim igår i mitt VR-headset


Maleficum
2/25/24, 1:10 PM
Annons:
snowy00
2/25/24, 10:10 PM
#266

#265:

Denna hade ju varit intressant att se :)


Maleficum
2/25/24, 10:28 PM
#267

#266: Tycker den var bra. Han var extremt duktig som spela Hawkins!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

UlrikaD
2/26/24, 2:16 PM
#268

#266 Jättebra film. Och håller med om huvudpersonen. Han gör rollen väldigt bra.

snowy00
2/26/24, 5:46 PM
#269

Okej, kan tro det 🙂
Ser att den verkar finnas på Prime Video, så ser den nog där nästa gång jag har det, om den finns kvar då.


UlrikaD
2/26/24, 8:55 PM
#270

#269 Finns på Tele2play och SkyShowtime.
Att hyra på Prime, Viaplay eller Sf.

Maleficum
2/26/24, 9:02 PM
#271

#270: SkyShowtime är den bara kvar typ två dagar till eller nåt sådant (därför jag äntligen kom mig för att se den).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

snowy00
2/26/24, 9:36 PM
#272

#270:

Ah, då blir det nog att hyra den någonstans sen i stället.


Annons:
snowy00
2/27/24, 10:18 PM
#273

Såg nyss The Theory of Everything. Den var bra🙂


Herveaux
3/1/24, 8:43 PM
#274

Orion and the Dark (2024) på Netflix
Tyckte den var riktigt bra! Rolig blandning av 'kids logic' och kloka ord.
Älskar konceptet att 'personifiera' fenomen som mörker, drömmar osv.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
3/1/24, 8:46 PM
#275

Please Like Me.
Helt okej, ganska mörk komedi, som flöt på fint. Slutet var underväldigande dock, så det var trist. Men ångrar inte att jag såg den.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maleficum
3/1/24, 9:03 PM
#276

Snart färdig med Firefly. Har tänkt så länge på att se serien men det har aldrig blivit av förrän nu.
Planen är att se uppföljande filmen, Serenity efteråt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

snowy00
3/1/24, 9:12 PM
#277

Mortal kombat

Var rädd att den skulle vara för actionfylld (då den ju är baserad på datorspelet) men den var faktiskt ganska underhållande, om man är på humör för en fartfylld film.


Herveaux
3/15/24, 7:29 PM
#278

Five Nights At Freddy's (2023)
Jag ville egentligen se den på bio när den kom i oktober förra året men det var också skönt att kunna sitta här hemma och babbla, tjoa och skratta högt utan att riskera att störa (eller störas av) andra.

Den var så bra som jag hoppats på. 😄
Handlingen var förutsägbar men det gjorde absolut ingenting, tvärtom nästan.
För oss som nördat i FNAF (i alldeles för många år 😵‍💫) fanns det mängder av easter eggs och annat skoj, samtidigt som folk som aldrig spelat spelen, läst böckerna eller sett en fan theory-video om FNAF också kunde hänga med i handlingen utan att känna sig bortkomna.

Jag hörde förut att det är grönt ljus för två filmer till och jag väntar med spänning på hur de tänker bygga vidare på storyn!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

UlrikaD
3/15/24, 7:47 PM
#279

Blivit några stycken.
"Napoleon", "Poor things", "Wonka" och "Aquaman and the last kingdom".

Annons:
Maleficum
3/15/24, 7:52 PM
#280

Ser om på The Magicians. Är på säsong 4 nu.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Calcifer
3/15/24, 8:06 PM
#281

#278: Och jag var tvärtom. Blev galet besviken och fattade inte poängen med nåt av den. Har också nördat i spelen i åratal men filmen föll platt för mig 😬


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
3/15/24, 11:59 PM
#282

#278 Jag tyckte inte den fungerade som skräckfilm, mer som en thriller skulle jag säga. Kan man sin lore är den betydligt mer intressant - så att enbart ha spelat spelen kan göra att filmen känns kass.

Tycker absolut den är sevärd även om jag inte gillade att jag kunde förutse en del av handlingen (plot-twists not so much om man säger så).

Kan man spelets lore är det lättare att förstå handlingen och man får också flera easter eggs, typ som bite of '83. Allt som allt gav jag 6/10, kunde inte ge högre än så på grund av handlingens förutsägbarhet och att den är mer en thriller än en faktiskt skräckfilm när dom försökt sälja in den som skräck.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
3/16/24, 12:17 AM
#283

#282: Precis så jag känner. Tror också man känner en viss besvikelse kring just att den inte ens känns som en skräckfilm då spelen är så tydligt skräck. Och loren är ju definitivt rätt läskig den med. Synd, men kanske framtida filmer i serien är bättre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
3/16/24, 7:26 AM
#284

Har två avsnitt kvar av Oxen. Dansk spänning.
Danskarna är bra på film och serier.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

snowy00
3/16/24, 12:30 PM
#285

Motherless Brooklyn

och

Cry Macho

Båda var riktigt bra, men speciellt den sistnämnda hade ett fint budskap.


snowy00
4/4/24, 8:20 PM
#286

De ovanliga

Har sett halva än så länge. En bra film.

Kan också rekommendera:
En oväntad vänskap

De två filmerna är från samma skapare.


Annons:
Maria
4/4/24, 8:26 PM
#287

Norska filmen Troll.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
4/6/24, 9:05 AM
#288

https://www.disneyplus.com/sv-se/play/e9563e9a-82d1-4f48-9491-a7a2c5452902

Kollar på denna serie nu : Lie to me på Disney+ +
Den är riktigt bra.

😊👍Kolla gärna!

HH 🙂

Disney+ ger den ultimata streamingupplevelsen i Ultra High Def 4K. Äntligen en anledning att köpa en större tv.
Herveaux
4/7/24, 2:42 PM
#289

Hazbin Hotel på Amazon Prime
Såg precis klart första (och ännu enda) säsongen, älskade den. 😍😈
Vill se mer nu, nu, nu!

Pilotavsnittet finns att se gratis på YouTube:
https://youtu.be/Zlmswo0S0e0?si=FgwqiH33rNm4_gHC
(Serien är sen mer polerad och har en åldersgräns på 16år.)


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

  • Redigerat 4/7/24, 2:55 PM av Herveaux
Calcifer
4/7/24, 4:19 PM
#290

Kollar på Wolf Creek serien. Är på andra och sista säsongen nu. Gillar denna säsong bättre än första, och serien bättre än filmerna.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Soligajag1
4/21/24, 1:41 PM
#291

https://www.disneyplus.com/sv-se/browse/entity-6dc89379-fff9-424c-bc2d-7116fe2f4fe2

The Killing på Disney+ canal.

Den är riktigt bra. Tittar på det än.

HH 🙂

The Killing följer mordet på en tonåring i Seattle och den gripande utredningen som följer.
snowy00
4/21/24, 2:17 PM
#292

Håller på att se klart Fantastiska vidunder 1, 2, 3.

Jag har egentligen inte varit så mycket för Harry Potter världen, knappt sett filmerna eller läst böckerna. Men dessa tre filmer ovan kändes ganska "vuxna" och var klart sevärda. Har bara sett en halv film åt gången dock.


Maleficum
4/21/24, 2:21 PM
#293

Änder! Såg den på bio igår med en kompis. Var förvånandsvärt bra.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
snowy00
4/21/24, 6:38 PM
#294

Running wild with Bear Grylls (naturprogram)


Calcifer
4/22/24, 3:56 AM
#295

Late Night With the Devil


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
4/22/24, 6:49 AM
#296

Har börjat se alla Beckfilmer från början. Jag tror det är ett femtiotal

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maleficum
4/23/24, 9:37 AM
#297

#296: Då har du något att göra en tid framöver 😆

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

snowy00
4/23/24, 12:04 PM
#298

Jag har varit sugen att se nån Beck-film ett tag. Får ta och göra det snart nån gång. Men alla 50 st blir det nog inte😜

Minns att jag och min far hade som tradition ett tag när jag var yngre att se Beck när de gick varje söndag på nån TV-kanal…😊


Maria
4/23/24, 1:18 PM
#299

#298 Jag tror jag har kommit till 16 nu😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

snowy00
4/23/24, 3:37 PM
#300

#299:

Oj.🙂
Var hittar du alla beckfilmer? Hyr du, eller lånar dem? Har för mig att några ska finnas på bibliotekets streamingtjänst exempelvis.


Annons:
Maria
4/23/24, 3:41 PM
#301

#300 På TV4 play.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

snowy00
4/24/24, 8:09 PM
#302

Ser nu serien Sherlock på HBO.

Den består av 1,5 timmes avsnitt, och verkar vara riktigt, riktigt bra.


Upp till toppen
Annons: