Film iFokus

Film

Etiketterfilmtipsfilmsnack
Läst 3242 ggr
johan
0

No 1 Video

Jag har en riktig favorit när det gäller videobutiker. På Götgatan, vid Skanstull, ligger No 1 Video. Dom har alltid varit bra, men nu har dom blivit ännu bättre.

Hos No 1 Video får man ha alla filmer i en vecka. Det spelar ingen roll om de är gamla, nya eller ligger på topplistan. Filmerna kostar mellan 20-50 kr, men om du är medlem får du 10 kr rabatt per film.

Medlemskapet kostar 100 kr per år. Som medlem får man dels billigare filmer, men också billigare godis och förtur när de varje halvår har utförsäljning av hyrfilmer.

Utbudet är inte gigantiskt, men det mesta finns. Det som saknas kan vara äldre lite udda filmer. Letar man efter sånt är Casablanca på Sveavägen ett bra tips.

Var hyr du film någonstans?

Mvh // Johan

Oskar
0

I den lilla videobutiken mittemot Konsum på Bergshamra torg. Den är inte billig, den har inget vidare utbud…men den ligger närmast!

Oskar

johan
0

#1: Hua. Där har jag varit ett par gånger. Men mest i nödfall.

Mvh // Johan

Oskar
0

#2 Ja det finns inget bra med den butiken…de lever på att det inte finns någon annan videobutik i närheten… Fast videobutiker är nog ett utdöende släkte.

Oskar

johan
0

#3: Kanske är det ett utdöende släkte. Fram för mer on-demand-tjänster!

Fast vart ska man hyra movieboxen om inte på videobutiken? Movieboxen borde egentligen kunna få sig ett uppsving igen nu när allt fler gör sig av med videon, men har mycket gamla filmer kvar och kanske till och med hemvideos…

Mvh // Johan

Oskar
0

#4 Tror absolut det finns en marknad för fler "konverterings"-firmor. Dvs ställen där man kan lämna in material på ett media, tex vhs, och få ut det på ett annat, tex dvd.

Oskar

Citron
0

Jag har inte varit inne på någon video-butik på flera år. Det var strax innan DVD-spelaren släpptes som jag alltid gick och hyrde Stephen King filmer på VHS och satt med min kusin och tittade hela nätterna.

Nu äger jag varken en DVD eller VHS spelare. Men jag har datorn till hjälp idag. Jag är väldigt dum av mig som tankar ner filmer och med hjälp av en sladd från datorn till tv'n kan jag sitta i soffan och mysa till en film i duglig kvalite.

Men jag började tänka efter när jag läste detta inlägg. Det var faktiskt mysigare att gå och hyra en film och sedan sätta sig på kvällen och njuta av den med chips och dricka. Man såg mer fram imot filmen då. Nu är det aldeles för enkelt, bara att peka och klicka på den film man vill titta på.

Då var det stjärnvideo på carlavägen i Eskilstuna som man var så gott som stamkund hos. Där kunde man hyra 4 filmer i 4 dagar för 44 kronor. :-) 

Ska nog ta och besöka en video-butik någon gång den här måndaden. Ska försöka låna en DVD-spelare också, för VHS fungerar ju absolut inte längre. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson