Film iFokus

Film

Etiketter: filmtipsfilmsnack
Läst 443 ggr
johan
0

Svårt att välja...

Gick förbi videobutiken på vägen hem idag och fick med mig lite filmer. Nu vet jag inte riktigt vilken jag ska se först. Kan man få lite tips?

Filmer är:

• Fallet Alfie (originalet med Michael Caine)
  • Wimbeldon (romkom med Kirstin Dunst)
  • Envy (med Jack Black och Ben Stiller)
  • Elephant (av Gus van Sant)
  • The Constant Gardener

Nyinspelningen av Alfie med Jude Law tycker jag är riktigt bra, så jag var tvungen att hyra originalet nu.. :)

Mvh // Johan

Oskar
0

Tror jag är den enda i hela världen som gillar Wimbeldon. Testa den… :)

Oskar

Pia
0

Constant gardener säger jag.

johan
0

Är inte Constant Gardener lite tung en vanlig torsdagskväll?

Mvh // Johan

Pia
0

Skulle vara det då, man får ju sig ju inte direkt någon upplyftande story till livs…

Vad blev det då?

johan
0

#5: Det blev ingenting tyvärr.. :( Jag fastade i iFokus-träsket. Tänk att det ska vara så himla svårt att slita sig. Men det var väldigt nära att det blev Alfie…

Mvh // Johan

Cartman
0

Envy är riktigt kass som film betraktat, hyrde den p g a Jack Black och Christopher Walken (what was he thinking?) och dom gör ett ok jobb. Ben Stiller begriper jag inte riktigt varför han envisas med att göra komedier, då är hans farsa Jerry Stiller (spelar bl a Frank Costanza i Seinfeld) bra mkt roligare. Wimbledon är väl ok som romkom men jag begriper inte riktigt tanken bakom tennisvalet, man kunde lika gärna valt varpa eller boule. Eller nåt annat trovärdigt. Kirsten Dunst är ju alltid sevärd om inte annat. Inväntar Constant Gardener.

Emma
0

Envy är jättebra!! Rolig och galen. Wimbledon är hur dålig som helst, se den om du inte kan somna. Gissar att Cartman och jag inte ska gå på bio tillsammans :)

Elephant är hyfsad. Rätt deprimerande förstås. Och den kunde gjorts bättre tycker jag.

johan
0

#6: Det var just Christoffer Walken som gjorde att den kom med i filmhögen. Jack Black kan vara fruktansvärt rolig, men också rätt fjantig. Ben Stiller har jag inte heller fattat…

Härligt med så olika bud. Nu ska det bli mer intressant att se Envy.. :)

Mvh // Johan