Film iFokus

Film

Etikett: filmtips
Läst 88 ggr
Fredde2021
0

Vad heter filmen?

Hej!

Jag letar efter en svensk film som jag såg för mer än 10 år sen, jag hann aldrig se klart den och kan inte heller komma på vad den hette.

Det enda jag minns är filmen börjar med att det är vinter och att huvudpersonen är medelålders man som är ute och klättar på fjället ensam och av någon anledning fryser han fast med tungan i marken. När han sitter fast där börjar han tänka tillbaks på sin fruktansvärda uppväxt han hade med sin bror. Deras våldsamma far som ofta tog till med våld när det va barn.

Senare i filmen när bröderna blivit mycket äldre och fadern blivit svagare får ena brodern nog på sin far när de är ute i skogen och tar ut all sin ilska genom att misshandla fadern, det slutar i alla fall med att det svårt misshandlade fadern hamnar i en grop tror jag.

I en senare eller tidigare scen, träffar huvudpersonen en tjej och de har sex på en bänk i ett omklädningsrum, efter ett tag blir de avbrutna av att det kommer in en naken tant.

Möjligtvis slutar filmen med att huvudpersonen kissar i en kåsa och sen häller det på marken för komma loss med tungan.

Tacksam för alla tips!

Fredde2021
0

Drog en vild gissning att det va Jarmo Mäkinen som va fadern efter jag hade postat inlägget, så va också dock fallet.

Filmen heter i alla fall "Populärmusik från Vittula"

Tack och hej!