Film iFokus

Film

Etikett: tvserie
Läst 98 ggr
Herveaux
1

Separationsångest när en serie tar slut?

Är det fler än jag som kan få separationsångest när en serie når sitt slut?

Idag såg jag de sista avsnitten av Big Bang Theory och det kändes så tomt när eftertexterna rullade för sista gången. Det låter säkert smått löjligt men i en del serier så känns det som man kommer karaktärerna så nära, speciellt när man ser sig själv i dem.
Queer As Folk (US) är en annan serie som jag får en ordentlig släng separationsångest av när sista avsnittet tar slut. Hm, vore ju passande att se om den nu när det är Pride-månad och allt. 🏳‍🌈

// Harley

Maleficum
0

Känner igen mig! Ibland har jag börjat om på serien direkt efter att jag avslutat den bara för att slippa tomhetskänslan av att det är slut :P

Fast sen finns det ju en del serier som pågår för länge och man hinner tröttna och tycker de kunde slutat tidigare. Föredrar nog ändå då dem serier man verkligen saknar när de tagit slut.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Herveaux
1

#1: Oh ja! Så hemskt att följa en serie man älskar, eller älskade till en början iaf, som bara blir mer och mer urvattnad och man bara kan hålla tummarna för att någon ska skrota eländet. 😞

Sen törs jag nog inte erkänna hur många gånger jag också har börjat om på en serie igen bara för att lindra saknaden. 🤐

// Harley

• Redigerat 2021-06-10 20:26 av Herveaux
Cireea
1

Jaaaa, har känt den typen av ångest flera gånger. Minns när Prison Break säsong 1 var slut, kände mig helt tom inombords eftersom jag inte visste när eller om en säsong 2 skulle komma.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Devya]
1

Jag kände stor sorg då jag såg de två sista avsnitten av Supernatural i år. Jag har följt med serien sedan den började och jag har alltid sett fram emot varje ny säsong varje år. Det kändes så otroligt tomt att jag köpte ett par Supernatural böcker och en massa vykort med supernatural temat.

Jag var också väldigt ledsen då Dexter tog slut men lyckligtvis så återkommer den serien för en till säsong i år. <3