Letar efter barnberättelse kassettband till barnbarn
Hejsan
När jag var liten "7 år", (1987) hade jag ett kassettband med en barnberättelse som jag jämt lyssnade på, skulle vara så roligt att få spela upp detta för barnbarnen. Jag själv skulle också så gärna vilja lyssna på denna barnberättelse
Tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket.
Årtal: 1985 (jag har egentligen ingen aning, gissning)
Kassettband: På framsidan var det en flicka som gick och höll en liten grön gubbe i handen.
Jag tror den gröna gubben kunde förvanda sig till en boll (är dock inte riktigt säker), och nej, det är inte grodan boll :)
Dom pratar om vett och etikett om trafikregler etc. Detta var ingen sådan här barnberättelse där man fick en bok till och det sa pling när man skulle byta sida. Detta är en barnberättelse helt enkelt, den var på båda sida A och B på kasettbandet.
Någon som kommer ihåg?
Jag kan Swicha 50 kronor för rätt svar som tack.
MVH Christian
- Redigerat 2021-08-25 11:04 av Cireea
- Redigerat 2021-04-06 12:08 av billeohamn
Jag undrar om det kan ha varit televinken? De hade ju mycket trafikvett
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Jag har ingen aning men du var 7 år 1987 och har barnbarn..? Det går säkert, jag bara känner mig gammal :)
"I'm too old for this shit."
En googling ger detta:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Trafik-Trolle
Men verkar varit på 90-talet
"I'm too old for this shit."
Haha, näe iofs inte. Men jadu, det var bara televinken som dök upp i huvudet iom att föräldrarna hade gamla LP-plattor med dem och vissa handlade om trafik. Fast när jag tänker efter så var nog det en vuxen kvinna och en typ buktalardocka.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#1: Tyvärr inte, en bra chansning annars.
#2: Det är min sambos bonusbarns barnbarn, är du med :)