Hjälp! Julklappstips?
Jag är kass på julklappar, förra året köptes inga alls. I år tänkte jag att man kanske skulle anstränga sig lite för ovanlighetens skull.. ;-)
Brorsan får Spinal Tap eftersom jag alltid ser honom som min hårdrockande storebror, med humor.
Maken får Léon eftersom han som jag gillar Jean Reno och det var hemskt länge sedan vi såg filmen. Problemet är att jag inte hittar filmen! Någon som vet var man kan hitta dvd med sv.text?
Bästa vänninan får Måndag hela veckan eftersom hon gillar romantiska komedier och jag har dessutom inte sett filmen så två flugor i en smäll (om hon låter mig se den dvs).
Makens brorsdotter (10år) har jag ingen aning om vad jag skall ge. Jag har Narnia men vet inte om hon har sett den. Tips på barnfilm (10-12år), inget som ger mardrömmar, önskas!
Tack på förhand
och så önskar jag alla en trevlig jul o nyår

På Tradera ligger ett ex av leon på dvd ute, det är med svensk text
Jag tycker Narnia var ett bra förslag om inte sett den! Annars tycker jag det är skitsvårt att köpa till ungar..
Syskonen Baudelaire gillar ju jag gpersonligen..Den är magisk helt enkelt..
Är pengar inget problem får jag väl tipsa om;
Disney Klassiker - 20 filmer
Disney Pixar Collection - 7 filmer
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
#1 Tackar för tips Emma :-)
Ja, om syskon Baudelaire har jag också fundrat på. Men kanske inte passar just henne.. Får se hur jag gör. Hehe.. Disney-filmboxarna var liiiite för dyra.
Och tack för traderalänken, kanske finns en liten chans att få Leon ändå!!
Ngn med fler tips?
Tips till barn på 10-12 år: Den oändliga historien (originalet), Syskonen Baudelaire (som EmmaG tipsar om), Anne på Grönkulla - box med alla filmerna eller var för sig, Grease, Mannen som kunde tala med hästar (om hon gillar hästar), Mio min Mio….etc….
Tack för tips Highlandertess!
Det fick bli filmen om Syskonen Baudelaire. Skulle det inte passa så har jag Narnia ifa 
Min granne Totoro finns nu med svensk text. Det är utan tvekan världens bästa barnfilm.
Håller även med de andra om Baudelaire-barnen. Underbarn film!
Kankse Kalle och Chokladfabriken kan vara något?
Mvh // Johan
"Min granne Totoro" finns väl med svenskt ljud också? Jag håller med om att det är en bra film (& en av de få anime jag sett).
Det får bli julklapp till nästa år